AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Midt i arbeidstiden til folk? Frekt som faen. Var ganske brysk i telefonen og sa at jeg måtte få ro til å konsentrere meg. Har hjemmekontor og flere barn hjemme, og så ringer disse jævlene på toppen av det hele??? De har ihvertfall ikke noe samfunnskritisk jobb! Anonymkode: eda62...f92 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 🙄 Registrer deg i registeret sånn at du slipper å motta sånne telefoner da! Du kan også bare la være å ta telefonen om du ikke har tid vet du!😉 Og du, ta et dypt drag helt ned i magen og pust saaaaaakte ut igjen! Anonymkode: 23cf0...541 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 🙄 Registrer deg i registeret sånn at du slipper å motta sånne telefoner da! Du kan også bare la være å ta telefonen om du ikke har tid vet du!😉 Og du, ta et dypt drag helt ned i magen og pust saaaaaakte ut igjen! Anonymkode: 23cf0...541 Jeg har registrert meg. Anonymkode: eda62...f92 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 De vil vel ha til salt i maten de også. Anonymkode: d5272...d61 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 De kan jo jobbe hjemmefra, så selvsagt holder de fortsatt på. Anonymkode: 96d3d...5bd 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Jeg setter stor pris på alle som gjør sitt beste for å holde aktiviteten i gang akkurat nå. Attpåtil i et yrke der du ikke utsetter andre for smitte. Det må da gå an å oppføre seg mot andre mennesker. Særlig i denne situasjonen der mange har det vondt og vanskelig. Da er raushet nøkkelordet, ikke utskjelling av fremmede som forsøker å ha lønn neste måned også. Anonymkode: 7fd59...f05 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg setter stor pris på alle som gjør sitt beste for å holde aktiviteten i gang akkurat nå. Attpåtil i et yrke der du ikke utsetter andre for smitte. Det må da gå an å oppføre seg mot andre mennesker. Særlig i denne situasjonen der mange har det vondt og vanskelig. Da er raushet nøkkelordet, ikke utskjelling av fremmede som forsøker å ha lønn neste måned også. Anonymkode: 7fd59...f05 Telefonselgere som selger truser og sokker over telefon, som man ikke får avbestilt etterpå er helt unødvendig yrke. Jeg skjelte henne heller ikke ut, men informerte om min situasjon. For øvrig er det grunn til å skjelle ut folk som ringer deg når du er reservert mot telefonsalg. Anonymkode: eda62...f92 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Telefonselgere som selger truser og sokker over telefon, som man ikke får avbestilt etterpå er helt unødvendig yrke. Jeg skjelte henne heller ikke ut, men informerte om min situasjon. For øvrig er det grunn til å skjelle ut folk som ringer deg når du er reservert mot telefonsalg. Anonymkode: eda62...f92 Mener du at den ansatte har ansvar for hva bedriften selger? At bedriften ikke følger rutiner for reservasjon? Man tar ikke telefonen. Eller man tar den, og ber dem oppdatere systemene med tanke på at du er reservert. Man kan også melde inn bedriften. Men man er ikke brysk og sur mot mennesker som gjør sitt beste for å ha en jobb å gå til i disse dager. Anonymkode: 7fd59...f05 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mener du at den ansatte har ansvar for hva bedriften selger? At bedriften ikke følger rutiner for reservasjon? Man tar ikke telefonen. Eller man tar den, og ber dem oppdatere systemene med tanke på at du er reservert. Man kan også melde inn bedriften. Men man er ikke brysk og sur mot mennesker som gjør sitt beste for å ha en jobb å gå til i disse dager. Anonymkode: 7fd59...f05 Jeg tok telefonen fordi de ringte med vanlig mobilnummer. Anonymkode: eda62...f92 1
