AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Har lest igjennom FHI og NRK sine nettsider, fremdeles ikke klok. Det står at fra 16. Mars skal alle med luftveissymptomer holde seg inne, og må være symptomfri i et døgn før de får gå ut. (Hjemmekarantene eller hjemmeisolat, forresten?). Nå har jeg vært forkjøla siden sen november 2019 - varierer litt hvor tett jeg er etter nesesprayforbruk, prøver å holde den nede. Hoste varierer utifra hostesaft eller det reseptfrie alternative vin&vodka. Så etter at jeg slapp ut av karantene da jeg testet negativt, så har jeg vært kontinuerlig fyllesjuk i tillegg til forkjøla. Jeg blei testet i slutten av forrige uke, og testen var negativ. Jeg har ikke koronavirus, eller hadde det i hvert fall ikke per da. Jeg er ikke akkurat noen klemmer, og trives utmerket med å holde meg noen meter unna folk og unngå håndhilsing, og jeg pleier å vaske hendene før og etter jeg har spist noe, etter jeg har hostet i papir (bruker albuen om jeg ikke har papir). Jeg er fremdeles forkjøla. Jeg mistenker at immunforsvaret mitt ikke er helt gira på å bekjempe luftveisinfeksjoner, da jeg hvert år er forkjøla fra sen høst til det sakte går over i pollensesongen, også har jeg en måned eller i beste fall tre fra August der jeg faktisk kan puste. Må jeg da være i enten hjemmekarantene eller hjemmeisolat til pollensesongen er over, typ i August? Anonymkode: e1624...3c5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Har du vært hos lege om dette problemet, hvis det som du sier er en årlig greie? Ville vært livredd for å faktisk få korona hvis jeg var deg, høres jo ut som om immunforsvaret ditt er helt på bærtur hvis du hvert år er forkjølet i ni til elleve måneder i strekk. Anonymkode: 89163...686 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært hos lege om dette problemet, hvis det som du sier er en årlig greie? Ville vært livredd for å faktisk få korona hvis jeg var deg, høres jo ut som om immunforsvaret ditt er helt på bærtur hvis du hvert år er forkjølet i ni til elleve måneder i strekk. Anonymkode: 89163...686 Jeg er vesentlig mer skremt med tanken på hjemmeisolat enn å dø, forøvrig. Er definitivt ett eller annet galt med kroppen min, sida jeg alltid er syk på en eller annen måte, og stort sett forkjøla (utenom august.). Har forsøkt å dra til lege, men de har liksom ikke trodd på meg og bare ignorert det. Anonymkode: e1624...3c5
Anbefalte innlegg