AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Har en liten en på 4 mnd som ser ut til å være plaget av tannfrembrudd. Hun har vært verdens snilleste og roligste baby hittil, men vi har nå noen veldig urolige dager der hun sliter med å sove. Hun kan sovne, men våkner etter 20 minutter. Da har hun spyttet ut smokken og har hendene i munnen mens hun gråter og er tydelig fortsatt trøtt. Når jeg trøster henne og gir henne smokken lukker hun øynene og kan sovne igjen, men det samme skjer 10-15 minutter senere. Og sånn går dagen. Jeg har jo lest om 4 mnd søvnregresjon, og det spiller sikkert en rolle, men hun ser så tydelig plaget ut! På natten sover hun imidlertid ok, hun våkner av og til og får smokken. Hun får melk én gang om natten. Er det noe jeg kan prøve for å "teste" om dette er tannfrembrudd? Har jo hørt om Dentinox men er dette fortsatt ok å bruke? Anonymkode: 17cb8...93a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Er bare å følge med i munnen på gommene om du ser noe som er på vei til å bryte ut der. Kan du ikke se noe, så ville jeg avventet. Gi bitering om baby har hendene mye i munnen Anonymkode: 69e8d...a2a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Babyer er urolige, uten at det må være noen grunn. Ville ikke brukt dentinox. Det har vært advarsler om å bruke det Anonymkode: b4b55...08e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Dentinox er fratådet og er vel også omtrent umulig å få tak i lenger. Men det kan absolutt være tenner og det kan pågå lenge. Vi merket de første tegnene på tannfrembrudd ved 3 mnd hos eldstemann, men tennene brøt ikke gjennom før to måneder senere. Det er ikke så mye å gjøre, annet enn å tilby bitering. Min likte også å bite/sutte på en kald klut når det sto på som verst. Anonymkode: 707ca...292
atropos Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Vi har brukt dentinox til våre unger. Så vidt jeg vet er det ikke vanskelig å få tak i. Jeg har iallefall aldri hatt problem med å finne det. Så lenge du følger bruksanvisningen er det ikke er problem å bruke den. Ellers kan du legge melon i kjøleskapet og la baby tygge på dette via en feeder. Det lindrer. Samme med biteringer med kjølende væske som du legger i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå