Gå til innhold

Er du i selvpålagt isolasjon eller karantene?  

23 stemmer

1. 1. Er du i selvpålagt isolasjon / karantene ?

• Jeg er i selvpålagt isolasjon
      8
    • Jeg er i selvpålagt karantene
      8
    • Jeg er i både selvpålagt isolasjon og karantene
      0
    • Jeg gjør ingen av delene
      5
    • Jeg er i pålagt isolasjon / karantene
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av palass
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i en liten by og alt er stengt + at jeg studerer, så holder meg inne 

Anonymkode: a575c...cf0

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på isolasjon og karantene?

Jeg er ikke testet (ikke kvalifisert (strenge kriterier)), men har symptomer, og sitter hjemme. 

Anonymkode: 38ac1...e79

Skrevet

Sitter i selvvalgt karantene nesten. Møter ingen. Går på butikk, apotek, og lege/sykehus da fordi jeg må, men jeg hater det å ikke få se noe annet enn husets fire vegger. Føler meg ensom og deppa, og frustrert. Har jo mannen min men.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er syk med lett feber, tyngre pust og hoste, holder meg hjemme. I isolasjon blir vel det. Yngste barnet har også fått feber nå. Venter bare på resten av familien... 

Så vi blir vel her en stund. 

Anonymkode: 0974c...e53

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er nå det da? Ikke sette en fot utenfor døren, eller kan man i ny og ned gå på f.eks butikken? Jeg bare tenker siden myndighetene har stengt ned halve landet og ber folk holde seg mest mulig hjemme. Det blir jo som en slags karantene, selv om man kan gjøre som man vil. Men er uansett best å holde seg mest inne. 

Anonymkode: 53490...56a

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke egentlig forskjellen på isolasjon og karantene, så har ikke stemt, men fastlegen min anbefalte meg å ikke gå ut siden jeg hoster og har feber, så da gjør jeg ikke det.

Anonymkode: 2d3ae...40c

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er forskjellen på isolasjon og karantene?

Jeg er ikke testet (ikke kvalifisert (strenge kriterier)), men har symptomer, og sitter hjemme. 

Anonymkode: 38ac1...e79

Ved isolasjon er du ikke ut av ditt hjem i det hele tatt også isolert fra de du evt bor sammen med. Da kommer andre til deg med mat og andre varer, og kaster ditt søppel for deg.

Ve karantene holder du deg mest mulig hjemme, men er fortsatt på jobb/handler mat og apotekervarer. 

Anonymkode: dc981...281

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved isolasjon er du ikke ut av ditt hjem i det hele tatt også isolert fra de du evt bor sammen med. Da kommer andre til deg med mat og andre varer, og kaster ditt søppel for deg.

Ve karantene holder du deg mest mulig hjemme, men er fortsatt på jobb/handler mat og apotekervarer. 

Anonymkode: dc981...281

Ikke driv med feilinformering.  Ved karantene er man bare hjemme og man går ikke på jobb, man handler selvsagt ingenting eller møter andre enn de man evnt. sitter i karantene med.  Man er i karantene for å unngå å smitte ander eller for selv å unngå å bli smittet. 

https://helsenorge.no/koronavirus/karantene-og-isolasjon

• Opprett ny...