Gå til innhold

Samling med 5 venner til helgen.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Ingen isolasjon eller forbud mot mindre grupper enda. Likevel mener mange at man skal totalisoleres allerede nå. 

Anonymkode: a6fe8...b61

Må det virkelig være et forbud med trusler om bøter eller fengsel for at folk skal greie å holde seg unna andre så sant det er mulig? 

Anonymkode: 47635...a0a

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må det virkelig være et forbud med trusler om bøter eller fengsel for at folk skal greie å holde seg unna andre så sant det er mulig? 

FHI har anbefalt å ikke samles i større grupper. Jeg forholder meg til det og ikke alle forskere og vitenskapsmenn på KG. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis, anbefalinger holder ikke i dette landet. Her må det vedtas nye lover før folk hører etter.

Anonymkode: c07f3...3fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FHI har anbefalt å ikke samles i større grupper. Jeg forholder meg til det og ikke alle forskere og vitenskapsmenn på KG. 

Jeg gleder meg til første avisoppslag om han som ligger i respirator og kjemper for livet etter å ha blitt smittet av en venn på den livsviktige vinkvelden....  Vi lever ikke i et diktatur, og det skal derfor svært mye til før myndighetene tvinger oss inn i total isolasjon. Det er likevel lov til å tenke selv, og møter du andre utsetter du deg for smittefare, enkelt og greit. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gleder meg til første avisoppslag om han som ligger i respirator og kjemper for livet etter å ha blitt smittet av en venn på den livsviktige vinkvelden....  Vi lever ikke i et diktatur, og det skal derfor svært mye til før myndighetene tvinger oss inn i total isolasjon. Det er likevel lov til å tenke selv, og møter du andre utsetter du deg for smittefare, enkelt og greit. 

Men så langt har ingen av dere sagt hvor lenge det skal pågå. 1-2 år til neste vinkveld med venner eller filmkveld ned kjæresten?

Anonymkode: 4348f...3c8

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så langt har ingen av dere sagt hvor lenge det skal pågå. 1-2 år til neste vinkveld med venner eller filmkveld ned kjæresten?

To uker fra folk har begynt å ta dette seriøst. Så, hvem vet... Folk i dette landet er jo åpenbart idioter.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en liten støkk i meg her om dagen. Jeg har vært bortreist de siste 2 ukene (jobber på båt). Samboeren var invitert til bestekompisen en kveld forrige uke siden hans samboer var på jobb, men han lot være å dra. Nå i dag har kompisens samboer testet positivt på corona. Så, hadde kjæresten min reist hadde vel plutselig både han og jeg vært smittet, om vi hadde møtt et par andre venner hadde de blitt smittet, om de hadde møtt søsteren hennes... osv. Bare la vær.

Anonymkode: cbe10...cf1

Dette!

Anonymkode: c00b2...adb

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To uker fra folk har begynt å ta dette seriøst. Så, hvem vet... Folk i dette landet er jo åpenbart idioter.

Tar det to uker å "bli kvitt" dette?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, kan du prøve med en 2-3 uker i første omgang? 😄 Alle skjønner jo at skoler, restauranter, teater, tannleger, frisører osv ikke kommer til å være stengt i flere år. Hvis alle som har mulighet kunne tatt det 100% på alvor ville vi bremse smitten, og  hindre svært mange smittetilfeller.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men etter debatten i går skal jo hele landet isoleres i lang tid ser det ut som. Så det her er kanskje deres siste mulighet til å se andre levende mennesker enn husstanden på veldig lang tid. 

Vil du heller isoleres som frisk eller som syk? Prøv å tenk på at alle sosiale sammenkomster man oppsøker nå vil smitte deg. Er det verdt det? 

Mine søstre og jeg har snakket om dette og selvom vi er enige i at voksne mennesker nok fint kan følge regler, ha antibac tilgjengelig, holde 2 m avstand hele kvelden og samles uten å smitte hverandre, så er det også noe med å ta ansvar og være et eksempel for andre. 

Tenk om noen er smittet uten i vite det, tenk om noen er i risikogruppen uten å vite det, tenk om noen mister livet fordi man absolutt skulle være sosial? 

