Gå til innhold

Hun legen som er i Debatten nå...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig vil det være mulig at smitten var i Norge før det første tilfellet ble påvist. Men hverken jeg eller andre kan vite...... derfor sier jeg mulig 😂 Kan du dokumentere at det ikke var det? NEI. kan jeg dokumentere at det var det? NEI. 

Herremin og du synser og sanser. Du forholdet deg jo ikke til hva de fleste smittevernekspert sier, men NHI som har gjort så mye feil og sagt så mye feil. Men deg lm det, noen er litt vel naive. 

Vet du, NHI har fått uttale seg HVER BIDIG Dag i lang tid. De kommer med akkurat de samme tingene hver dag. På tide at noen andre kommer til ordet. 

Anonymkode: 000c9...84e

Herlighet, som du projiserer det du selv holder på med over på andre. Det er du som synser og sanser, og ikke har en eneste kilde å komme med som jeg har etterspurt.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 minutter siden, Tutte skrev:

Herlighet, som du projiserer det du selv holder på med over på andre. Det er du som synser og sanser, og ikke har en eneste kilde å komme med som jeg har etterspurt.

😂👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😂👍 

Ja, hvor er kildene?? Ganske alvorlig å spre antagelser på nett i denne situasjonen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Tutte skrev:

Ja, hvor er kildene?? Ganske alvorlig å spre antagelser på nett i denne situasjonen.

Å hvilken kilder etterlyser du? 

Å gå inn på WHO sine sider klarer du vel helt fint selv og se på de ulike pressekonferansene de har? Å lese nettavisen hver dag der den ene eksperten etter den andre roper varsko klarer du også helt fint selv? Det samme med engelske og svenske nyheter? 

Det med at smitten kan ha vært her før vi testet første positive, er fult mulig. Mange får veldig milde symptomer og mistenker ikke coronaviruset. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å hvilken kilder etterlyser du? 

Å gå inn på WHO sine sider klarer du vel helt fint selv og se på de ulike pressekonferansene de har? Å lese nettavisen hver dag der den ene eksperten etter den andre roper varsko klarer du også helt fint selv? Det samme med engelske og svenske nyheter? 

Det med at smitten kan ha vært her før vi testet første positive, er fult mulig. Mange får veldig milde symptomer og mistenker ikke coronaviruset. 

Smittevernseksperter har gått ut og sagt at årsaken til den bratte stigningen vi har hatt her i landet nå er pga registrerte smittede som har kommet fra Østerrike og Nord Italia, altså flesteparten av de registrerte smittede har ikke blitt smittet her i landet. Dette motsa du, og derfor jeg spurte etter kilde.

Selvfølgelig er det også mørketall, men det vet vi lite om og kan derfor ikke uttale om det er lite eller mye i forhold til andre land. Vi må gå ut i fra registrerte tilfeller.

Endret av Tutte
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, Tutte skrev:

Smittevernseksperter har gått ut og sagt at årsaken til den bratte stigningen vi har hatt her i landet nå er pga registrerte smittede som har kommet fra Østerrike og Nord Italia, altså flesteparten av de registrerte smittetilfellene har ikke foregått her i landet. Dette motsa du, og derfor jeg spurte etter kilde.

Selvfølgelig er det også mørketall, men det vet vi lite om og kan derfor ikke uttale om det er lite eller mye i forhold til andre land. Vi må gå ut i fra registrerte tilfeller.

Nei, det har jeg ikke motsagt. Men jeg sa at nå smitter det i større grad mellom nordmenn. Det var kun i starten at smitten kom inn i landet fra blant annet Østerrike og Italia, deretter smittet det fra nordmann til nordmann. Dette la jeg med kilde på også. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg ikke motsagt. Men jeg sa at nå smitter det i større grad mellom nordmenn. Det var kun i starten at smitten kom inn i landet fra blant annet Østerrike og Italia, deretter smittet det fra nordmann til nordmann. Dette la jeg med kilde på også. 

