Gå til innhold

Hva er hamstring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det å kjøpe to brød istedenfor ett, to medisiner istedenfor en? Hvor går grensen? 

Anonymkode: 3f83e...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hamstring i mine øyne er ikke å ta to når du egentlig trenger en, det er å ta 30.  At en familie skal sitte å ruge på 200 ruller dopapir  eller 21 pakker kjøttdeig gir ingen mening når kanskje 5 familier ikke får i det hele tatt. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når folk må kjøpe ekstra frysere for å få plass til all maten de har hamstret (elektronikkbutikker har meldt eksplosive salgstall for fysere siden torsdag). De fleste har en fryser fra før av, men hvis du plutselig sitter der med så mye mat at du trenger en eller to ekstra for å oppbevare all maten har du hamstret.

I tillegg til som en sier over der: ingen trenger 200 doruller. Eller 1000 bleier. Synes synd på småbarnsforeldre da jeg tok meg en runde innom flere butikker på mandag og registrerte at samtlige var utsolgt for bleier.

Anonymkode: 33a80...f78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å kjøpe mye mer enn det du trenger. Rett og slett unormal handling. Mat for to uker er innafor, men å handle dopapir for et halvt år er ganske drøyt.

Anonymkode: 2a2c3...d1d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hamstring, å ødelegge for andre som også trenger varer, å tro at du er mer verdt enn andre, å tro at du er den eneste som trenger varer

Anonymkode: 9bff0...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På engelsk betyr "hamstring" musklene på baksiden av låret.

FYI

Anonymkode: 645a1...347

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Når folk må kjøpe ekstra frysere for å få plass til all maten de har hamstret (elektronikkbutikker har meldt eksplosive salgstall for fysere siden torsdag). De fleste har en fryser fra før av, men hvis du plutselig sitter der med så mye mat at du trenger en eller to ekstra for å oppbevare all maten har du hamstret.

I tillegg til som en sier over der: ingen trenger 200 doruller. Eller 1000 bleier. Synes synd på småbarnsforeldre da jeg tok meg en runde innom flere butikker på mandag og registrerte at samtlige var utsolgt for bleier.

Anonymkode: 33a80...f78

Men 199 doruller og 999 bleier er greit?

Anonymkode: 0d4f7...511

AnonymBruker
Skrevet

Grensen går når du kjøper 5+ dopapir pakker med 12 ruller i hver. Kjøper 5+ brød. Altså når du kjøper for mer enn 1 uke av gangen. Selvsagt kan det være du handler for noen andre også, men tviler på at det er lurt å handle for andre. Da blir du gående i butikken i gjerne 1 time. Ikke lurt. Det beste er å handle det aller mest nødvendige, også prøve å handle inn for minst og max 1 uke av gangen.

Anonymkode: 8ec75...f07

AnonymBruker
Skrevet

Ja, 1-2 uker med supply er innafor. Noe mer er rett og slett egoistisk.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye handler dere for 1 uke av gangen?

Skal ukeshandle i morgen men er redd folk vil tro at jeg hamstrer.

Anonymkode: 8a026...55b

Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grensen går når du kjøper 5+ dopapir pakker med 12 ruller i hver. Kjøper 5+ brød. Altså når du kjøper for mer enn 1 uke av gangen. Selvsagt kan det være du handler for noen andre også, men tviler på at det er lurt å handle for andre. Da blir du gående i butikken i gjerne 1 time. Ikke lurt. Det beste er å handle det aller mest nødvendige, også prøve å handle inn for minst og max 1 uke av gangen.

Shit da hamstrer jeg året rundt...

Ja jeg er en horder og har gode lagre men det går 3-4 brød for dagen så sier seg selv at jeg ikke kjøper under 20 brød når de er på tilbud. 

Vi har 2 kjøleskap med frysedel, 1 fryseskap og en stor fryseboks + matbod. Kommer ikke til å kjøpe nytt eller mer akkurat nå.

Vi trenger rettnok å skifte ut fryseskapet (det er fra 1998) men venter til det vi har bryter sammen.

Endret av Imperfectionibus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3-4 brød om dagen? 1 brød er ca 20 skiver, så 4 brød er 80. Selv med 2 voksne og 6 barn er det 10 skiver hver. Spiser dere ikke noe annet enn brødmat eller har du et helt fotballag å fôre?

Anonymkode: 19976...efc

• Liker 3
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

På engelsk betyr "hamstring" musklene på baksiden av låret.

FYI

Anonymkode: 645a1...347

Spørsmålet er da, viser man muskler ved å handle så mye mat Edna 92 ikke finner nok mat til å forhindre at samtlige ribbein er synlige?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3-4 brød om dagen? 1 brød er ca 20 skiver, så 4 brød er 80. Selv med 2 voksne og 6 barn er det 10 skiver hver. Spiser dere ikke noe annet enn brødmat eller har du et helt fotballag å fôre?

Anonymkode: 19976...efc

Vi er flere enn som så og 4 av oss går i kategorien voksen

AnonymBruker
Skrevet

Bare å hamstre... blir nok lock Down neste uke..

Anonymkode: 38efb...3c9

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare å hamstre... blir nok lock Down neste uke..

Anonymkode: 38efb...3c9

Tull, butikker og apotek stenger ikke.  Tom i Italia er butikker åpne!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men 199 doruller og 999 bleier er greit?

Anonymkode: 0d4f7...511

Nei 

Anonymkode: 6bba7...82d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var vanskelig å vite forskjellen da jeg vanligvis kjøper stort. 

Vi har to store sekker dopapir, 10+ tuber tannkrem, 5 zaloflasker, 10 pakker frossengrønnsaker. Blant annet. For det er slik jeg handler, orker ikke å skrive slike ting på lista 12 ganger i året, når det holder å skrive det ned en gang. 

Jeg har selvfølgelig bare tatt en og en ting i disse dager. Hermetiserte tomater for eksempel, trengte det til en middag, var tom, pleier da å kjøpe 10 bokser. Nå kjøpte jeg bare en. 

Men i normale tilfeller - jeg ser ikke hvorfor dette er drøyt? Jeg sparer store mengder tid og penger på det. 

Anonymkode: 6ec6c...cad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leste på nyhetene at en dame var så sint fordi det ikke var igjen first price produkter. Det var igjen masse masse mat i butikken, bare ikke den billigeste. Hun kalte alle for egoister som våget å kjøpe billig produkter når vi ikke vanligvis gjorde det. Kjente den repotasjen virkelig provoserte meg. Jeg kjøper nesten aldri first price, men siden jeg som mange tusen andre er blitt permitert så må jeg tenke ekstra nøye på pengene. Så ja da tar jeg det som er billig! Jeg hamstrer ikke, men når alle som mister inntekten sin går og kjøper produkter de har råd til, ja så blir det tomt. Og jeg gir katten i om det ikke er igjen til alle andre som må ha billig mat. Første mann til mølla! 

(jepp, jeg er egoist.) 

Anonymkode: 0ffe6...2b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hamstring er BRA!

Da slipper du å tenke på å dra flere tur til butikken og apoteket.

Anonymkode: 232fb...1e1

• Liker 2
  • Opprett ny...