Gå til innhold

Samling med 5 venner til helgen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Akkurat nå, rebony skrev:

Nei jeg gidder ikke slappe av når idioter som dere risikerer livene til andre mennesker, samt mine familiemedlem. Jeg gidder ikke slappe av når jeg selv følger alle lover og regler og holder meg selv i karantene hjemme bare så andre idioter skal få dra på vinkveld og spre smitten.

Skjønner du ikke det at dersom dere møtes og sprer shiten unødvendig så kan det ta enda lenger tid? Men om alle følger reglene så kan det være over på noen uker?! 

"dere"? Jeg har ikke vært ute av huset på flere uker. Skjerp deg! Jeg har ikke sagt jeg skal møte en sjel. Jeg stilte et spørsmål.

Anonymkode: 4348f...3c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

....men kanskje ingen kan treffes på et helt år lenger. Anonymkode: 4348f...3c8

Det kan så absolutt bli en mulighet. Ingen av oss aner hvor lenge dette vil ta før vi står i andre enden av det,
skuer tilbake i tid og vet at det tok den tiden det tok. Vi må forberede oss på at vi skal igjennom noe som er
så stort og vanskelig at vi må gå i dypet av oss selv for å klare å stå på beina gjennom det. Dette er alvor. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt, skjønner ikke hvordan dere kan tenke tanken en gang etter all info vi har fått nå. 

Anonymkode: e97f5...290

Står på helenorge at små grupper er lov. 

Anonymkode: 79972...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

...du var sekunder før meg, Jerri...

Det er trist og helt ufattelig at enkelte svimete folk etter alt de nå har hørt fremdeles tror
AT DE SELV ER UNNTAKET FRA ALLE FORMANINGER OM Å HOLDE AVSTAND! Jisses! :angry: 

Nettopp. Og ikke bare avstand, men alle...ALLE...andre råd, og faktiske pålegg/påbud/forbud og restriksjoner!

Idioter kommer til å framtvinge myndighetenes maktbruk.  Er det DET vi ønsker?   

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, rebony skrev:

Nei jeg gidder ikke slappe av når idioter som dere risikerer livene til andre mennesker, samt mine familiemedlem. Jeg gidder ikke slappe av når jeg selv følger alle lover og regler og holder meg selv i karantene hjemme bare så andre idioter skal få dra på vinkveld og spre smitten.

Skjønner du ikke det at dersom dere møtes og sprer shiten unødvendig så kan det ta enda lenger tid? Men om alle følger reglene så kan det være over på noen uker?! 

Det er ingen lov eller regel som sier at man ikke skal ha kontakt med en eneste person. 

Anonymkode: a6fe8...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faren til en venninne ble smittet i et møte på jobben der de satt i god avstand fra hverandre, hadde ingen fysisk kontakt. Så vinkveld er idiotisk. 

Anonymkode: 62043...087

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Står på helenorge at små grupper er lov. 

Ja, det er dessverre ikke ulovlig å være idiot. Enda.

Anonymkode: c07f3...3fb

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det bannlyst overhodet å møte noen som helst nå utenom de man bor med eller møter du noen få venner?  Vi skal samles 4-5 venner fredag eller lørd og drikke vin.  (bor med en)  Vi er i 40 årene, ingen har selvsagt symptomer.  

Anonymkode: 85aab...794

Er du dum?! Selvsagt skal dere ikke samles!!

Anonymkode: cb718...aa9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Det er ingen lov eller regel som sier at man ikke skal ha kontakt med en eneste person. 

Det er ingen lov eller regel som sier at man ikke kan tenke selv. Bli hjemme som alle andre, bruk Internett og telefon som alle andre. Du overlever en uke til uten en vinkveld. 

Anonymkode: 594d4...027

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er dessverre ikke ulovlig å være idiot. Enda.

Jo.  Heldigvis er det blitt det nå.   Brytes nye forordninger som ble/blir gitt som følge av denne krisen kan man straffes med høye bøter og fengsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen lov eller regel som sier at man ikke kan tenke selv. Bli hjemme som alle andre, bruk Internett og telefon som alle andre. Du overlever en uke til uten en vinkveld. 

