loop Skrevet 14. juni 2005 #1 Skrevet 14. juni 2005 Noen som liker å lese dikt her? Er på jakt etter gode diktsamlinger/bøker/forfattere! Både nettsider og papirutgaver!
Mrs. K Skrevet 15. juni 2005 #3 Skrevet 15. juni 2005 Skal det være norske dikt (av norske forfattere)?
Arkana Skrevet 15. juni 2005 #4 Skrevet 15. juni 2005 Jeg liker Stein Mehren veldig godt. ("Jeg holder ditt hode" er mitt favorittdikt).
loop Skrevet 15. juni 2005 Forfatter #5 Skrevet 15. juni 2005 Skal det være norske dikt (av norske forfattere)?Jeg foretrekker norske, men det kan jo være andre her som er interessert i engelske.
Gjest Kvekksalveren Skrevet 15. juni 2005 #6 Skrevet 15. juni 2005 Boka "En går seg selv så lett av minne" redigert av Lise Fjeldstad, er en nyyyydelig diktsamling (kjærlighetsdikt). Ellers syns jeg "sa mor"-diktene av Hal Sirowitz (oversatt av E. Loe) er artige (hvis du har sans for den typen bissare greier.)
Gjest Svar dikt Skrevet 16. juni 2005 #7 Skrevet 16. juni 2005 Fant denne http://somaras.no/maane Virker som en ung jente som har skrevet de. Dype dikt.
loop Skrevet 16. juni 2005 Forfatter #8 Skrevet 16. juni 2005 Takk for link! Mange vakre dikt der. Flere dikt elskere her?
Varja Skrevet 17. juni 2005 #9 Skrevet 17. juni 2005 www.poeten.no er et godt tips. Der kan du også legge ut dine egne dikt
loop Skrevet 18. juni 2005 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2005 www.poeten.no er et godt tips. Der kan du også legge ut dine egne dikt Takk Varja! Skal sjekke ut de sidene, det ser bra ut! Et annet forum jeg bruker er www.dikt.no sikkert mye det samme høres det ut som.
Gjest Anonymous Skrevet 18. juni 2005 #11 Skrevet 18. juni 2005 Inger Hagerup har mange flotte dikt, blant annet "Episode".
Brunhilde Skrevet 18. juni 2005 #12 Skrevet 18. juni 2005 Halldis Moren Vesaas skriver utrolig vakkert!
Cherie Skrevet 18. juni 2005 #13 Skrevet 18. juni 2005 Inger Hagerup har mange flotte dikt' date=' blant annet "Episode". [/quote'] ' er ikke det det diktet alle må partere i diktanalyse på vgs? Det og "vår i bosten" av hvem vet jeg ikke. I min bokhylle finnes blant annet "den store lyrikkboken" Obstfelder Tor jonsson Rolf jacobsen Knut hamsun samt div samlinger sexy dikt, kafedikt etc.. jeg synes særlig hamsun har en del bra å komme med... men i kafedikt finnes det desidert morsomste diktet jeg vet om. Sjekk oppMarit tusvik "mors gode råd"
Anglofil Skrevet 19. juni 2005 #15 Skrevet 19. juni 2005 Ja, jeg elsker dikt, både leser og skriver selv. De sidene som er lagt ut her er bra, ellers så kan du prøve www.dikt.no. Mvh Yvonne
Fibonacci Skrevet 19. juni 2005 #16 Skrevet 19. juni 2005 Jeg liker godt Géne Dalby, han er ikke så kjent men skiver unike dikt. Og så synes jeg Olav H. Hauge fortjener mer oppmerksomhet, liker så godt den plata hvor Kari Bremnes synger diktene hans! "Tid å hausta inn" heter den.
loop Skrevet 22. juni 2005 Forfatter #17 Skrevet 22. juni 2005 Takk for tips! Skal sjekke han ut! Flere diktere?
Anglofil Skrevet 22. juni 2005 #18 Skrevet 22. juni 2005 Jon Fosse Georg Trakl Olav H. Hauge Annabelle Despard Nils-Øivind Haagensen Tóroddu Poulsen Simon Grotrian Anna Hallberg Stig Larsson Bjørn Aamodt Jan Erik Vold Tomas Tranströmer Lars Saabye Christensen For å nevne noen Mvh Yvonne
loop Skrevet 26. juni 2005 Forfatter #19 Skrevet 26. juni 2005 Jon Fosse Georg Trakl Olav H. Hauge Annabelle Despard Nils-Øivind Haagensen Tóroddu Poulsen Simon Grotrian Anna Hallberg Stig Larsson Bjørn Aamodt Jan Erik Vold Tomas Tranströmer Lars Saabye Christensen For å nevne noen Mvh Yvonne Takk for mange fine forslag! Kjenner noen av dem, men skal klart sjekke ut de andre. Visste forresten ikke at min yndlingsfortatter L. S. Christensen skrev dikt også. Gleder meg spesielt til den. Takk!
Anglofil Skrevet 26. juni 2005 #20 Skrevet 26. juni 2005 Joda, det gjør han, og han skrive fine dikt også. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå