AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Og at dette skal dokumenteres. Samtidig som jeg skal sitte og jobbe full tid på hjemmekontor. Med møter som avholdes i arbeidstiden og frister før kl 15. Hvordan har de tenkt at det her kommer til å gå? Anonymkode: 37d1f...cc2 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Det har de ikke tenkt på. Dette kommer jo ann på barnes alder.Småskoleforeldre må prioritere jobben, slk def år gitt barna matmog husly. Det er faktisk viktigere enn skolen i arbeidstiden. Barna kan settes til å jobbe med skolearbeid, men man kan ikke sitte ved deres side når manselv er på jobb. Anonymkode: dd5a0...37e 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Du må prioritere at barna gjør skolearbeidet. Dette er særdeles viktig, og det er derfor du har doblet antall pleierdager for barn. Bruk disse!!! Nå har jeg vært hjemme fra jobb ved å bruke disse dagene nå. Jeg har 20 dager og far har 20 dager. Vi bruke disse først før vi skal på jobb igjen. Orker ikke drar på jobb, da disse ordningene finnes. Anonymkode: 6f2d0...aeb 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har de ikke tenkt på. Dette kommer jo ann på barnes alder.Småskoleforeldre må prioritere jobben, slk def år gitt barna matmog husly. Det er faktisk viktigere enn skolen i arbeidstiden. Barna kan settes til å jobbe med skolearbeid, men man kan ikke sitte ved deres side når manselv er på jobb. Anonymkode: dd5a0...37e Det kan man, sålenge barnet er under 12 år. Da kan man bruke fridagene sine!!!!!! Anonymkode: 6f2d0...aeb 4
duplexx Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Det har våre barn gjort siden fredag - det går helt fint. De skal ikke sitte klistret til skjermen alle de timene, men få unna skolearbeidet ila. de timene. Her må de logge inn og si hei hver morgen, så gjør hun dagens lekser og oppgaver, og de avslutter halv tre. Men innimellom det gjør vi mye annet - leker, ser film, går tur ute. legg det opp rundt dagen deres. 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må prioritere at barna gjør skolearbeidet. Dette er særdeles viktig, og det er derfor du har doblet antall pleierdager for barn. Bruk disse!!! Nå har jeg vært hjemme fra jobb ved å bruke disse dagene nå. Jeg har 20 dager og far har 20 dager. Vi bruke disse først før vi skal på jobb igjen. Orker ikke drar på jobb, da disse ordningene finnes. Anonymkode: 6f2d0...aeb Så det viktigeste er å ikke få lønn? Nei jobben er faktisk vikigest i slike situasjoner, for den skal og nør bevares, slk de kan tjene penger i og etter en krise. Skolearbeid for de barna som ikke klarer å følge nettundervisning og gjøre det lærere sier over internett, ja de må vente tio etter mor/far er ferdig på jobb før mor/far kan hjelpe med skolearbeid. Anonymkode: dd5a0...37e 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Her sitter både 3. og 7. klassing med skolearbeid i den tiden. 7. Har læreren og klassen på video. 3. klassingen har lærer på chatt, vi får 0-3 spm ila den tiden. Så ikke noe problem. Men du kan jo sende en mail å høre om de kan ta noe senere om det bare er oppgaver. Anonymkode: 5b97d...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan man, sålenge barnet er under 12 år. Da kan man bruke fridagene sine!!!!!! Anonymkode: 6f2d0...aeb Bedre at jobben går konkursda så klart. Så dum er jeg, som ikke tenkte på at man trenger en jobb etter dette er over også😎 Anonymkode: dd5a0...37e 11