Ja, men fortsatt er årsaken til det høye smittetallet fra folk som har kommet fra utlandet og blitt smittet der. Bare nå er 531 av 1423 av de som er registrert smittet skiturister som har kommet fra Østerrike, uttaler blant annet overlege og spesialist i samfunnsmedisin ved folkeinstituttet. Og som du også har nevnt selv så har Norge også testet i større grad enn mange andre land, og det er også med på å gjøre smittetallet høyere. Mørketallet i mange andre land er nok langt høyere enn her.

Endret av Tutte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Tutte skrev:

Ja, men fortsatt er årsaken til det høye smittetallet fra folk som har kommet fra utlandet og blitt smittet der. Bare nå er 531 av 1423 av de som er registrert smittet skiturister som har kommet fra Østerrike, uttaler blant annet overlege og spesialist i samfunnsmedisin ved folkeinstituttet. Og som du også har nevnt selv så har Norge også testet i større grad enn mange andre land, og det er også med på å gjøre smittetallet høyere. Mørketallet i mange andre land er nok langt høyere enn her.

Vi får se nå når langt flere vil bli testet fra og med i dag.

Husk at de som har blitt testet siste uken har hatt det over lengre tid da kriteriene for å bli testet endret seg til kun enkelte pasientgrupper og enkelte helsepersonell som jobber med disse gruppene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får se nå når langt flere vil bli testet fra og med i dag.

Husk at de som har blitt testet siste uken har hatt det over lengre tid da kriteriene for å bli testet endret seg til kun enkelte pasientgrupper og enkelte helsepersonell som jobber med disse gruppene. 

Ja, nå fra framover som alle turister kommer hjem fra reise, da kan vi se hvordan smittetallet blir. Da er det snakk om kun smitte som har skjedd her til lands.

Endret av Tutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun legen får støtte av en overlege, en professor i hygiene og smittevern samt tidligere smitteoverlege ved UiO.

FHI bør være litt forsiktige med tanke på feilene de har gjort hittil. Det er ingen som er eksperter på dette viruset.

Denne artikkelen anbefaler jeg alle å lese: https://www.dagbladet.no/kultur/sosial-isolasjon-ma-iverksettes-na/72265389 Faglig godt begrunnet.

Anonymkode: bb666...719

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer mest på hvorfor de inviterte henne? Lette de etter den mest hysteriske legen? Har hun massivt med aksjer i farmasien? Er det psykiatri inne i bildet? Jeg tror dette må være noe av det mest sinnssyke jeg har sett på TV.

Anonymkode: 17219...998

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer mest på hvorfor de inviterte henne? Lette de etter den mest hysteriske legen? Har hun massivt med aksjer i farmasien? Er det psykiatri inne i bildet? Jeg tror dette må være noe av det mest sinnssyke jeg har sett på TV.

Hva konkret tenker du på? Hva får deg til å tro det, og på hvilket grunnlag?

Dette må være et av de minst verdifulle innleggene i denne tråden...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, Sunnys skrev:

Jeg ble skremt av debatten. Jeg skjønner alvoret, men fikk nesten en følelse av at nå kommer «svartedauen» og livet er snart over 

Helt enig, ble vettskremt av hun mer eller mindre sa ‘this is the end of humanity’. 

Anonymkode: 11686...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
17 minutter siden, likestilling skrev:

Hva konkret tenker du på? Hva får deg til å tro det, og på hvilket grunnlag?

Dette må være et av de minst verdifulle innleggene i denne tråden...

Jeg bare lurer på hvorfor de valgte akkurat henne, og hva som får henne til å si "pest". De har jo valgt den mest hysteriske legen de kunne finne, og noen som jobber som lege burde da ikke være så hysterisk? Det var jo som en oppvisning i lallende galskap.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, ble vettskremt av hun mer eller mindre sa ‘this is the end of humanity’. 

Anonymkode: 11686...94a

Hun sa faktisk overhodet ikke noe som dette.

Anonymkode: 42445...990

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...