Anonymkode: 594d4...027

Jeg drikker ikke vin. Ikke alkohol i det hele tatt. Det blir imidlertid mer og mer vanskelig å forklare for barna at de ikke kan leke med noen på flere måneder. Det blir også vanskelig å forklare til dem at de må tas hånd om av barnevernet hvis myndighetene hører på forskeren fra i går og sender folk i karanteneleir, og jeg havner der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir imidlertid mer og mer vanskelig å forklare for barna at de ikke kan leke med noen på flere måneder. Det blir også vanskelig å forklare til dem at de må tas hånd om av barnevernet hvis myndighetene hører på forskeren fra i går og sender folk i karanteneleir, og jeg havner der. 

Neida. Strengt tatt kan du si at hvis dere ikke følger rådene så kan det være at mamma/pappa havner i himmelen og de aldri får se mamma/pappa igjen. Barn er ikke så dumme at de ikke forstår da. 

Anonymkode: 17de9...136

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. Strengt tatt kan du si at hvis dere ikke følger rådene så kan det være at mamma/pappa havner i himmelen og de aldri får se mamma/pappa igjen. Barn er ikke så dumme at de ikke forstår da. 

Anonymkode: 17de9...136

Ingen av oss tilhører risikogruppen som har høy dødsrate. Så det er løgn. Vi følger rådene, hvor skrev jeg noe annet? Det blir bare mer og mer vanskelig å forklare en fireåring hvorfor ingen kan leke med ham for hver ny måned som går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om dere risikerer sykdom er nå en ting, men hva med det solidariske aspektet her?

Vi er mange som har mistet inntekt og blitt permitterte som en del av samfunnsdugnaden. Jeg er selvstendig næringsdrivende og har avlyst alle oppdrag i ukesvis framover. Jeg har et barn som ikke kan gå på skolen. Jeg har en psykisk syk venninne som ikke får gå til psykologen, og som blir mer og mer suicidal for hver dag hun tilbringer i ensomhet. Kort sagt, vi er mange som ofrer veldig mye nå, ligger søvnløs om natten, og som likevel følger alle anbefalinger. 

Så å lese at voksne folk ikke klarer å la være å møtes for å drikke vin, føles jo som å bli tråkket på. Fortsetter folk å møtes i grupper, vil også samfunnet være nedstengt lenger. Det betyr flere uker med økonomisk trøbbel for familier, kanskje også endelig kroken på døra for mange virksomheter. Det betyr også flere uker uten vanlige bo- og hjelpetilbud for samfunnets mest sårbare, som hjemløse og narkomane. De sliter veldig nå i denne lockdownen.

Så vær så snill, vis oss andre medmennesker den respekten og bli hjemme. Det er kjedelig, men sånn er det for alle nå. Vi må komme igjennom dette i samarbeid. 

Anonymkode: 92f04...b72

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke problemet så lenge ingen har symptomer. Det er lov å samles få personer. 

Du eller dine venner vet ikke om dere er smittet enda. Inkubasjonstiden er 5-6 dager (dvs det tar 5-6 dager før dere oppdager symptomer)  - men da har dere allerede smittet hverandre. Og dine venner smitter videre. 

Anonymkode: 99abc...dd4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor noen hele tiden skal utfordre de rådene vi får om hvordan vi skal oppføre oss nå i denne situasjonen vi er i.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 minutter siden, vintage skrev:

Jeg fatter ikke hvorfor noen hele tiden skal utfordre de rådene vi får om hvordan vi skal oppføre oss nå i denne situasjonen vi er i.

Men rådene er å ikke møtes i større grupper. Ikke at hele Norge skal isoleres i sitt eget hjem. Målet er ikke å stoppe viruset helt da det er umulig, men å spre smitten over tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men rådene er å ikke møtes i større grupper. Ikke at hele Norge skal isoleres i sitt eget hjem. Målet er ikke å stoppe viruset helt da det er umulig, men å spre smitten over tid. 

Da synes jeg de som absolutt skal ut og sosialisere burde tvangssmittes og kastes på isolat til de enten dør eller blir friske.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er idioter som ts som tvinger frem portforbud for alle. Akkurat nå kan vi fremdeles bevege oss fritt men portforbud vil oppleves som noe helt annet. Tenk på det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drep folk på samvittigheten dere. Dere skulle ha bli kastet ut av landet så usolidariske dere er 

Anonymkode: 6ab0f...87d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...