Gå til innhold

De over 60 eller ellers i risikogruppe som jobber i matbutikk/apotek

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matbutikker og apotek blir jo ikke stengt selvfølgelig, så hvordan verner vi om dem? Siden viruset kanskje er luftbåren så hjelper vel ikke 1-meters regelen? 

Kunne de fått kortere arbeidsdager for eksempel?

Anonymkode: e8dc9...9bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De burde få være hjemme om de ønsker det, nok av andre som kan ta skiftene for dem nå.

Anonymkode: 4a3ca...b9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde få være hjemme om de ønsker det, nok av andre som kan ta skiftene for dem nå.

Anonymkode: 4a3ca...b9f

Jeg er enig. Håper noe blir gjort i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er 60, har hjertesykdom og jobber på sykehusapotek... Etter min mening burde hun vært permittert for LENGE siden, men hun er jo "samfunnskritisk" så da driter vi i at hun blir smittet. Hjelp får hun vel heller ikke når hun er så "gammel".

Anonymkode: ff139...24d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De burde ikke stå i arbeid men få lov til å isolere seg. :smilyblomst: Hva sier arbeidsgiverene? Rart at det ikke er noen retningslinjer. 

Blir de syke vil de kanskje bli alvorlig syke (og de vil jo ta da også opp en plass på sykehuset) 

Anonymkode: f6e4d...379

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De burde ikke stå i arbeid men få lov til å isolere seg. :smilyblomst: Hva sier arbeidsgiverene? Rart at det ikke er noen retningslinjer. 

Blir de syke vil de kanskje bli alvorlig syke (og de vil jo ta da også opp en plass på sykehuset) 

Man kan ikke permittere alle over 60 år, da er det ikke nok folk til å ta andre vakter. Folk kan ikke jobber 24 timer i døgnet (selv om jeg vet enkelte arbeidsgivere hadde gnisset seg i hendene for å ha lov til det). Og nei, det er ikke bare å sette inn noen andre som kan ta vaktene uten god opplæring og bakgrunn som apotektekniker eller farmasøyt. 

Anonymkode: e1961...a7c

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke permittere alle over 60 år, da er det ikke nok folk til å ta andre vakter. Folk kan ikke jobber 24 timer i døgnet (selv om jeg vet enkelte arbeidsgivere hadde gnisset seg i hendene for å ha lov til det). Og nei, det er ikke bare å sette inn noen andre som kan ta vaktene uten god opplæring og bakgrunn som apotektekniker eller farmasøyt. 

Sant. Men kanskje kortere vakter kunne gått? For å gjøre sjansen mindre i alle fall. Evt at de får ha på seg filtermasker.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle over 60  (55?) men de i risikogruppen (hjerte, lunge, diabetes) med jobber der man har kontakt med mye mennesker.   

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidsledig, så kan gjerne ta på meg vakter for å hjelpe til så de over 60 kan få være hjemme i denne her tiden, men jeg som arbeidsledig slipper ikke til i bunken. Søker og søker, men kommer ikke til.

Anonymkode: 8931b...6a5

• Opprett ny...