Gå til innhold

Jeg skal ligge unna mennesker til de(t) har roet seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg gjør er å gå på butikken om jeg må ha noe. Og dit trenger jeg ikke før om 2 uker. Jeg går en tur når det er mørkt, så slipper jeg å evt stoppe og slå av en prat. Ikke fordi jeg er redd for å bli smitta men fordi jeg er redd for redselen til folk. 

ellers sitter jeg inne rett og slett! 

Med tanke på alt. Jeg møter ikke folk fordi jeg ikke kan stole 100% på at de ikke har vært i kontakt med noen som har vært i kontakt med noen og så videre. Og risikerer å dra med meg smitte hjem til de jeg bor med. Som er to søsken som er hjemme pga stengte skoler. Foreldrene jobber, men er ikke fysisk i kontakt med folk.

Som igjen kan føre til at jeg elle en av oss blir syke og trenger hjelp. Dermed tar opp en plass andre vil trenge. Og sprenger kapasiteten til helsepersonell som kommer til å bli sykemeldt= Færre til å hjelpe med tiden. Og mindre kvalifiserte kanskje må ta jobbene (uansett hva) og risikere evt fare.

er jeg egoistisk? 

Anonymkode: f18ce...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er lur.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, NewInTown skrev:

Nei, du er lur.

Jeg har hele livet mitt hatt det med å krisemaksimere, det er en del av diagnosen. 
Jeg tror ikke nødvendigvis dette skjer, det er delvis opp til oss. Men jeg ser for meg at dette i verste fall KAN skje, selv om noen leser her og tenker «ja du er vel så jævla mye klokere enn resten»

Vil bare illustrere litt nå for å vise hva jeg mener

scabario: jeg går ut i det offentlige, snakker med folk og ferdes der flere har ferdes. Jeg tar på noe eller sitter et sted, eller puster inn. Blir smittet. Dette vet jeg ikke. Søsken blir smittet: drar dette med seg på andre barn, de skjønner ikke helt dette med å være bortpå andre nå, klarer ikke ta det innover seg. Evt smitter mamma eller far. Disse tar med smitten på jobb, mamma jobber i butikk og far innen reise. Mammas kunde går smittet og drar det med til evt sin familie. Far får smitte på andre reisende som tar dette med videre til andre steder. 
Og Vipps så har vi kanskje mange smittede. 
Panikken slår til igjen og folk fråtser i varer. Dr butikkansatte må jobbe enda hardere og blir sykemeldt. Andre ansatte må trå til, blir kanskje både smittet eller sykemeldt. Hva gjør butikkene og sykehusene dersom uflaksen skulle bli såpass at det ikke er igjen ansatte? Tilkaller arbeidsledige og/eller de som var så «lure» å isolere seg fra før dette startet (de deprimerte/agorafobikere....osv) 😛 ? 

selv er jeg egentlig villig til å hjelpe til om slik skulle skje. Skrekken er å måtte jobbe med mennesker (helsehjem og det der, har prøvd) men butikk osv kunne gått bra. 

Anonymkode: f18ce...c60

Skrevet

Nei, du er ikke egoistisk.  Vi gjør det samme i min familie. 

• Opprett ny...