Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg viste hverandre barne- og ungdomsbilder av hverandre, det var hyggelig og jeg var overrasket over at han tok initiativ til det. Vi er i et relativt nytt forhold, ble sammen i sommer. Så han spurte meg om jeg likner på min mor og jeg viste ham noen bilder fra mine foreldres 40 års bryllupsdag. Så da fikk han se bilder av mamma som ung, at hun var en del lik meg. 

Han virket sjokkert over at foreldrene mine har vært sammen så lenge som 40 år+, de er fortsatt sammen. Han spurte om noen av dem har vært utro, jeg sa jeg vet ikke sikkert, men jeg tror ikke det. Han sa at det ikke "går an" å være sammen med noen så lenge, og kom med en vits. Jeg vet ikke historia til hans foreldre. Spurte ikke mer om hans foreldre der og da. Jeg vet mest om hans forhold til søsknene, som han har en del av. 

Han vitser om alt, men jeg syntes det var litt sårende. Og litt forvirrende. For samme kveld spurte han om jeg trives her jeg bor, sa at han vurderer å flytte og åpenbart fiska rundt muligheten for at vi to skal flytte sammen. Det har han sagt før at han vil, og jeg er ikke negativ, synes bare det er litt vel tidlig. Han har før gjort narr av eksmannen min som gikk fra meg, liksom sånne folk som ikke har utholdenhet og bare går når de ikke er forelsket og er lei (det er hans bilde av min eks. Som en idiotisk feiging. Og sitt bilde av seg selv, som en som er stø og aldri svikter. Selv om han bare har hatt korte forhold før meg). 

Er jeg bare hårsår, eller er dette er lite rødt flagg? Det var han som ville se bilder av familien min. 

Jeg er veldig glad i ham, men har tenkt at vi må bli bedre kjent før vi kan tenke på framtid sammen. Han er veldig oppmerksom og kjærlig og åpenbart  blitt forelsket i meg. Etter dette skjedde opplevde jeg at vi hadde et skikkelig sånn moment der jeg lurer på om dette kan bli noe stort mellom oss. Så jeg er ganske forvirret i dag. 

Anonymkode: e616a...cc0

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ikke ut som han har troen på ett langvarig forhold, mine foreldre har vært kjærester i 38 år, gift i 33, det er jo «sånn» jeg vil ha det, jeg og min mann har vært i 4 år, og jeg vil bli gammel med han og han med meg❤️ 
bare 46 år til gullbryllup nå❤️

Anonymkode: f1965...7f0

• Liker 1
Skrevet

Det er nok lurt å ta en prat før dere flytter sammen. Hva ser han for seg? Vil han bare flytte inn og se hvordan det går, eller ser han for seg resten av livet sammen med deg?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, Hulderen skrev:

Det er nok lurt å ta en prat før dere flytter sammen. Hva ser han for seg? Vil han bare flytte inn og se hvordan det går, eller ser han for seg resten av livet sammen med deg?

Jeg var sammen med eksen min i 13 år og han synes eksen var en pingle som dro fra meg. Han var veldig opptatt av det at eksen min ikke var utholdende nok.

Så...et sted mellom 13 og 40 år? 😅

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke ut som han har troen på ett langvarig forhold, mine foreldre har vært kjærester i 38 år, gift i 33, det er jo «sånn» jeg vil ha det, jeg og min mann har vært i 4 år, og jeg vil bli gammel med han og han med meg❤️ 
bare 46 år til gullbryllup nå❤️

Anonymkode: f1965...7f0

Eksen min ville gjerne bli gammel med meg. Familiemann de luxe. Snakka ikke bare om barn, men også oppkalling etter hans far, barnebarn, pensjonistbolig, og jeg vet ikke hva... Men han stakk etter 7-8 års ekteskap, og før barn, så ikke noe av dette hendte. Ville ha fruktene og ikke jobben, som man sier. 

Så vet ikke om jeg hadde vært beroliga om nåværende kjæreste var keen på livslangt ekteskap, for jeg har jo erfart hvordan det uansett ikke teller hvis man plutselig vil noe anna. Så en måte er det greit at han sier, wow, jeg føler meg lojal til deg nå og samtidig høres det å liksom måtte være med noen livet ut som en slags straff (som var det vitsen gikk ut på). Da er han ærlig. Et så langvarig forhold er ikke noe som i utgangspunktet tiltaler ham. Og han gjør i så fall et unntak for meg. Hvis det blir oss videre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ønsker et langvarig ekteskap så høres det ut som en dårlig plan å satse på noen som blir sjokkert over tanken. Jeg skjønner ikke hvorfor du blir såret, han er bare veldig annerledes enn deg.

Anonymkode: b1fd7...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ønsker et langvarig ekteskap så høres det ut som en dårlig plan å satse på noen som blir sjokkert over tanken. Jeg skjønner ikke hvorfor du blir såret, han er bare veldig annerledes enn deg.

Anonymkode: b1fd7...658

Sant. 

Men å satse på eksen som elska tanken på langvarige ekteskap var ikke akkurat et sikkert kort, heller 😅

Jeg føler han er lik meg på mange måter. Vi har felles hobbier og er begge litt nerdete introverter. Untatt det trekket ved at han er mer impulsiv og jeg planlegger framtida mer. Men i går fortalte han meg mye om familien sin og at han pleide å krangle mye med ene broren som han bodde med og at han kom på kant med søstera si fordi han er introvert. Jeg vet det er ting om familien som han ikke deler med meg. Men jeg vil ikke pushe, er bedre han forteller når han er klar. Jeg liker egentlig at han får meg til å planlegge mindre. Iblant blir ting bedre når man ikke planlegger. Men f.eks et barn bør man helst få med vilje. 

Skrevet

La oss overanalysere en vits fra en som tydeligvis vitser om det meste. Det fører alltid til gode ting

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, Kaptein Klein skrev:

La oss overanalysere en vits fra en som tydeligvis vitser om det meste. Det fører alltid til gode ting

Det er alltid noe alvor i bunnen av en vits.

Han har jo rett i at vi har søkt disse tingene i ulik grad. Han er i utgangspunktet sjokkert over at jeg data eksen 13 år óg. Og jeg syntes jo egentlig også han er litt gammel for å aldri ha hatt et seriøst forhold. 

AnonymBruker
Skrevet

Det alltid er han som tar opp tema som flytte sammen, ekteskap, barn etc. Ikke jeg. Jeg synes det er litt skummelt å snakke om sånt så tidlig. 

I dag sa han at hvis han skulle hatt barn så skulle han gjort x (strategi for hvordan man passer barn). Og så ha han noe i halvspøk om at det alltid var damene som gikk fra (menn fra hans gruppe), så det måtte jeg ikke gjøre! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...