AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hei! Når tror dere organisert idrett/idrettsklubber og treningssentre kommer til å åpne igjen? Jeg konkurrerer i en idrett, ikke på så høyt nivå at jeg har kontakt med f.eks Olympiatoppen, men jeg har deltatt i junior NM i fjor og ønsker å satse. Jo lengre tid alt dette blir stengt, jo større konsekvenser får det for meg og mange andre utøvere! Løping ute vil ikke hjelpe for dette... Jeg bryr meg veldig mye om å ikke smitte andre, og har selv besteforeldre som ikke ville tålt Corona noe særlig bra, men det går an å ha 2 tanker i hodet. Hvorfor kunne ikke alle som har vært i utlandet + familie som bor sammen med dem være i karantene, og resten av oss som bare har holdt oss i Norge få levd som normalt? Anonymkode: 24e5c...854 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Når tror dere organisert idrett/idrettsklubber og treningssentre kommer til å åpne igjen? Jeg konkurrerer i en idrett, ikke på så høyt nivå at jeg har kontakt med f.eks Olympiatoppen, men jeg har deltatt i junior NM i fjor og ønsker å satse. Jo lengre tid alt dette blir stengt, jo større konsekvenser får det for meg og mange andre utøvere! Løping ute vil ikke hjelpe for dette... Jeg bryr meg veldig mye om å ikke smitte andre, og har selv besteforeldre som ikke ville tålt Corona noe særlig bra, men det går an å ha 2 tanker i hodet. Hvorfor kunne ikke alle som har vært i utlandet + familie som bor sammen med dem være i karantene, og resten av oss som bare har holdt oss i Norge få levd som normalt? Anonymkode: 24e5c...854 Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan basseng osv åpent kun for klubbens medlemmer? Anonymkode: 5de51...80a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Idrettslag er vel siste prioritet akkurat nå... Anonymkode: 337b6...61a 11
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan basseng osv åpent kun for klubbens medlemmer? Anonymkode: 5de51...80a Jeg heller forstår ikke Hvis ting ikke blir åpnet etter 2 uker nå så vet jeg ikke hva jeg skal gjør? Kan ikke reise til utlandet heller for å trene!! Hvis det forblir stengt utover sommeren også kommer jeg til å bruke minst 6 mnd på trene meg opp til der jeg er! Og ikke bare meg som er fortvilet, masse andre utøvere!! Jeg synes ikke det er så greit heller, med at folk skriver (i andre tråder f.eks) at det og det er det minst viktige nå, og at det er egoistisk å tenke på seg selv. Fordi hele denne greia er ekstremt belastende ikke bare på mitt, men de aller fleste sitt liv. Det går ikke an at det skal fortsette slik som dette!!!! Anonymkode: 24e5c...854 2
Charlene87 Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 er det løping? kan du ikke kjøpe en tremølle?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, Charlene87 skrev: er det løping? kan du ikke kjøpe en tremølle? Nei, det var derfor jeg skrev at løping ute ikke hjelper noe😅 Jeg er bare 18 så hadde ikke hatt råd til tredemølle uansett Anonymkode: 24e5c...854
Hr. Aktiv Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Løper ute hver dag jeg i skogen. Møter ikke en eneste person.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Folk blur stresset av situasjonen og trenger å trene. Med masse folk og svette på utstyr er egentlig grobunn til viruset Man må løpe, sykle eller gå. Sånn er det bare akkurat nå. Anonymkode: a0934...4ae
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan basseng osv åpent kun for klubbens medlemmer? Anonymkode: 5de51...80a Så klubbens medlemmer kan altså ikke være smittebærere da? Grobunn for virus anlegg som blir benyttet av flere personer. Anonymkode: fe2ed...b2c 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Takk for alle svar! Men det kan umulig være som dette i mer enn maks 1 mnd til? Folk kommer jo til å bli helt gale! Dette er så belastende for så mange, at det umulig kan forbli som dette i mange måneder vel?? Anonymkode: 24e5c...854 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svar! Men det kan umulig være som dette i mer enn maks 1 mnd til? Folk kommer jo til å bli helt gale! Dette er så belastende for så mange, at det umulig kan forbli som dette i mange måneder vel?? Anonymkode: 24e5c...854 Vel, jeg fikk senest idag beskjed om at en poliklinikk jeg går til vil holde stengt frem til minst 1 mai, så det overrasker meg ikke om treningssentre og lignende kan ende opp med å holde stengt til rundt sommeren . Anonymkode: 9efef...5d5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 Dette kan vare 1-3 år eller i verste fall lenger. Anonymkode: ad2a8...b17
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 Får da virkelig håpe treningssenter og lignende er det absolutt siste som blir åpnet. Anonymkode: d84db...786 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så klubbens medlemmer kan altså ikke være smittebærere da? Grobunn for virus anlegg som blir benyttet av flere personer. Anonymkode: fe2ed...b2c Det er dokumentert at virus ikke spres i klor. Så det er vel bare å holde god avstand til hverandre og dusje hjemme etter treningen. Anonymkode: 5de51...80a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er dokumentert at virus ikke spres i klor. Så det er vel bare å holde god avstand til hverandre og dusje hjemme etter treningen. Dette er jo bare et argument hvis man teleporterer ut i bassenget og tilbake igjen. Anonymkode: d84db...786 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo bare et argument hvis man teleporterer ut i bassenget og tilbake igjen. Anonymkode: d84db...786 Trene i mindre grupper om gangen, slik at det alltid er to meter avstand fra hverandre. Dusje hjemme før trening og etter trening. Ha en vane mellom hver svømmer slik at de ikke krysses. Anonymkode: 5de51...80a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 Kan dere ikke gå dere en tur som alle oss andre og trene litt styrke hjemme ? Så tapes ikke så mye ! Anonymkode: e0ce1...ea4 1
rebony Skrevet 18. mars 2020 #19 Skrevet 18. mars 2020 Det er land som lever i krig i mange, mange år og her klager folk på at de ikke får trene som vanlig på 1 måned.... Skjønner at du bare er 18 år gammel, men prøv nå å se ting i litt større perspektiv. Dette er en gyllen mulighet for deg å være litt kreativ med treningen en stund fremover for å forebygge unødvendig smitte så færre mennesker dør. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #20 Skrevet 18. mars 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan vare 1-3 år eller i verste fall lenger. Anonymkode: ad2a8...b17 Da er det ikke penger til å drifte noe lenger så det kommer ikke til å skje. Anonymkode: d21a4...c82 3
Anbefalte innlegg