Honey Dew Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 En får ikke corona ved å snakke i telefonen 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Telefonselgere som selger truser og sokker over telefon, som man ikke får avbestilt etterpå er helt unødvendig yrke. Jeg skjelte henne heller ikke ut, men informerte om min situasjon. For øvrig er det grunn til å skjelle ut folk som ringer deg når du er reservert mot telefonsalg. Anonymkode: eda62...f92 Helt enig ! La disse folkene ut å hjelpe bøndene f. eks. eller enkle ufaglærte oppgaver innen helsesektoren eller transport. Telefonselgere og aksjemeglere er ikke det vi har mest bruk for nå. Anonymkode: f30a9...7c0 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 Forstår egentlig ikke at telefonselgere eksisterer i 2020 - får de i de hele tatt solgt noe særlig? Og hvem er det som kjøper - gamle eller lettlurte folk? Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men de jeg har et eksisterende kundeforhold til, er jo unntatt fra dette. Dersom jeg ønsker å endre abonnement eller hva det nå skulle være, er jeg da fullstendig i stand til å oppsøke denne informasjonen selv på nettsidene deres! Anonymkode: 7caa4...2b1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår egentlig ikke at telefonselgere eksisterer i 2020 - får de i de hele tatt solgt noe særlig? Og hvem er det som kjøper - gamle eller lettlurte folk? Jeg har reservert meg mot telefonsalg, men de jeg har et eksisterende kundeforhold til, er jo unntatt fra dette. Dersom jeg ønsker å endre abonnement eller hva det nå skulle være, er jeg da fullstendig i stand til å oppsøke denne informasjonen selv på nettsidene deres! Anonymkode: 7caa4...2b1 Nettopp. Det er stor mangel på folk i helsevesenet og andre steder nå som mange er i karantene og hjemme med barna. Hvorfor kan ikke disse unyttige yrkene hjelpe dem som har behov for det akkurat nå? Anonymkode: eda62...f92
Wedding Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 Det lureste jeg har gjort er å laste ned 180 appen, kommer det ikke opp noe navn, bare nummer så svarer jeg ikke, og så blokkerer jeg nummeret i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok telefonen fordi de ringte med vanlig mobilnummer. Anonymkode: eda62...f92 I slike tilfeller tar jeg aldri telefonen. Sjekker hvem det er på gulesider når jeg har tid. Og forventer en melding på mobilsvar om hva de vil. Anonymkode: 7fd59...f05
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I slike tilfeller tar jeg aldri telefonen. Sjekker hvem det er på gulesider når jeg har tid. Og forventer en melding på mobilsvar om hva de vil. Anonymkode: 7fd59...f05 Nå ringer både lærere og andre med mobiltelefon. Kolleger osv. Mange av dem har ikke telefon registrert på gule sider. Jeg kan ikke la være å ta telefon nå. Alt for mange som ringer med viktige beskjeder. Anonymkode: eda62...f92 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nå ringer både lærere og andre med mobiltelefon. Kolleger osv. Mange av dem har ikke telefon registrert på gule sider. Jeg kan ikke la være å ta telefon nå. Alt for mange som ringer med viktige beskjeder. Anonymkode: eda62...f92 Så ikke kjeft på fremmede som gjør jobben sin da. Anonymkode: 7fd59...f05 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I slike tilfeller tar jeg aldri telefonen. Sjekker hvem det er på gulesider når jeg har tid. Og forventer en melding på mobilsvar om hva de vil. Anonymkode: 7fd59...f05 Samme her, ringer heller tilbake igjen hvis det er ok nr. Anonymkode: f30a9...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #19 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så ikke kjeft på fremmede som gjør jobben sin da. Anonymkode: 7fd59...f05 Jo, det gjør jeg glatt hvis de ringer på et skikkelig ubeleilig tidspunkt. Har like lite respekt for de, som med dørselgere/gateselgere. Som regel klasker jeg bare på, etter et kort nei eller ikke interessert. Skylder ikke disse noen som helst form for høflighet, tåler de ikke det får de finne seg en ordentlig jobb. Anonymkode: f30a9...7c0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #20 Skrevet 18. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Det er stor mangel på folk i helsevesenet og andre steder nå som mange er i karantene og hjemme med barna. Hvorfor kan ikke disse unyttige yrkene hjelpe dem som har behov for det akkurat nå? Anonymkode: eda62...f92 Men frem til noen finner ut at de skal kalle inn alle som ikke allerede har en kritisk samfunnsfunksjon til tjeneste i helsevesenet, og betale dem for det, må disse telefonselgerne selvsagt ha lov til å prøve å tjene penger til mat og husleie, akkurat som alle andre som ikke er stengt ned og permittert av smittevernhensyn. Anonymkode: 35457...aa9 1
Anbefalte innlegg