Gå til innhold

Ønsker å kjøpe langrennsski men er utdatert

origin

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et ønske om å kjøpe meg langrennsski og har fått med meg at det nå er både smøreski, felleski og smørefri ski. Jeg skal bruke skiene til vanlig tur/mosjon i skiløyper i bymarka her jeg bor. Hva er forskjellen og hva er forskjellen på de tre alternativene som finnes?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det vel ikke så mye snø igjen i bymarka denne vinteren.. men for sportsbutikker er du nok en kjærkommen kunde. Ville gått for felleski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man kan og orker å smøre skiene er smøreski best. Det sagt så finnes det mange gode felleski som gir god glid og godt feste. Skal kjøpe felleski selv. Ser på guttungen sine felleski at de av og til kladder veldig når det er mildvær. Hørt flere si det samme. Gjelder ikke all type mildvær, men er nok noen forhold der selv ikke felleski fungerer så bra. Grunnen til at jeg skal ha felleski er at festet og glien som regel er god. Problemet med kladding oppstår veldig sjelden her jeg bor. 

Samboer har smørefrie ski og er meget fornøyd med det. Aldri noen problemer med hans ski, men så er ikke han en som er veldig stødig på ski eller går mye heller. Virker som 8-åringen vår har bedre kontroll enn han 😆 

Anonymkode: 32c1c...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18.3.2020 den 8.23, Humas skrev:

Nå er det vel ikke så mye snø igjen i bymarka denne vinteren.. men for sportsbutikker er du nok en kjærkommen kunde. Ville gått for felleski.

Er enormt med snø i Bymarka. I fjor gikk vi på ski i Bymarka rundt 17 mai i t-skjorte 🤪 virker til å være mer snø i år. Ihvertfall over lengre periode, som gir mer tettpakket og seigere snø. 

Jeg hadde valgt ski med feller hvis jeg skulle kjøpt på nytt nå, TS 😊 har inntrykk av at naboene rundt her er fornøyde med det til hobbymosjonering. 

Anonymkode: 0a4df...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...