Gå til innhold

Hvorfor må man på en «land»restaurant eller til landet for å få smaken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil du ha smaken av feks Italia eller Tyrkia så må du faktisk på en restaurant hvor det jobber folk derfra evt dra til landet. Jeg får det aldri til og ingen norsk restaurant får det til. Mat laget av nordmenn er typisk norsk uansett hvem de etterligner. Da er maten gjerne litt smakløs eller/og veldig feit. 

hvorfor er det slik? 

Anonymkode: 28feb...ffd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det ikke slik om italiensk mat, men føler det slik om kinamat.  Får ikke til å lage de gode sausene de lager der. 

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Apocalypte skrev:

Føler det ikke slik om italiensk mat, men føler det slik om kinamat.  Får ikke til å lage de gode sausene de lager der. 

Har aldri kjent en ente italiensk pizza laget av nordmenn eller fått det til selv. Samson er vel den kafeen som er norsk men får det til

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har aldri kjent en ente italiensk pizza laget av nordmenn eller fått det til selv. Samson er vel den kafeen som er norsk men får det til

Spist pizza i Italia og syns ikke de var spesielt mye bedre enn det man får på restauranter i Norge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Spist pizza i Italia og syns ikke de var spesielt mye bedre enn det man får på restauranter i Norge.

Men jeg snakker om den unike smaken. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva snakker du om da? Det er jo smak du tar opp både i overskrift og HI. 

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Den unike smaken kommer ofte mere av settingen rundt måltidet i de andre landene enn her..... :)

Så på episode 1 av ugly delicious på Netflix her om dagen (som var om pizza ) og de hadde en setning som gikk på at autensitet var oppskrytt. Derimot så var det de som lagde en homage basert på lokale råvarer vel så gode/kanskje bedre, om enn annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet

Det som gir italiensk pizza den unike smaken og sprøheten i bunnen er jo at den stekes i vedfyrt steinovn.

Jeg tror jeg tilgir nordmenn flest for at de ikke har en sånn i hagen, eller i kroken på kjøkkenet.

Anonymkode: 528f7...02d

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som gir italiensk pizza den unike smaken og sprøheten i bunnen er jo at den stekes i vedfyrt steinovn.

Jeg tror jeg tilgir nordmenn flest for at de ikke har en sånn i hagen, eller i kroken på kjøkkenet.

Anonymkode: 528f7...02d

Enig, ovnen har mye å si der, vedfyrt ovn setter uten tvil smak på pizzaen.

Vi har stekeovn fra Gaggenau som går opp til 300 grader og bakestein i denne som har eget varmeelement under. Føler vi treffer ganske greit på konsistens, vi får til sprø bunn når ovnen er skikkelig varm, men den mangler noe på smaken og det tenker jeg kommer av at ovnen ikke er vedfyrt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...