Gå til innhold

Kan jeg reise hjem om jeg er i karantene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vert på besøk hos moren min i ca en mnd nå. Har planer om å reise hjem på til helgen (ca 5 timers kjøretur). 
Kan jeg det selv om jeg er i karantene? Isolat? Jeg er ikke det enda altså, men tenker om det plutselig skulle skjedd at et familiemedlem som jeg har vert sammen med skulle bli smittet. Hun har testet seg men får ikke svar før om 1-2 dager.

Svigerinnen min sa at jeg ikke får reise om det er tilfelle. Stemmer det?

Anonymkode: 29dfe...876

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det viser seg at du er smittet eller har tegn på smitte så må du sitte i isolat, og da får du ikke gå utenfor døren og ingen får komme inn til deg. I karantene er det lov å gå ut på tur hvis du er frisk og fin og hvis du holder avstand til andre, du kan også gå i matbutikken hvis du må og ingen andre kan handle for deg. 

Anonymkode: 12428...40b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det viser seg at du er smittet eller har tegn på smitte så må du sitte i isolat, og da får du ikke gå utenfor døren og ingen får komme inn til deg. I karantene er det lov å gå ut på tur hvis du er frisk og fin og hvis du holder avstand til andre, du kan også gå i matbutikken hvis du må og ingen andre kan handle for deg. 

Anonymkode: 12428...40b

Ok takk for svar 😊

Anonymkode: 29dfe...876

• Opprett ny...