duplexx Skrevet 19. mars 2020 #41 Del Skrevet 19. mars 2020 (endret) På 18.3.2020 den 7.46, AnonymBruker skrev: Merk, lærere ved skoler som ikke har satt i gang alternativt/digitalt undervisningsopplegg: hva gjør dere om dagen? På vår skole er det ingenting som tyder på at det kommer noe mer enn «jobb videre med ukeplanen». Det holder ikke i lengden, jeg har full jobb (hjemmekontor, må være tilgjengelig i kontortiden) og kan ikke bruke mange timer på dagtid på å «undervise»/sørge for en strukturert skolehverdag. Opplever at lærere/skole er lite på tilbudssiden/prøve å få til opplegg som kan fungere. Skjønner at det er en spesiell tid, men ønsker at de i fall prøver å få til noe. Alle barn har datautstyr hjemme (og har de ikke det kan de låne fra skole ), det må da være mulig å få til noe snart? Synes lærerne virker så tafatte når jeg tar kontakt, føler at jeg forstyrrer dem. Korte/irrelevante svar etter lang tid. Fikk en e-post fra kontaktlærer der han ba om mobilnr til barnet, slik at han kan sende en sms i løpet av uka. Synes dette er lite og slapt, og lurer derfor på hva disse lærerne egentlig fyller dagene sine med for tiden? Noen som vet? Anonymkode: d28cc...5d0 Så leit - ta kontakt med skolen/rektor? På vår skole har lærerne på trinnet til mitt barn stått fullstendig på hodet. Jeg er så imponert at jeg er rørt. Ungene får utrolig strukturerte arbeidsdager, de får info de selv kan forstå og forholde seg til, de får en videohilsen hver eneste dag, de er tilgjengelig på klassechat for barna og på telefonen. Jeg tipper lærerne «våre» jobber dag og natt, i alle fall denne første uken, og jobber mer enn de har gjort tidligere. Overgangen til fullstendig digital plattform og hjemmeskole har vært sømløs for mitt barn og jeg har bøyd meg i støvet for lærerne som har stått på 24/7, og kommunen som overraskende nok har klart å henge med og kommet med god info, og oppgradert disse plattformserverne konstant. Endret 19. mars 2020 av duplexx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 19. mars 2020 #42 Del Skrevet 19. mars 2020 Jobber vel så mye nå. Mest fordi det er uvant. Har konferanse undervisning med elevene. Er på chat med alle klassene. Lager videoer som jeg legger ut. Nok å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #43 Del Skrevet 19. mars 2020 Her har barna opprop på teams hver morgen ved skolestart. Så undervises de via chat og videochat, og synes det er kjempegøy! Synes lærerne her har et kjempeflott opplegg☺️ Anonymkode: 5676e...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 19. mars 2020 #44 Del Skrevet 19. mars 2020 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/jdA5be/landets-laerere-leverer?fbclid=IwAR3otFJLSqxaygoJRlProYHvOyfXcqPxmOZyH8sqv82gFBdhIsfzjVaEF9k 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg