Gjest Albbas Skrevet 18. mars 2020 #61 Skrevet 18. mars 2020 Vi har holdt på en knapp uke, går det ikke an å holde ut en uke til før man krisemaksimerer og fantaserer om både død og to år uten kjæresten?
Hoppetaujenta Skrevet 18. mars 2020 #62 Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Står på helenorge at små grupper er lov. Anonymkode: 79972...a39 Viruset bryr seg ikke om hva som er lov eller ikke. Det smitter hvem som helst uansett. Vil folk virkelig risikere det? 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #63 Skrevet 18. mars 2020 Man kan være smittet i over TO UKER før man i det hele tatt ser noen som helst symtomer. Dere er nødt til å vente som alle andre til dette roer seg. Evt. får dere møtes og deretter isolere dere totalt minst to uker etter festen. Og da kan dere ikke en gang gå på butikken. Jeg har slett flere slike poster nå, og kommer til å kontakte de som driver Kvinneguiden ang. dette, slik at de kan kontakte politiet som kan spore opp IP-adressen til uansvarlige folk og evt. straffe dem. Dersom så mange som overhodet mulig holder seg inne noen uker nå, vil vi bli kvitt viruset raskere. Jeg vet at det frister med sosialisering nå som våren kommer, men vi får bare være sterke. Ikke bare vil folk dø, men Norge vil ende opp som et lutfattig U-land dersom folk ikke skjerper seg. Dette vil blir ekstremt dyrt for landet om dette vedvarer for lenge. Drikk hjemme og snakk med vennene deres på Skype :) Anonymkode: 0c5a0...2d1 3
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 18. mars 2020 #64 Skrevet 18. mars 2020 (endret) Er sunn fornuft ett fremmed ord for enkelte ? Endret 18. mars 2020 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #65 Skrevet 18. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvor lenge skal man vente? Minst en uke til. Men hvor lenge etter det? Kan man aldri møte vennereller kjæreste igjen? Eller ikke på minst et år når vi har vaksine (forhåpentligvis)? Anonymkode: 4348f...3c8 Kjæreste blir noe annet! Anonymkode: ef7ce...5b4
Tarmegenbolle Skrevet 18. mars 2020 #66 Skrevet 18. mars 2020 Det er lov å gå på jobb og det er lov å møtes i mindre grupper. Helt greit å ta seg en vinkveld om ingen av dere er i karantene. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #67 Skrevet 18. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en liten støkk i meg her om dagen. Jeg har vært bortreist de siste 2 ukene (jobber på båt). Samboeren var invitert til bestekompisen en kveld forrige uke siden hans samboer var på jobb, men han lot være å dra. Nå i dag har kompisens samboer testet positivt på corona. Så, hadde kjæresten min reist hadde vel plutselig både han og jeg vært smittet, om vi hadde møtt et par andre venner hadde de blitt smittet, om de hadde møtt søsteren hennes... osv. Bare la vær. Anonymkode: cbe10...cf1 Dette er det perfekte eksemplet på hvorfor man skal holde seg unna andre mennesker - ALLE mennesker - akkurat nå. Anonymkode: 99553...8dd 3
Ulrikke Skrevet 18. mars 2020 #68 Skrevet 18. mars 2020 Kommunen her har forbudt sammenkomster, både privat og offentlig, med mer enn 3 deltagere. De oppfordrer også til å la være selv om man bare er 3 (altså, vurdere nødvendighet mot risiko og se hvor man ender). Nei, jeg ville ikke dratt avgårde med 4 venninner for å drikke vin hjemme hos en av oss nå. Jeg er også i 40-årene og alle i huset her er uten symptomer foreløpig. Av og til må man faktisk velge noe annet enn det man har lyst til. Nå er en sånn gang. Det kan godt hende det hadde gått fint. Det kan også godt hende at en av dere drar med dere smitte uten å vite det, så går de andre hjem, drar med seg smitte og smitter dem de bor sammen med. Som igjen kan ha smittet noen på sin vei før de skjønner at de er syke. Kanskje en av dem de smitter er i risikogruppen, kanskje personen har nedsatt immunforsvar eller kronisk sykdom, men ikke hadde fått hjelp til å handle og MÅTTE ut.... Er det verdt det? I mitt hode - NEI! 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #69 Skrevet 18. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men rådene er å ikke møtes i større grupper. Ikke at hele Norge skal isoleres i sitt eget hjem. Målet er ikke å stoppe viruset helt da det er umulig, men å spre smitten over tid. Anonymkode: a6fe8...b61 Nettopp. Derfor har alle et ansvar for å gjøre alt de kan, og ikke utfordre skjebnen fordi «det er jo ikke forbudt». For de fleste er det et veldig lite offer å redusere all nærkontakt med andre i en periode, når man enda ikke vet hvor store konsekvensene blir av å ikke ta alt av forholdsregler. Har vi råd til å ta sjansen? Anonymkode: 99553...8dd 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #70 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Derfor har alle et ansvar for å gjøre alt de kan, og ikke utfordre skjebnen fordi «det er jo ikke forbudt». For de fleste er det et veldig lite offer å redusere all nærkontakt med andre i en periode, når man enda ikke vet hvor store konsekvensene blir av å ikke ta alt av forholdsregler. Har vi råd til å ta sjansen? Anonymkode: 99553...8dd Etter debatten i går forstår jeg at folk vil møtes så lenge det enda er lov. Anonymkode: a6fe8...b61
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #71 Skrevet 18. mars 2020 Et argument fra en supersosial person her: Jeg har hatt hjemmekontor i over en uke, har ikke truffet noen mennesker bortsett fra en tur i friluft med en venninne. På lørdag ble jeg invitert til en liten samling. Jeg var fryktelig ensom og selskapssyk, og det var faktisk rett før jeg dro. Men så ble det avlyst. Så poenget er at "svake" (ifølge alle dere) ekstroverte mennesker kan fort falle for fristelsen å dra på den samlingen. Men dersom alle bare heretter fjerner muligheten for sosiale gatherings totalt, da er det ingen diskusjon en gang. Anonymkode: 87f1f...cec 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #72 Skrevet 18. mars 2020 Et hvert fysisk møte mellom mennesker må gjøres straffbart. Selv innen familier bør ingen oppholde seg i samme rom. Brudd på bestemmelsene må straffes strengt, gjerne med lange (mange år) fengselsstraffer. Anonymkode: 567c4...315
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #73 Skrevet 18. mars 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Ingen av oss tilhører risikogruppen som har høy dødsrate. Så det er løgn. Vi følger rådene, hvor skrev jeg noe annet? Det blir bare mer og mer vanskelig å forklare en fireåring hvorfor ingen kan leke med ham for hver ny måned som går Anonymkode: a6fe8...b61 "Det blir bare mer og mer vanskelig (...) for hver ny måned som går". Du snakker som om vi er inne i sjette måned med dette her. I realiteten er dette den sjette dagen. Hvis alle bare unngår å møtes vil smitten bremses, og det blir ikke så mange ukene. Anonymkode: 9f635...b6e
NewInTown Skrevet 18. mars 2020 #74 Skrevet 18. mars 2020 Det er vel ikke nødvendig? Hvorfor ikke holde seg til nødvendighetene? Handle på butikken og kun når du må. Ut for å lufte hunden og evt. deg selv, langt unna andre. Ta ut søpla. Dra på apoteket å få tak i dine medisiner som du må ta. Alt annet som ikke inngår som "nødvendig", dropp det.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #75 Skrevet 18. mars 2020 Vi forventer at barna ikke skal samle seg i «klynger» på lekeplassen, så da syntes jeg man kan holde seg for god til at man som voksen ikke skal overholde rådene.. Anonymkode: ad2eb...7d8 2
Fremhevede innlegg