Gå til innhold

Har kanskje kreft og tenker svangerskap nr.2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg had vært gravid to ganger før den ene mistet jeg i magen på fire mnd. Som jeg måtte føde med vanlig fødsel.. den andre er på 2 1/2 år nå. Takk og pris! Jeg måtte bruke clexanne hele svangerskapet og det ble keisersnitt.. jeg har fått skikkelig skrekk. Men jeg har hatt både mann og familie som har vært til stor hjelp og den tiden har vært myeee lettere enn det det skulle ha vært..  

nå er datteren min snart 3 år og ønsker seg søsken veldig mye (jeg har mange gravide og mange med babyer rundt meg). Jeg må gjennom ganske mye stress og tester gjennom svangerskapet nr. 2 (hvis det blir) + at legen min mistenker at jeg har kreft.. det er egentlig derfor jeg mest har behov for deres tanker rundt dette her.. Hva synes dere jeg bør gjøre.. jeg er åpen for alle svar eller tanker.. men om jeg skal dø så har jeg ikke så veldig lyst på at datteren min skal bli igjen some enebarn samtidig så tørr jeg ikke all stressen jeg har hatt med svangerskap nr. 2 heller  og om jeg blir gravid igjen så blir det i utlandet fordi jeg har lyst på å føde tvillinger eller trillinger sånn at jeg etterlater en stor familie etter meg.. 

Anonymkode: e46d9...851

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men... hvis du har kreft, og gud forby at du dør! Skulle da 2-4 barn oppleve å ikke kunne snakke med sin mamma når de trenger det? Er det ikke da bedre at ene får fulle oppmerksomheten? Og ikke bare det, men å overlate et såpass stort ansvar til alle andre enn deg selv? Ville ikke det vært mere sårt? Kan du leve med tanken om at du er et ord og ikke en person de egentlig vet hvem er?

Hadde jeg vært deg hadde jeg ordnet med helsa først og så senere tenkt på det med flere barn.
Når jeg fikk dårlig nytt hos legen var det første jeg gjorde å finne måter jeg kunne ta vare på den ene jeg hadde. Tanken på å forte meg med å få flere var ikke nærme tankerekken engang. Det jeg hadde kom som nr 1.

Eksen min mistet sin mamma for tidlig, og i en alder av 40 år slet han fortsatt med en dyp sorg. Minner var vonde. Han kunne ikke se på fotoalbummer uten å gråte og kunne ikke høre på enkelte sanger fordi de minnet han om mamma. Graven måtte han innom en gang i uka og i fylla kunne han gråte seg selv i søvn pga henne.
Og så tenker jeg da også... Er det det livet du ønsker for opp til 4 barn? Å ha søsken å støtte seg til er ikke en god nok grunn. For alt du vet vil de hate deg, fordi at du med vilje kunne gjøre noe slikt mot dem.

Det er så mine tanker ang din problemstilling. Du får gjøre hva du vil, men jeg håper du velger helsa først slik din datter kan få mest mulig av sin mamma. Hun fortjener det mer enn fantasi-søsken akkurat nå.

Anonymkode: 19321...786

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Din egen helse først. Få ordna opp i kreftsykdommen. Det er jo slett ikke alle som dør av kreft, og det er mye bedre å fortelle datteren din at du egentlig ønsket at hun  skulle få søsken, men at du elsker henne så høyt at du vil bli frisk først.
Datteren din vil nok heller ha mammaen sin enn nye, ukjente søsken. 

Anonymkode: 784a8...e4b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det din lege mistenker da? Dvs type og hva vil dette bety av behandling? Jeg ville først får klarhet i om du hadde det, fått det utredet og behandlet. Hvem vet hva som kreves og hvor lang tid dette tar. Det må jo være viktigere at de har deg enn at det kommer søsken, en graviditet vil jo trolig sette behandling på en lang pause.

Anonymkode: 7c735...365

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis legen din hadde trodd du hadde kreft ville du vært i et pakkeforløp akkurat nå og vært i gang med utredning.

Anonymkode: 04ec7...01f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags kreft mistenker legen?

Anonymkode: 8bd94...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg spør om det..det er jo inke relevant. Du utsetter graviditeten til du vet om du har kreft eller ikke. Og om du har kreft så utsetter du graviditeten til du er kreftfri

Anonymkode: 8bd94...1b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å tulle, ingen leger «mistenker kreft» og lar det være med det.

Anonymkode: e9670...76b

• Liker 7
Skrevet

Dette bør du høre med kontakten din i helsevesenet om.

AnonymBruker
Skrevet

Fyfader så egoistisk. Du planlegger altså å få barn som du veit du kan gjøre morløse? Å en lege hadde sendt deg rett til undersøkelser, og ikke sittet der og «mistenkt» kreft. 

Anonymkode: d9ef7...742

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har kreft må du jo igang med utredning og behandling? Mange typer behandlinger kan ikke gjennomføres under graviditet, så å bli gravid setter deg eventuelt i en vesentlig dårligere posisjon. Fatter ikke at du vurderer det engang. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig ikke bli gravid hvis det er mistanke om at du ikke er frisk. En jeg kjenner måtte ta abort fordi hun ikke kunne behandles for kreft som gravid 😥

Anonymkode: 6a51c...a5c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg til alle de gode poengene i denne tråden vil jeg understreke at en graviditet gjør mye rart med kroppen, og kan i verste fall aksellerere en kreft. Dvs at du kan dø nettopp fordi du var gravid, av noe du ellers ville overlevd. Ikke gjør det mot nåværende barn du har, værsåsnill!

Anonymkode: 3be12...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytte legen? En lege som mistenker og ikke gjør noe særlig er nok ikke den beste uansett. Og fikk ut om du har kreft først og fremst. Så tar du det derfra

Anonymkode: 03483...e67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2020 den 7.13, AnonymBruker skrev:

Hvis legen din hadde trodd du hadde kreft ville du vært i et pakkeforløp akkurat nå og vært i gang med utredning.

Anonymkode: 04ec7...01f

Dette. https://kreftforeningen.no/rad-og-rettigheter/helsevesen-og-fastlege/ventetider/

Da det ble mistenkt kreft hos meg havnet jeg i pakkeforløp og fikk umiddelbar utredning, og var i gang med behandling under en uke etter første mistanke.

Anonymkode: 22e00...e03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...