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og at dette skal dokumenteres. Samtidig som jeg skal sitte og jobbe full tid på hjemmekontor. Med møter som avholdes i arbeidstiden og frister før kl 15. Hvordan har de tenkt at det her kommer til å gå? Anonymkode: 37d1f...cc2 Må du sitte og følge med på skolearbeidet hele tiden, da? Kan du ikke avtale at barna kan spørre om hjelp til visse tidspunkt, og at barnet gjør det h*n selv klarer ellers? Anonymkode: a7487...5c2 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 Vi har fått beskjed fra barneskolen om at det forventes 60 min med skolearbeid hver dag. Jeg har ikke sagt dette til barna, at det er så lite jobbetid, så her setter vi opp timeplan hver dag fra 9 til 14, med endel innlagte pauser med utelek, skjermtid og gym/røris og lesing i valgfri bok.. Anonymkode: 04c6b...cf3 9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du sitte og følge med på skolearbeidet hele tiden, da? Kan du ikke avtale at barna kan spørre om hjelp til visse tidspunkt, og at barnet gjør det h*n selv klarer ellers? Anonymkode: a7487...5c2 Barna går i 1. og 3. klasse. Anonymkode: 37d1f...cc2 3
Gjest Optimo Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må prioritere at barna gjør skolearbeidet. Dette er særdeles viktig, og det er derfor du har doblet antall pleierdager for barn. Bruk disse!!! Nå har jeg vært hjemme fra jobb ved å bruke disse dagene nå. Jeg har 20 dager og far har 20 dager. Vi bruke disse først før vi skal på jobb igjen. Orker ikke drar på jobb, da disse ordningene finnes. Anonymkode: 6f2d0...aeb 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan man, sålenge barnet er under 12 år. Da kan man bruke fridagene sine!!!!!! Anonymkode: 6f2d0...aeb Pass på at du ikke går tom for utropstegn.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barna går i 1. og 3. klasse. Anonymkode: 37d1f...cc2 Ja? Læreren har jo neppe kapasitet til å sitte ved siden av hver enkelt av over 20 stk i et klasserom hele tiden, heller. Anonymkode: a7487...5c2 6
morhjertegod Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 Lærerne til mitt barn er jo på jobb som vanlig, bare hjemmefra, de underviser og barna kan bruke/spørre dem om hjelp og råd. Forventer ikke at disse lærerne skal ha nettbasert undervisning 24/7. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 Tenker at jobben må prioriteres. Man må ha penger for å ha tak over hodet og mat i magen. For å ikke glemme at det er greit at jobben ikke går konkurs så man har en jobb å komme tilbake til.. Anonymkode: 15427...d51 3
Elizia Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 Her gjør vi så godt vi kan😊. De har fått ukeplaner. 8 klassingen gjør oppgaver og sender inn. 5 klassingen gjør oppgaver i arbeidsbøker samt noen på nett. Barneskolen minste går på stresser ikke særlig m at alt skal gjøres. Vi er nå inne i en spesiell situasjon og det er viktig å ta vare på hverandre. Jeg tenker ikke være lærer eller "superflinkismamma", men bare komme oss gjennom dette så godt vi kan. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 Det har vært et problem at oppgaver og sånt som skal sendes først sendes på kvelden der lærere ender med nattevakt, så det er nok for å gjøre ting litt mer ryddig og strukturert for både lærere og elever. Barna deler jo lærer med mange andre til vanlig, så det skulle jo være mulig at du får jobbet en del samtidid? Anonymkode: 537c6...120 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 Lærerene har full forståelse for at dere gjør deres beste. Det viktigste er jo at dette ikke ligner på en ferie, og at dere prøver å fokusere litt på skriving, regning og lesing. Samtidig er rutiner en trygghet for barna og det er nok derfor lærerne tilbyr dette tidsrommet. Anonymkode: ace99...794 8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #19 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært et problem at oppgaver og sånt som skal sendes først sendes på kvelden der lærere ender med nattevakt, så det er nok for å gjøre ting litt mer ryddig og strukturert for både lærere og elever. Barna deler jo lærer med mange andre til vanlig, så det skulle jo være mulig at du får jobbet en del samtidid? Anonymkode: 537c6...120 Det er jo ingen lærer som underviser dem nå. Vi får oppgaver som vi må gjøre. Mange oppgaver per dag. Anonymkode: 37d1f...cc2 2
Alvario Skrevet 18. mars 2020 #20 Skrevet 18. mars 2020 Da gjør du en avtale med læreren at dere leverer leksene noen timer senere pga situasjonen. Så snur dere om på skole/leketid på barnet og alle blir fornøyde😊 3
Anbefalte innlegg