Iskvinnen Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Skal ha seks års dag i helga vi, og guttongen vill ha skattejakt. Noen som kan fortelle meg reglene. Hvordan gjennomføres dette?
Arkana Skrevet 14. juni 2005 #2 Skrevet 14. juni 2005 Vi pleide å ha skattejakt i bursdager når vi var små. Siden både jeg og broren min har bursdag om sommeren var det alltid fint vær og vi hadde skattejakt ute. Vi fikk utlevert pose og en liste over det vi skulle finne (f.eks. en kongle, en liten stein, et spesielt blad +++). Det var alltid kjempestas. Nå kunne vi lese tidlig, men for barn som ikke kan lese (eller hvis du bare vil gjøre det annerledes) kan man istedet gjemme små premier rundt i hagen eller i huset.
Cr@sh Skrevet 14. juni 2005 #3 Skrevet 14. juni 2005 Nå kunne vi lese tidlig' date= men for barn som ikke kan lese (eller hvis du bare vil gjøre det annerledes) kan man istedet gjemme små premier rundt i hagen eller i huset. Eller man kan gi barna bilder/tegninger av det man skal finne.... God ide med skattejakt forresten!
Gjest porselen Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Jeg har hatt mange skattejakter tidligere. Jeg brukte å henge opp lapper med spor rundt om kring i borettslaget, og på lappene stod det hvor neste spor var i gåteform, et par av sporene pleide å være at de skulle ringe på hos en nabo for enten å synge en sang eller fortelle en vits, eller svare på en gåte og når de hadde gjort det fikk de neste spor. Naboen måtte være en de kjente og som de følte seg såpass trygge på at de torde å synge. Men dette krever jo at det er med en som kan lese, vi hadde alltid et større barn med når de var mindre for å hjelpe til med lesingen. Men ungene syntes dette var kjempegøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå