AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hei! Jeg skulle lufte hunden min ute, så tok jeg og koblet båndet på ute (bærte han ut) men jeg glapp båndet og så sprang han vekk til en hund lenger borte... Så når jeg sprang for å ta han, sa eieren til den andre hunden "Det er ikke lurt å komme nærme meg" og hostet og harket Jeg var borti hennes hund når jeg tok min, og sto vel 1m unna denne dama... Jeg har bare en litt ekkel følelse nå at jeg er smittet? Men folk med viruset har vel ikke lov til å gå ut for å lufte hunden engang? Kan jo hende hun ikke hadde viruset, men føler det ikke hadde vært naturlig å si det hun sa? Anonymkode: ebb27...70a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Hadde jeg også sikkert kunne sagt om det kom en løs hund flagrende mot min hund😂 Anonymkode: 80a87...e97 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg også sikkert kunne sagt om det kom en løs hund flagrende mot min hund😂 Anonymkode: 80a87...e97 Ja det var et uhell å glippe båndet... Men man blir jo bekymret for at denne personen faktisk gjør noe ulovlig, å gå ut selv om man har viruset, for det hørtes da ut som hun har viruset ut fra det hun sa + at hun hostet voldsomt etterpå Anonymkode: ebb27...70a 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Hvordan i helvete kan noen på kvinneguiden vite om du ble smittet? Anonymkode: 16637...640 9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan i helvete kan noen på kvinneguiden vite om du ble smittet? Anonymkode: 16637...640 Jeg spør jo om dere tror det er sannsynlig at noen med viruset bevisst kan gå ute blant folk?! Anonymkode: ebb27...70a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Ja, jeg tror hun kan ha gått ut. Jeg har dyr selv og vet med meg selv at jeg ville gått ut for å fore og lufte dem. Tenkt at jeg skal vel klare å unngå folk og gjort det framfor at noen måtte komme inn til meg for å hente hunden/ dyremat osv, flere ganger daglig. Anonymkode: 8a32d...65c 1
Baktusen Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Det er jo lov å lufte hunden selv om du kanskje har smitten. De tester ikke folk mer (vanlige folk) så alle som er hjemme med korona, influensa eller forkjøla er somregel ikke helt sikre på hva de faktisk har, og jo, d kan gå ut å lufte hunden sin. I Kristiansand var det nylig en artikkel om en kar som er påvist smitte, som var å handla i dagligvare til og med, fult lovlig.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør jo om dere tror det er sannsynlig at noen med viruset bevisst kan gå ute blant folk?! Anonymkode: ebb27...70a Nei det tror jeg ikke. Hun er sikkert forkjøla. Mange hoster på den tiden av året og jeg har til gode å lese om folk som har fått påvist korona som driter i det. Men forstår fortsatt ikke hva min synsing kan hjelpe deg med. Anonymkode: 16637...640
Baktusen Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Selv om du er smitta kan du gå tur med hunden, eller gå tur alene for den saks skyld. Men du skal unngå folk. Og her var de jo din skyld at dere møttes. Hun har ikke gjort noe galt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør jo om dere tror det er sannsynlig at noen med viruset bevisst kan gå ute blant folk?! Anonymkode: ebb27...70a Det kan hun ha gjort. Hun kan også være vanlig forkjølet. Mest sannsynlig vet hun ikke selv om hun er koronasmittet eller ei Anonymkode: 80a87...e97
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Min opplevelse nå for tida er at alle som hoster eller er forkjøla, tenker at de i verste fall kan ha Korona, og kjenner på et ansvar for dette. Anonymkode: 48d71...8de
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Mener du seriøst at du reagerer på at hun luftet hunden sin med mulig smitte? Anonymkode: 84f30...966 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Min opplevelse nå for tida er at alle som hoster eller er forkjøla, tenker at de i verste fall kan ha Korona, og kjenner på et ansvar for dette. Anonymkode: 48d71...8de Hun kan jo lufte hunden Alene seint på kvelden likevel. Ikke noe som hindrer henne i det Anonymkode: 80a87...e97 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kan jo lufte hunden Alene seint på kvelden likevel. Ikke noe som hindrer henne i det Anonymkode: 80a87...e97 Ja, men tenker på hvorfor hun sa det hun sa. Anonymkode: 48d71...8de
Nerine_ Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 Alle får lov til å gå ut, uten å oppsøke folk, selvom de er forkjøla/har influensa/mulig korona. Og hun gjorde jo det hun kunne for at du skulle holde deg unna.
Oh! Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 (endret) Hun har kanskje hatt en shitty dag og er småsyk og er lei av løse hunder. Vi vet jo ikke. Du skulle nesten spurt henne når du var der Endret 17. mars 2020 av Oh!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 Hun var jo ikke i kontakt med noen frivillig.. det var det du som ordnet. Tviler på at du ble smittet av noe som helst 😚 Anonymkode: feb65...d49 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 Du var en meter unna og det var utendørs. Du vasket vel hendene når du kom hjem uansett. Nei, det er vanvittig små sjanser for at du kan ha blitt smittet av det. Anonymkode: 935c5...84f
Gjest Ishm Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 Vi på kvinneguide vet like mye som deg ingen av oss er leger, spådamer etc
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. mars 2020 #20 Skrevet 17. mars 2020 (endret) Hjemmeisolering med påvist smitte skal du holdes hjemme. Karantene med mulig smitte, kan du gå ut, men holde deg borte fra folk. Tiltak ved hjemmekarantene Personer som er i hjemmekarantene kan gå ut av eget hjem, men bør unngå nær kontakt med andre. Det betyr å: ikke gå på jobb eller skole unngå lengre reiser innenlands, eller reise utenlands ikke ta offentlig transport unngå steder der man lett kommer nær andre som hovedregel ikke oppsøke offentlige steder, som butikker og kafeer. Ved mangel på alternativer, kan personen gå ut for å gjennomføre nødvendig ærender i butikk eller apotek men må sørge for holde tilstrekkelig avstand (det vil si 1-2 meter) til andre og unngå kø. være årvåken på egne symptomer. Ved feber eller luftveissymptomer, skal personen isolere seg så snart som mulig Tiltak ved hjemmeisolering Hjemmeisolering innebærer at pasienten holder seg hjemme. Helsepersonell som skal besøke pasienter som er hjemmeisolert skal følge anbefalte smitteverntiltak, inklusive bruk av personlig beskyttelsesutstyr, som beskrevet under tiltak i primærhelsetjenesten. Dette gjelder også om helsepersonell skal besøke andre i samme husstand til hjemmeisolerte pasienter. Endret 17. mars 2020 av Mysticgirl
Anbefalte innlegg