AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 Siden økonomien ser ut til å få et krasj vil kanskje en litt lav borgerlønn til alle innbyggerne lønne seg i lengden? Arbeidsledigheten stiger og NAV sliter. Vil det kanskje bli billigere å gi statsborgere f.eks 150000-20000 hver og ta bort alle ytelser? Ev. gi 1000 kroner ekstra for hvert barn? En slik ytelse må i tilfelle være bærekraftig, dvs moderat, men mulig å overleve på. Hva tror dere? Anonymkode: deb71...929 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 Jeg mente 15 000-20 000 i måneden ... TS Anonymkode: deb71...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Del Skrevet 18. mars 2020 Du vil at staten skal la pengepressene gå varme? Hvis penger vokste på trær ville de ha samme verdi som løv. Anonymkode: 6530a...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Del Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vil at staten skal la pengepressene gå varme? Hvis penger vokste på trær ville de ha samme verdi som løv. Anonymkode: 6530a...59b Jeg tro at om man tar bort alle andre ytelser vil staten spare på forslaget. Over 100 000 har meldt seg arbeidsledige, og det er godt mulig hele verden går inn i en økonomisk krise. Den velferden vi ser nå er sannsynligvis ikke mulig fremover. TS Anonymkode: deb71...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Del Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tro at om man tar bort alle andre ytelser vil staten spare på forslaget. Over 100 000 har meldt seg arbeidsledige, og det er godt mulig hele verden går inn i en økonomisk krise. Den velferden vi ser nå er sannsynligvis ikke mulig fremover. TS Anonymkode: deb71...929 Klart det ikke vil lønnr seg. Vet du hvor mye staten tar inn av penger over skatteseddelen? Altså alle de som jobber.Tror du alle ville tjent like bra og jobbet 100% hvis de fikk 50% lønn av staten? Tror du da landet vil overleve økonomisk lenge? Vil koste mye mer enn de får inn i skatt. Slikt fungerer kun hvis staten eier alle bedrifter og lønner oss. Anonymkode: 10683...282 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Del Skrevet 18. mars 2020 Hvis veksten av arbeidsledige fortsetter de neste månedene vil vi ha et problem. Hvis alle får en lav/moderat borgerlønn som prøveprosjekt de neste månedene vil det gjøre fallet mindre for mange, og vi vil unngå at NAV kneler. Mange fallgruver her, jeg er enig i det. Men verdt å tenke på? TS Anonymkode: deb71...929 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Del Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart det ikke vil lønnr seg. Vet du hvor mye staten tar inn av penger over skatteseddelen? Altså alle de som jobber.Tror du alle ville tjent like bra og jobbet 100% hvis de fikk 50% lønn av staten? Tror du da landet vil overleve økonomisk lenge? Vil koste mye mer enn de får inn i skatt. Slikt fungerer kun hvis staten eier alle bedrifter og lønner oss. Anonymkode: 10683...282 Jeg tror mange har lagt opp til et liv hvor det er vanskelig for et par å leve for f.eks 30 000, så mange vil nok ønske seg en jobb. Problemet nå er vel hvor lett det er å få det fremover. TS Anonymkode: deb71...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Del Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis veksten av arbeidsledige fortsetter de neste månedene vil vi ha et problem. Hvis alle får en lav/moderat borgerlønn som prøveprosjekt de neste månedene vil det gjøre fallet mindre for mange, og vi vil unngå at NAV kneler. Mange fallgruver her, jeg er enig i det. Men verdt å tenke på? TS Anonymkode: deb71...929 Vi styres av politikere som vil Norge vel. Altså dette varer i så kort tid at vi alle klarer det.Foruten en promille som ikke hadde nok kapital i sin bedrift til 14 dager uten normal drift, da som regel nyoppstartede bedrifter. Etter disse 14 dagene(9 igjen nå) Vil vi mest sannsynlig gå til bake til normal drift. Ingen vil ofre fremtiden til Norge A/s. Foruten de som kun tenker på seg selv. Anonymkode: 10683...282 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Del Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mange har lagt opp til et liv hvor det er vanskelig for et par å leve for f.eks 30 000, så mange vil nok ønske seg en jobb. Problemet nå er vel hvor lett det er å få det fremover. TS Anonymkode: deb71...929 Tror du virkelig vinlar Norge gå til grunne? Permiteringer er en ting, da legges ikke bedrifter ed, bare stopper litt og det er helt ok. Men mange gjør dette kun for å slippe å ha drift i en tid der de ofte selger mindre enn andre tider. Anonymkode: 10683...282 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Del Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du virkelig vinlar Norge gå til grunne? Permiteringer er en ting, da legges ikke bedrifter ed, bare stopper litt og det er helt ok. Men mange gjør dette kun for å slippe å ha drift i en tid der de ofte selger mindre enn andre tider. Anonymkode: 10683...282 Nei, jeg mente ikke å være en dommedagsprofet. Norge går ikke til grunne, men jeg tror nok at vi vil merke sterk nedgang i verdensøkonomien etc. Jeg er ingen økonom og det er ikke meningen å stresse folk. Det har vært snakk om borgerlønn før, og kanskje dette ikke er noen dum tid å teste det på hvis krisen blir verre og mer langvarig? Da tenker jeg jo at man tar bort andre ytelser for å minske byråkrati og utgifter. TS Anonymkode: deb71...929 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Del Skrevet 18. mars 2020 F.eks 10 000 per voksen, 3000 kroner for barn under 18 som foreldrene disponerer. Og økt mulighet for «løsarbeid». En familie med tre barn vil dermed ha 35 000 kroner som grunn + arbeid. TS Anonymkode: deb71...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Del Skrevet 18. mars 2020 Unnskyld 29 000. Jeg tenkte først 5000 per barn, men det er mulig litt mye. Anonymkode: deb71...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg