Gå til innhold

Nå må folk slutte med denne fråtsingen..!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som går av folk? Jeg ser unge oppegående voksne mennesker grabbe tak i dopapir, brød og andre varer mens de svakeste og gamle ikke får tak i noen ting. De går rundt med rullatoren sin og febrilsk leter etter det de trenger. Men det forsvinner rett foran øynene deres fordi de spreke og friske voksne er raskere enn dem. Det er så dårlig gjort! 

Jeg vet og skjønner at folk reagerer forskjellig på dette og man føler seg presset opp etter en vegg, men man kan da virkelig ta hensyn til andre enn seg selv, krise eller ei! Det er nå vi trenger mest at vi bryr oss om hverandre. Vi trenger ikke 200 ruller dopapir når dem gamle naboen på 80 har 2 doruller liggende hjemme. Vi trenger ikke kjøpe 5 brød når oldemor må bake selv. 

I det hele og det store setter jeg selvfølgelig mine egne barn og familie foran fremmede mennesker, men vi er ikke kommet til verdens undergang og vi er ikke nær døden alle sammen. Så jeg synes denne fråtsingen rett og slett bare er ufyselig oppførsel av voksne folk. Hvor ble det av å ta vare på de svakeste som trenger det mest? Er det ikke så nøye med de andre så lenge man har det bra selv? Hva ofrer man egentlig med å gi en liten del av sitt eget til en annen som kanskje trenger det mer enn seg selv. Nesten ingenting. 

Det er i tider som dette man virkelig får sett svart på hvitt hvem som bryr seg om andre og hvem som tenker mest på seg selv.

Anonymkode: cadef...e21

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvor i all verden -ser- du dette?
og om du faktisk bevitner slike hendelser, hvorfor trår du ikke inn og hjelper de gamle med å få tak i det de skal ha, fremfor å sitte å skrive om at gamle blir frie for alt på kg?

Anonymkode: 7cdbd...8da

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor i all verden -ser- du dette?
og om du faktisk bevitner slike hendelser, hvorfor trår du ikke inn og hjelper de gamle med å få tak i det de skal ha, fremfor å sitte å skrive om at gamle blir frie for alt på kg?

Anonymkode: 7cdbd...8da

Det har jeg gjort. Jeg lar de eldre forsyne seg først. Og er det ikke mer igjen til meg så kjører jeg til en annen butikk. Fordi det har jeg i motsetning til dem mulighet til. Og jeg kan da ikke være den eneste som har vært vitne til dette? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg gjort. Jeg lar de eldre forsyne seg først. Og er det ikke mer igjen til meg så kjører jeg til en annen butikk. Fordi det har jeg i motsetning til dem mulighet til. Og jeg kan da ikke være den eneste som har vært vitne til dette? 

Torsdag ettermiddag rett etter jobb var det du beskriver standard oppførsel i alt for mange butikker ja,

Anonymkode: 793d3...f61

AnonymBruker
Skrevet

Bare vent til i morgen. Da tar det av igjen.

Anonymkode: c9ee6...ed1

Skrevet

Bare vent til i morgen. Da tar det av igjen.

Mitt inntrykk er det stikk motsatte. Jeg var ute og handlet i dag, og det var overraskende få folk i butikken. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg, TS.
Men i dag følte jeg meg som en liten hamster selv. Jeg handla riktignok til tre husstander, de eldre naboene, mine besteforeldre og litt til min. Det kunne nok ikke de andre i butikken vite. Synes nesten det var litt flaut. 

Anonymkode: fc7e5...3fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Kniv & gaffel skrev:

Mitt inntrykk er det stikk motsatte. Jeg var ute og handlet i dag, og det var overraskende få folk i butikken. 

Da så du neppe Debatten i kveld.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Min første tanke og.

Anonymkode: 9d082...dc6

Skrevet (endret)

Jo, det gjorde jeg. 

Edit: Det jeg mente var at da jeg var ute og handlet så jeg ingen tegn til hamstring. Det var heller overraskende (og i grunnen ganske skremmende) få folk i butikken. 

Endret av Kniv & gaffel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett en ung person grabbe til seg varer foran en gammel dame med rullator. Ikke før, og i hvert fall ikke nå. 

Anonymkode: cc6e7...0cc

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kniv & gaffel skrev:

Jo, det gjorde jeg. 

Da skjønner du sikkert hva jeg mente med "i morgen".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor er det faktisk de eldre som hamstrer alt dopapiret og tørvarene mm, skulle ha brød, men tomt for var et pensjonistpar på kanskje 75 spm hadde fylt vogna med 5 brød+ ca 5 digre pakker med dasspapir.. Skjønner ikke hvorfor folk skal drite så mye nå?? 

Anonymkode: 13517...396

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da skjønner du sikkert hva jeg mente med "i morgen".

Beklager, jeg misforstod visst. Det jeg tenkte på var at i stedet for at folk var ute og hamstet, virket det som folk heller holdt seg hjemme. 

AnonymBruker
Skrevet

Var på 3 butikker her jeg bor. Stor mangel på ferskt kjøtt. Noen flere som har opplevd dette? 

Anonymkode: 9dd6b...3cb

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Kniv & gaffel skrev:

Beklager, jeg misforstod visst. Det jeg tenkte på var at i stedet for at folk var ute og hamstet, virket det som folk heller holdt seg hjemme. 

Jeg så ikke debatten😳Hva skjer i morgen?

Anonymkode: d8e1d...398

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Judgement Day

Anonymkode: 891ff...b7b

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En lege som sa det som det var. Jævli skremmende.

AnonymBruker
Skrevet

Sannheten er nok for tøff kost for mange.

Anonymkode: 64fc4...2bf

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten er nok for tøff kost for mange.

Anonymkode: 64fc4...2bf

Hva er sannheten her?

Anonymkode: 6a0a6...40e

• Opprett ny...