AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Det kommer ny info hele tiden. Og jeg aner ikke hvem jeg skal høre på og ikke... Situasjonen er som følger: litt snufsen og sliten i går. Løs mage ut av det blå. I kveld kom feber og nå litt vondt i kroppen, mer løs i magen. Hoster såpass minimalt at jeg ikke har lagt ordentlig merke til det engang. Når ringer man, når tar man det på alvor? Vil ikke ringe ned helsetelefonene eller ta opp plass/ressurser uten grunn. Har også hatt (egne) barn i hus siden forrige uke, skal ha de i morgen siden pappaen skal jobbe. De har vært tett på meg alle dager, kan jeg da ha de i morgen? Er så vanskelig å vite hva som er symptom og ikke, og når man skal kontakte helsepersonell og ikke... Innspill? Anonymkode: d1a07...f0a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Med mindre du er helsepersonell så skal du anta det er corona og sette deg i karantene. Du trenger- og skak ikke ringe med mindre du har behov for innleggelse. Anonymkode: 9d5b3...c0b 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du er helsepersonell så skal du anta det er corona og sette deg i karantene. Du trenger- og skak ikke ringe med mindre du har behov for innleggelse. Anonymkode: 9d5b3...c0b Takk for svar! Kan jeg «passe» egne unger da? Vil det gå fint? Anonymkode: d1a07...f0a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Ja det går helt fint. Anonymkode: 9d5b3...c0b 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Det meste kan egentlig være symptomer på COVID-19. Det eneste noenlunde sikre tegnet på at det ikke er det er så vidt jeg har forstått at man nyser mye også. I tillegg var det nettopp en som fant ut at mange hadde mistet smaks- og luktesansen noen dager før det slo ut. Verken du eller barna dine bør ikke ha noen kontakt med andre hvis du skal passe på dem. De kan være syke uten å få symptomer. Det er ikke lurt at du har dem en kort stund og så leverer dem tilbake. Anonymkode: 1e861...e07
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Det er vanskelig å vite om man har Covid 19 eller ikke uten test. Det er fordi mange bakterier og virus gir nesten de samme symptomene. Så uten test bør man ANTA at man har Covid 19. Du har sikkert hatt tørrhoste, feber, diaré osv før Covid 19 epidemien. Så ja, man bør bare anta Anonymkode: ee717...616 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det meste kan egentlig være symptomer på COVID-19. Det eneste noenlunde sikre tegnet på at det ikke er det er så vidt jeg har forstått at man nyser mye også. I tillegg var det nettopp en som fant ut at mange hadde mistet smaks- og luktesansen noen dager før det slo ut. Verken du eller barna dine bør ikke ha noen kontakt med andre hvis du skal passe på dem. De kan være syke uten å få symptomer. Det er ikke lurt at du har dem en kort stund og så leverer dem tilbake. Anonymkode: 1e861...e07 Jeg hadde dem i hele går, ikke i dag og skal i utgangspunktet ha dem i morgen. Pappaen skal hente de på eftan og ha de resten av uken - de treffer ingen andre hva jeg vet. Like mye inne og hjemme med dem som jeg er. Og de har vært med pappaen på normalt samvær, så han har ikke vært immun mot dem.. Han må jo egentlig jobbe, så jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre? I mitt hode har vi allerede delt absolutt alle baselusker, men jeg vet ikke om det stemmer? Anonymkode: d1a07...f0a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Like symptomer som deg, neste steg var pustevansker. Gispet etter luft veldig ofte! Og det føltes som om noen satt på brystet og holdt rundt halsen. men to dager senere så er jeg i mye bedre form. Så holdt ut og hold barna unna. Få i deg hvile. Anonymkode: d37d6...f09
