Gå til innhold

Fortvilet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann har akkurat hatt et samlivsbrudd . Han er rusmisbruker. Vi har det bra, men sliter økonomisk. Fordi han har brukt alle pengene på rusmidler sitter jeg igjen med mye rekninger.

spesielt strøm, barnehage og kommunale avgifter.

spurte nav om hjelp til støtte, men fikk idag avslag da dette var gjeld .

så nå mister minstejenta barnehageplassen sin og huset går på tvangssalg.

hva gjør jeg?

Når vi endelig har fått et bra liv så skjer dette.

Anonymkode: 234d4...1cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei kjære deg! 

Støtte får du, søk overgangstønad. Det er enten samboerskap eller ekteskap eller whatever, men det betyr at dere må til mekling når det er barn under 18 som dere har sammen. Overgangstønad får du frem til åtte år eller noe.. 

Dette ordner seg.

Anonymkode: a0179...2f3

AnonymBruker
Skrevet

Og angående regningene. Du kan få utsettelse, bare ring de forskjellige selskapene og forklar situasjonen. De fleste er villige til å hjelpe litt ved å utsette. Eller eventuell betalingsplan. 

Du kan også få bostøtte. 

Anonymkode: a0179...2f3

• Liker 1
Skrevet

Om dere går fra hverandre må vel huset selges uansett. Prøv å selge det først selv, så det ikke går på tvangssalg.

AnonymBruker
Skrevet

Ring alle kreditorer og spør om utsetting. Ring namsmann og forhør deg om du kan gjøre noe som helst med tvangssalget, hva som ev. må til. Det vil lønne seg veldig å selge huset på ordinær måte, i stedet for tvangssalg, så dette må du virkelig prioritere. 

Anonymkode: 8c047...fd9

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min var i en lignende situasjon. Hun fikk rentefritt lån fra NAV til å betale gjelden. De sa til henne også at de ikke dekket gjeld, men å låne penger til det gikk bra, så lenge hun viste et realistisk budsjett som viste at hun var i stand til å betale tilbake.

Hun ringte også til kreditorer og fikk utsettelse og netbetalingsplan der det var mulig, slik at summen hun måtte låne ble så lav som mulig.

Anonymkode: d42b1...d71

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

- Matas, mod. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...