uranus Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er bekymret i disse tidene, men en ting er sikkert og det er at jeg er MEGET glad jeg ikke bor i USA! "Jeg vender hjem til et land som på en ansvarlig måte tar sine borgeres liv og velferd på alvor. Bak meg legger jeg et land som om noen uker vil kollapse i en verdenshistorisk katastrofe, fordi det ikke tar sine borgeres liv og velferd alvorlig." https://www.dagbladet.no/kultur/farvel-til-verden-slik-vi-kjenner-den/72250418 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Nå får det f*en meg holde fra deg. Har du en syk glede av å hause opp med bekymringer og stress hos folk? Anonymkode: e53fd...f47 7
uranus Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får det f*en meg holde fra deg. Har du en syk glede av å hause opp med bekymringer og stress hos folk? Anonymkode: e53fd...f47 Men ærlig talt da. Jeg linker til professorers utsagn og andre kilder. Denne professoren underviser ved UCLA, et av de beste universitetene i USA. Tror han kjenner dette landet og kulturen og vet hva han snakker om. Du får heller beskylde Dagbladet som publiserer dette. Jeg ønsker at folk skal våkne slik at alle bidrar mens vi enda kan minimere konsekvensene og spredningen av viruset. Det hjelper ikke å gjemme seg og ikke snakke om ubehagelige ting. 12
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 7 minutter siden, uranus skrev: Men ærlig talt da. Jeg linker til professorers utsagn og andre kilder. Denne professoren underviser ved UCLA, et av de beste universitetene i USA. Tror han kjenner dette landet og kulturen og vet hva han snakker om. Du får heller beskylde Dagbladet som publiserer dette. Jeg ønsker at folk skal våkne slik at alle bidrar mens vi enda kan minimere konsekvensene og spredningen av viruset. Det hjelper ikke å gjemme seg og ikke snakke om ubehagelige ting. Enig med deg Uranus!👍🏽 Anonymkode: 1eee7...de2 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Dette tror jeg stemmer. Innen 4-6 uker kollapser USA. Det vil da være enden på det økonomiske systemet slik vi kjenner det. Anonymkode: edb7f...cf6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får det f*en meg holde fra deg. Har du en syk glede av å hause opp med bekymringer og stress hos folk? Anonymkode: e53fd...f47 Du må ta deg sammen. Logg av KG om du ikke takler å være her. Anonymkode: edb7f...cf6 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 17 minutter siden, uranus skrev: Jeg er bekymret i disse tidene, men en ting er sikkert og det er at jeg er MEGET glad jeg ikke bor i USA! "Jeg vender hjem til et land som på en ansvarlig måte tar sine borgeres liv og velferd på alvor. Bak meg legger jeg et land som om noen uker vil kollapse i en verdenshistorisk katastrofe, fordi det ikke tar sine borgeres liv og velferd alvorlig." https://www.dagbladet.no/kultur/farvel-til-verden-slik-vi-kjenner-den/72250418 Jeg har en pågående tråd om samme link, btw. Anonymkode: edb7f...cf6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg stemmer. Innen 4-6 uker kollapser USA. Det vil da være enden på det økonomiske systemet slik vi kjenner det. Anonymkode: edb7f...cf6 Får håpe noe bedre kommer isteden. Anonymkode: a849c...093 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 Hvis USA faller, hvem skal da garantere for verdensfreden? Anonymkode: f6320...87e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis USA faller, hvem skal da garantere for verdensfreden? Anonymkode: f6320...87e boris og putin Anonymkode: f360e...51c
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis USA faller, hvem skal da garantere for verdensfreden? Anonymkode: f6320...87e De går jo til krig mot alt og alle. Nå blir de kanskje stoppet. Anonymkode: a849c...093 4
NordicViking Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 9 timer siden, uranus skrev: Jeg er bekymret i disse tidene, men en ting er sikkert og det er at jeg er MEGET glad jeg ikke bor i USA! "Jeg vender hjem til et land som på en ansvarlig måte tar sine borgeres liv og velferd på alvor. Bak meg legger jeg et land som om noen uker vil kollapse i en verdenshistorisk katastrofe, fordi det ikke tar sine borgeres liv og velferd alvorlig." https://www.dagbladet.no/kultur/farvel-til-verden-slik-vi-kjenner-den/72250418 Det var fælt til svartmaling. Men når det er sagt, så er jeg også bekymret over hva som kan skje i USA. Det vil få store konsekvenser for oss alle dersom USA skulle kollapse i en verdenshistorisk katastrofe. Hele verdensøkonomien ville lide, og det er vanskelig å se hvordan vi noen gang ville klare å komme over dette. Ja, det er mye inkompetanse innad i Trump-administrasjonen, men jeg har fortsatt et lite håp om at det finnes oppegående personer der som vil sørge for at de gjør det som er nødvendig. Og dersom Trump ikke skulle være i stand til å gjøre jobben, så kan man bruke det 25. grunnlovstillegget for å få ham avsatt.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 Vet ikke om USA kollapser. Men tror absolutt at USA vil slite. Det er dårlig helsetilbud til de med dårlig økonomi, det er dårlige trygdeordninger for de som mister jobben og det er svært mange amerikanere som ikke stoler på myndighetene og vitenskapen og derfor ikke vil lytte til råd. Anonymkode: cbbda...6ed 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis USA faller, hvem skal da garantere for verdensfreden? Anonymkode: f6320...87e 😂 Det er vel heller det at det blir færre kriger og mer fred på jorden. Anonymkode: 1e9ed...d2b
Klossmajor Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😂 Det er vel heller det at det blir færre kriger og mer fred på jorden. Anonymkode: 1e9ed...d2b Neppe. Det ville medført et maktvakuum med en voldsom eskalering av voldsutøvelse inntil etablering av nye maktstrukturer ville gjenskapt orden i kaoset. 1
jabx Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 12 timer siden, uranus skrev: Jeg er bekymret i disse tidene, men en ting er sikkert og det er at jeg er MEGET glad jeg ikke bor i USA! "Jeg vender hjem til et land som på en ansvarlig måte tar sine borgeres liv og velferd på alvor. Bak meg legger jeg et land som om noen uker vil kollapse i en verdenshistorisk katastrofe, fordi det ikke tar sine borgeres liv og velferd alvorlig." https://www.dagbladet.no/kultur/farvel-til-verden-slik-vi-kjenner-den/72250418 Enig. USA er en kloakk. Tenk at de er så hjernevasket og ødelagt at de velger den høyreekstreme Joe Biden som presidentkandidat for Demokratene, partiet som liksom skal være på venstresiden der borte. Joe Biden, som har en lang historikk med rasisme bak seg, lover som overkjører den vanlige mann i gata til fordel for blant annet banker, forsikringsselskaper og annet, og som skryter av sitt forslag til helsesystem der han bevisst gjør slik at ti millioner amerikanere blokkeres fra å få helseforsikring. Flere hundre tusen går personlig konkurs hvert år på grunn av helseutgifter der borte, og flere titusener dør fordi de rett og slett ikke har råd til helseforsikring. Norge er ikke perfekt, langt ifra. Men fy faen så glad jeg er for at jeg bor i et land der jeg kan bli syk uten å bli ruinert. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 Kan du ikke komme tilbake til denne tråden om 4-6 uker da, så kan vi evaluere om USA har kollapset... Om det da finnes Internett. Kanskje ingen mennesker lever lenger. Jeg tar på meg aluminiumsfolie-hatten min i mellomtida. Anonymkode: aa2c6...e82 2
jabx Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis USA faller, hvem skal da garantere for verdensfreden? Anonymkode: f6320...87e Verdensfred? Hvilken verdensfred? Hele Midtøsten er i kaos på grunn av USAs krigføring. I Latin-Amerika er det stor uro og ustabilitet på grunn av at USA stadig blander seg inn, og de har flere ganger gått til direkte statskupp der de har fjernet demokratisk valgte ledere og innsatt høyreekstreme marionetter. Den eneste grunnen til at Iran er som det er i dag er at USA gjennomførte statskupp der borte, som så førte til den islamistiske revolusjonen. USA er bestevenner med diktaturet Saudi-Arabia som den dag i dag gjennomfører folkemord og finansierer terror rundt i verden. Endret 18. mars 2020 av jabx 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #20 Skrevet 18. mars 2020 13 minutter siden, jabx skrev: Enig. USA er en kloakk. Tenk at de er så hjernevasket og ødelagt at de velger den høyreekstreme Joe Biden som presidentkandidat for Demokratene, partiet som liksom skal være på venstresiden der borte. Joe Biden, som har en lang historikk med rasisme bak seg, lover som overkjører den vanlige mann i gata til fordel for blant annet banker, forsikringsselskaper og annet, og som skryter av sitt forslag til helsesystem der han bevisst gjør slik at ti millioner amerikanere blokkeres fra å få helseforsikring. Flere hundre tusen går personlig konkurs hvert år på grunn av helseutgifter der borte, og flere titusener dør fordi de rett og slett ikke har råd til helseforsikring. Norge er ikke perfekt, langt ifra. Men fy faen så glad jeg er for at jeg bor i et land der jeg kan bli syk uten å bli ruinert. Jeg er enig med alt du har skrevet i denne tråden, unntatt karakteriseringen av Joe Biden som høyreekstrem. Sleip og løgnaktig korporatist som aldri burde bli valgt til noe som helst, men han hadde vært med i partiet Høyre hvis han hadde bodd i Norge - Ja, han er langt til høyre, men ikke høyreekstrem. Anonymkode: a78c7...025 4
Anbefalte innlegg