Ta den vinkvelden på FaceTime. Kanskje det blir enda bedre enn å møtes, hvem vet 😉🥂

Anonymkode: c5f0a...1d4

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

FOR INGEN AV OSS VET DET!!! Men jo flere som «bare møtes på en liten vinkveld» jo lenger tid tar det!!! Om alle bare holder seg hjemme som de skal så er dette over mye tidligere!!! Den lille vinkvelden deres ødelegger for hele jævla Norge!! Skjønner dere ikke det?!?! Er dere virkelig så jævlig dumme?!?!?!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mine søstre og jeg har snakket om dette og selvom vi er enige i at voksne mennesker nok fint kan følge regler, ha antibac tilgjengelig, holde 2 m avstand hele kvelden og samles uten å smitte hverandre, så er det også noe med å ta ansvar og være et eksempel for andre. 

Bare hvis man holder pusten, dette svineriet overlever jo tre timer i luft....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, kan du prøve med en 2-3 uker i første omgang? 😄 Alle skjønner jo at skoler, restauranter, teater, tannleger, frisører osv ikke kommer til å være stengt i flere år. Hvis alle som har mulighet kunne tatt det 100% på alvor ville vi bremse smitten, og  hindre svært mange smittetilfeller.

Jeg har allerede vært isolert i flere uker.. Men da mener du det er greit om 2-3 uker?

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange mener at råd, pålegg, påbud, forbud, forordninger og lover ikke gjelder nettopp DEM.....

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Veldig mange mener at råd, pålegg, påbud, forbud, forordninger og lover ikke gjelder nettopp DEM.....

Det er ingen anbefaling om å ikke ha kontakt med noen overhode og totalisolere hele landet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

...du var sekunder før meg, Jerri...

Det er trist og helt ufattelig at enkelte svimete folk etter alt de nå har hørt fremdeles tror
AT DE SELV ER UNNTAKET FRA ALLE FORMANINGER OM Å HOLDE AVSTAND! Jisses! :angry: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, rebony skrev:

FOR INGEN AV OSS VET DET!!! Men jo flere som «bare møtes på en liten vinkveld» jo lenger tid tar det!!! Om alle bare holder seg hjemme som de skal så er dette over mye tidligere!!! Den lille vinkvelden deres ødelegger for hele jævla Norge!! Skjønner dere ikke det?!?! Er dere virkelig så jævlig dumme?!?!?!

Slapp av, herregud. Jeg lurte på hvor lenge dere tenker at folk ikke skal treffes overhodet. 2-3 uker er greit, men kanskje ingen kan treffes på et helt år lenger.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hvis man holder pusten, dette svineriet overlever jo tre timer i luft....

Ja, jeg vet. Men viruset vandrer jo ikke i stillestående luft, så er man 2 m fra hverandre HELE TIDEN er man vel i trygg sone. 

I teorien kan man kanskje unngå å smitte hverandre, men i praksis er det vel umulig. Man tar på de samme dørhåndtakene, man går på samme toalett, man glemmer seg og tar seg til ansiktet osv.. så jeg ville ikke møttes. 

Anonymkode: c5f0a...1d4

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Slapp av, herregud. Jeg lurte på hvor lenge dere tenker at folk ikke skal treffes overhodet. 2-3 uker er greit, men kanskje ingen kan treffes på et helt år lenger.

Nei jeg gidder ikke slappe av når idioter som dere risikerer livene til andre mennesker, samt mine familiemedlem. Jeg gidder ikke slappe av når jeg selv følger alle lover og regler og holder meg selv i karantene hjemme bare så andre idioter skal få dra på vinkveld og spre smitten.

Skjønner du ikke det at dersom dere møtes og sprer shiten unødvendig så kan det ta enda lenger tid? Men om alle følger reglene så kan det være over på noen uker?! 

• Liker 7
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen anbefaling om å ikke ha kontakt med noen overhode og totalisolere hele landet. 

Det er for Fanden lov å bruke eget hode uten at myndighetene skal måtte tvangsbruke det for deg!

Endret av Jerry Lee
  • Liker 9
  • Opprett ny...