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer ny info hele tiden. Og jeg aner ikke hvem jeg skal høre på og ikke... Situasjonen er som følger: litt snufsen og sliten i går. Løs mage ut av det blå. I kveld kom feber og nå litt vondt i kroppen, mer løs i magen. Hoster såpass minimalt at jeg ikke har lagt ordentlig merke til det engang. Når ringer man, når tar man det på alvor? Vil ikke ringe ned helsetelefonene eller ta opp plass/ressurser uten grunn. Har også hatt (egne) barn i hus siden forrige uke, skal ha de i morgen siden pappaen skal jobbe. De har vært tett på meg alle dager, kan jeg da ha de i morgen? Er så vanskelig å vite hva som er symptom og ikke, og når man skal kontakte helsepersonell og ikke... Innspill? Anonymkode: d1a07...f0a Jeg fikk tilsendt et bilde av en facebook venn på symptomene. Kanskje du vil ha det? Det var fra en avis. Anonymkode: 462bd...698 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det kommer ny info hele tiden. Og jeg aner ikke hvem jeg skal høre på og ikke... Situasjonen er som følger: litt snufsen og sliten i går. Løs mage ut av det blå. I kveld kom feber og nå litt vondt i kroppen, mer løs i magen. Hoster såpass minimalt at jeg ikke har lagt ordentlig merke til det engang. Når ringer man, når tar man det på alvor? Vil ikke ringe ned helsetelefonene eller ta opp plass/ressurser uten grunn. Har også hatt (egne) barn i hus siden forrige uke, skal ha de i morgen siden pappaen skal jobbe. De har vært tett på meg alle dager, kan jeg da ha de i morgen? Er så vanskelig å vite hva som er symptom og ikke, og når man skal kontakte helsepersonell og ikke... Innspill? Anonymkode: d1a07...f0a Altså, jeg har i løpet av den siste halvannen uken hostet så mye at jeg ved flere tilfeller har spydd og det å sove har vært umulig pga. hoste. Jeg har vært så tett i nesen at slimhinnene nå er så irriterte at jeg blør neseblod. Jeg har hatt høy feber til den grad at jeg må ha 26 grader inne og i tillegg ligge under både ullteppe og dyne for å ikke hakke tenner. Har hatt vondt i brystet, vondt i halsen, vondt i hodet og vondt i kroppen. Sendte en melding til legen min via helsenoge i forrige uke fordi jeg ikke greide å jobbe og fikk innvilget sykemelding umiddelbart. Men har aldri falt meg inn å ringe verken legevakt, koronatelefon eller 113. Man ringer ikke inn hvis man er litt snufsen og har litt vondt i kroppen når man er i en nasjonal krise og folk med potensielt livstruende tilstander må stå timesvis i telefonkø. Man isolerer seg og avventer. Anonymkode: ffe1d...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg har i løpet av den siste halvannen uken hostet så mye at jeg ved flere tilfeller har spydd og det å sove har vært umulig pga. hoste. Jeg har vært så tett i nesen at slimhinnene nå er så irriterte at jeg blør neseblod. Jeg har hatt høy feber til den grad at jeg må ha 26 grader inne og i tillegg ligge under både ullteppe og dyne for å ikke hakke tenner. Har hatt vondt i brystet, vondt i halsen, vondt i hodet og vondt i kroppen. Sendte en melding til legen min via helsenoge i forrige uke fordi jeg ikke greide å jobbe og fikk innvilget sykemelding umiddelbart. Men har aldri falt meg inn å ringe verken legevakt, koronatelefon eller 113. Man ringer ikke inn hvis man er litt snufsen og har litt vondt i kroppen når man er i en nasjonal krise og folk med potensielt livstruende tilstander må stå timesvis i telefonkø. Man isolerer seg og avventer. Anonymkode: ffe1d...dd1 Det har ikke slått meg inn å ringe 113, grunnen til at jeg spør er fordi jeg ikke vet om de vil teste folk asap eller ikke. Ikke fordi jeg mener jeg er så spesiell 🙄 Nå fikk jeg dog svarene jeg var ute etter Anonymkode: d1a07...f0a
Anbefalte innlegg