Gå til innhold

Noen ofrer alt for "dugnaden", andre tror det er påskeferie... Bittert.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder meg alene innendørs 99% av tiden nå, men gikk en liten tur i nabolaget i dag for å få litt luft. Var strålende sol. Stor ble overraskelsen da jeg så flere ansamlinger av mennesker. Flere familier som lekte med hverandre på lekeplassen, noe som lignet et barseltreff rundt en benk. Fikk snap av noen som var på fjellet, der var det omtrent kø av mennesker i skiløypene. 

Samtidig er jeg permittert og går en usikker framtid i møte. Det føles veldig rart å ofre sin privatøkonomi og livskvalitet for "fellesdugnaden", om andre folk behandler denne tida omtrent som en vanlig påskeferie. 

Flere som kjenner på dette? Bør vi ikke snart velge ett av to alternativer: enten må samfunnet rulle som normalt, eller så må det faktisk bli forbudt for alle å oppholde seg i grupper/utendørs, slik det er i Spania og Italia? 

Anonymkode: daeaf...ee4

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring så langt (bor i Oslo) er at en overraskende stor andel respekterer retningslinjene som myndighetene har gitt. Jeg har selvsagt vært utenfor huset selv og både i butikker og når jeg har stukket innom kaféer har det vært svært få mennesker, og de fleste har holdt avstand. Selv kjæresten min, som er hakket mer kritisk enn meg til alt dette, unnlater å treffe venner og familie, eller la barna ha playdates. Hele kontoret mitt har hjemmekontor, og hele min familie er ganske isolert. Når Oslo, som er blant landets mest folketette byer og der spredningen er nådd mest ut, klarer å overholde dette, så tenker jeg det stort sett er en vellykket dugnad. Absolutt alle kan man ikke regne med. Og jeg ønsker ikke et totalitært samfunn, uansett.

Så klart skjer det nå og da at jeg ser litt for store gjenger, men min opplevelse er at dette har sunket inn hos de aller, aller fleste. Nok til at det ikke vil være "bortkastet" å bidra selv.

Anonymkode: 372b8...ac2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Holder meg alene innendørs 99% av tiden nå, men gikk en liten tur i nabolaget i dag for å få litt luft. Var strålende sol. Stor ble overraskelsen da jeg så flere ansamlinger av mennesker. Flere familier som lekte med hverandre på lekeplassen, noe som lignet et barseltreff rundt en benk. Fikk snap av noen som var på fjellet, der var det omtrent kø av mennesker i skiløypene. 

Tips politiet. 

Anonymkode: 5b44e...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Først sykmeldt i 2 uker på grunn av influensa, og når jeg er klar til å jobbe da blir jeg permittert. 

Kan dere som ser på dette som en ekstra ferie fortelle meg hvordan hjernen deres fungerer?

Bittert ja. Og før noen påstår at det er misunnelse......😂😂😂😂Yeah right!!!

Anonymkode: 56ac3...60b

• Opprett ny...