Gå til innhold

klamydia-smittet via mascara?

Fremhevede innlegg

Gjest huhhh
Skrevet

Leste i en annen tråd her på kg at man kan bli smittet med klamydia via mascaraen til venninner ol.

Noen som vet om dette virkelig stemmer?

Syns det hørtes litt merkelig ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det stemmer faktisk! Tro det eller ei!

Jeg ble beviselig smittet av en venninne for mange år siden! De tok prøver av oss begge og sammenlignet, og de fikk en match. (akkurat hvordan det foregår vet jeg desverre ikke, kan bare gjenfortelle hva legen min bekreftet).

Så ikke lån mascara/eyeliner/ting som er i kontakt med slimhinnene i øyet av noen!

Gjest Gjesta
Skrevet

:o slutt med å låne bort sminke nå ihvertfall!!!!!

Skrevet

Jeg ble beviselig smittet av en venninne for mange år siden! De tok prøver av oss begge og sammenlignet, og de fikk en match. (akkurat hvordan det foregår vet jeg desverre ikke, kan bare gjenfortelle hva legen min bekreftet).

Så ikke lån mascara/eyeliner/ting som er i kontakt med slimhinnene i øyet av noen!

wow.

da vet jeg det. guri... skal nok ikke låne bort eller låne sminke av noen nå i allefall. :o

Gjest Gitte
Skrevet (endret)

s

Endret av Gitte
Gjest Formosiss
Skrevet

Bare husk at du faktisk kan få klamydia på lungene.

Jepp, dette stemmer. Det heter pneunomia chlamydia, og er det som er mer kjent under navnet TWAR. En sykdom du skal være glad for at du ikke har hatt. Dette smitter via. luft, og har ingenting med sex å gjøre.

TWAR er ikke noe jeg unner min verste fiende å ha en gang; jeg har hatt det en gang ordentlig, og da hang det i i 6-7 måneder, med utmattelsessyndrom etterpå. Hadde mistanke om det i fjor vinter, men da ble det avkreftet.

Fikk streng beskjed om å ikke gjøre noe som helst fysisk krevende. Hostet blod o.l. og tetnet fælt til, samtidig som jeg fikk alskens andre infeksjoner.

Skrevet

Man kan også få både klamydia og gonorrhea i halsen - smitterved oralsex.

Skrevet

klamydia. — 1. En spesiell type bakterier med ufullstendig stoffskifte som er avhengig av andre celler for å formere seg. — 2. En kjønnssykdom, forårsaket av bakterien C. trachomatis. Symptomene er mild utflod og litt svie; opptrer ofte uten symptomer. Kan føre til sterilitet hos kvinner. Den samme bakterien forårsaker i tropiske land øyebetennelsen trachom. En annen k.-infeksjon er → ornitose.

det er altså flere forskjellige klamydia infeksjoner. kjønnsykdommen klamydia kan altså IKKE smitte via andre ting enn samleie vaginalt eller analt!slapp av!

som sagt er det bare i tropiske strøk øye-klamydiaen finnes, så du må ikke tro at alle i norge har den.

bare ver obs når du er i syden.

her er det en link til de som vil vite litt mer om TWAR bakterien...

http://www.lommelegen.no/art/art1043.asp

Skrevet

Dere hadde ikke bare hatt sex med samme mann da?

Gjest Gjest
Skrevet

Dere hadde ikke bare hatt sex med samme mann da?

:ler: nei, absolutt ikke! Jeg var i et langvarig forhold da faktisk, og tviler på at hun hadde ligget med typen min! Ikke helt hennes smak han der... :-? :hoho:

Skrevet

:ler: nei, absolutt ikke! Jeg var i et langvarig forhold da faktisk, og tviler på at hun hadde ligget med typen min! Ikke helt hennes smak han der... :-? :hoho:

Får jo håpe ikke det... :wink:

Gjest hmmm2
Skrevet

Får jo håpe ikke det... :wink:

så patetisk du er. :roll:

Gjest Formosiss
Skrevet
klamydia. — 1. En spesiell type bakterier med ufullstendig stoffskifte som er avhengig av andre celler for å formere seg. — 2. En kjønnssykdom, forårsaket av bakterien C. trachomatis. Symptomene er mild utflod og litt svie; opptrer ofte uten symptomer. Kan føre til sterilitet hos kvinner. Den samme bakterien forårsaker i tropiske land øyebetennelsen trachom. En annen k.-infeksjon er → ornitose.

det er altså flere forskjellige klamydia infeksjoner. kjønnsykdommen klamydia kan altså IKKE smitte via andre ting enn samleie vaginalt eller analt!slapp av!

som sagt er det bare i tropiske strøk øye-klamydiaen finnes, så du må ikke tro at alle i norge har den.

bare ver obs når du er i syden.

her er det en link til de som vil vite litt mer om TWAR bakterien...http://www.lommelegen.no/art/art1043.asp

Joda, dette funker. Både legen på legekontoret og flere av legene på sykehuset sa at det var slik - det er samme bakterie, men de smitter på forskjellige måter.

..og ingen kunne faktisk svare på om det ville slå ut på en evt. klamydia-test.

Gjest gjest1
Skrevet

Ja jeg har også hørt om klamydia i lungene om du røyker på vannpipe f.eks! Hoho kjipt for dem!

Men klamydia gjennom sminke? Dette høres litt bøst ut.

Gjest Gjest
Skrevet

så patetisk du er. :roll:

Jeg som er patetisk? Hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...