Gå til innhold

Noen som har bodd i 3-roms leilighet med to barn på 50-50 deling etter samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to sønner på 7 og 5 år og kommer ikke til å ha råd til noe større her i Oslo. Jeg har fast jobb her, så det er uaktuelt å flytte ut av byen.

Noen som har vært i samme situasjon? Fungerer det at barna deler rom? Hva med når de blir tenåringer? 

Anonymkode: e55f8...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint at de deler rom. Når de blir tenåringer, så ligger du på stua og gir ungene hvert sitt rom. Kjenner flere som løser det sånn 😊

• Liker 8
Gjest Keikolina
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har to sønner på 7 og 5 år og kommer ikke til å ha råd til noe større her i Oslo. Jeg har fast jobb her, så det er uaktuelt å flytte ut av byen.

Noen som har vært i samme situasjon? Fungerer det at barna deler rom? Hva med når de blir tenåringer? 

Bare å flytte ut av Oslo.

Skrevet

Går det ann å dele det ene soverommet i to? Søsteren min hadde samme problem, satte opp en skillevegg på det største soverommet. Ikke de største rommene, men er plass til seng, skrivebord og leker. 🙂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det hele tiden etter bruddet, kjøpte til slutt en 3-roms jeg kunne gjøre om til en 4-roms. Jeg har et bittelite soverom med seng og skap, ungene har fått et rom hver med ok strl. (det er fem år mellom dem, fungerte ikke å dele når eldste ble tenåring).

Det går helt fint, men jeg er vant med leilighet. Savner ikke huset vi hadde, synes hus er pes, men kanskje litt den store 5-romsleiligheten jeg eide da eldste var liten. Uansett er jeg fornøyd med å tross alt ha nok rom selvom vi bor i Oslo. Det er ikke masse plass, men vi har alt vi trenger og bor i et fint område. 

Så sant de ikke er bitre fiender har dine gutter en fin aldersforskjell for å kunne dele rom noen år, kanskje har du råd til noe litt større når eldste blir tenåring. Har du råd og det er plass kan jeg anbefale å få bygget en hems med litt mer plass enn bare en høyseng, da kan den eldste (eller yngste) få en plass som er sin. 

Anonymkode: 6a8e3...a55

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hørest lite ut men må man så må man for en periode 

Anonymkode: 022a3...5cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn og det går fint! Barna deler det største rommet og trives med det. Etterhvert når de blir tenåringer skal jeg se om det går an å sette opp en vegg eller noe, så de kan få mer privatliv om de ønsker det. 

Anonymkode: 38c3e...5e8

• Liker 2
Skrevet

De fleste unger som vokste opp i  50-60 åra i Oslos drabantbyer vokste opp i leiligheter med to soverom. Mange foreldre hadde sovesofa i stua da ungene ble tenåringer så ungene fikk eget rom.  Det bør vel også være mulig i disse dager også.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mine er 6 og 11. Minste vil foreløbig sove hos meg 

Når de blir eldre finnes det noe kalt sovesofa 🙂

Anonymkode: a33c5...1b9

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg har bodd i treroms med tre barn 50/50. Gikk helt fint det. 

Anonymkode: ae7db...38c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har bodd i treroms med tre barn 50/50. Gikk helt fint det. 

Anonymkode: ae7db...38c

Takk for svar! Og til en av dere over her, nei, det er ikke en midlertidig løsning. Jeg har ikke råd til noe større, sånn er det bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Først delte mine rom. Etter hvert fikk de hvert sitt soverom. Minsten fikk køyeseng hvor jeg sov i underkøya i flere år. Jeg la meg jo sist og sto opp først. Da minsten nærmet seg tenårene så sov jeg på sofaen i stua og det gjør jeg fremdeles. Ikke ideelt, men det går. 

Anonymkode: 84c00...1dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Treromsleilighet med tre barn og meg selv. Jeg delte rom med minste. De to eldste delte rom. Hadde også hovedomsorgen, far hadde annenhver helg etter eget ønske. 

Gikk helt fint det. 

Anonymkode: d805c...642

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar! Og til en av dere over her, nei, det er ikke en midlertidig løsning. Jeg har ikke råd til noe større, sånn er det bare. 

Da ville jeg vært nøye med planløsningen, se om du finner en leilighet der det er mulig å dele av ett av soverommene, eller lage en alkove. For noen funker det utmerket å sove i stua, jeg trengte en krok for meg selv. Har «bare» 67 kvm, men fikk til et ekstra (lite) rom ved å ofre det store kjøkkenet (delte det i to), da fikk jeg også vindu. Endeleilighet med et ekstra vindu i stua f.eks., da trenger du bare en lettvegg og en dør. 

Anonymkode: 6a8e3...a55

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor på femte året i en leilighet på 60 kvadrat uten bod. Nå er barna straks 15 og 17 år, deler køyeseng. Mitt soverom er knøttlite, det ville vært blodig urettferdig for den ungen som havnet der. For dem er det "felles skjebne og felles trøst" som gjelder. Innimellom går jeg inn på mitt rom, en er i stua og den andre på soverommet. Vi fokuserer på løsninger og ikke på kvadrat.

Anonymkode: 8838d...af3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier en leilighet på 47 kvm. et soverom. deler med mitt barn på 7. han har egen seng men vil helst dele min seng så tviler på at det blir noe spesielt problem før om en stund. 

ønsker jo gjerne at han skal få eget rom da, snarest. men det vil ikke han høre noe av.

Anonymkode: e12ce...6f8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en 66 kvm treroms, men bygde den om til en fireroms. Det fungerer fint. Eksen har en nesten lik leilighet og har ikke bygd den om, det fungerer også fint. Barna er 7 og 11, samme kjønn. Eksen vil trolig også gjøre om til fireroms etter hvert.

Anonymkode: b46e4...ee8

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leier en leilighet på 47 kvm. et soverom. deler med mitt barn på 7. han har egen seng men vil helst dele min seng så tviler på at det blir noe spesielt problem før om en stund. 

ønsker jo gjerne at han skal få eget rom da, snarest. men det vil ikke han høre noe av.

Han bør vel uansett sove på eget rom snart? Uavhengig av hva han ønsker mener jeg.

Anonymkode: 1f0a0...4b0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bør vel uansett sove på eget rom snart? Uavhengig av hva han ønsker mener jeg.

Hvorfor det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

han er så husredd at jeg ikke stresser med det helt ennå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...