Gå til innhold

Hun legen som er i Debatten nå...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...på NRK. Hun skremmer vettet av meg. Noen andre som ser på og kan fortelle meg at hun er paranoid? 😰

Anonymkode: 0713a...23d

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ble faktisk livredd av hva den dama sier. Håper hun er paranoid i hvertfall..

Anonymkode: 340a5...99a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

...på NRK. Hun skremmer vettet av meg. Noen andre som ser på og kan fortelle meg at hun er paranoid? 😰

Slapp av, hun er i forskerboblen. Man blir litt skadet av det. Hilsen en som også er i bobla. 

Anonymkode: e6d92...68e

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble faktisk livredd av hva den dama sier. Håper hun er paranoid i hvertfall..

Anonymkode: 340a5...99a

De andre fremstår jo som tullinger som gjør sitt beste for å roe ned.

Anonymkode: 42445...990

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes hun har et godt poeng. Jeg ligger hjemme med press i brystet, tørrhoste, orker ikke gjøre noen ting.. syk på andre uken nå. Startet med høy feber, sår hals, hodepine. Har hatt press i brystet hele veien, men det har blitt verre og ikke bedre. 
Jeg blir ikke testet. Det betyr at ingen jeg har vært i kontakt med er i karantene. Jeg holder meg selvfølgelig hjemme, men siden vi ikke vet hva dette er så må samboer på jobb, han skal ikke i karantene med mindre jeg får påvist covid-19. Han risikerer å dra med seg smitte hjemmefra til jobben, og hvis det blir utbrudd på jobben hans så vil det gå utover matforsyningen til store deler av Norge. 
Jeg er helg enig med legen på Debatten om at de burde teste alle som er syke for å få til en bedre smittesporing. 

For hvis jeg har covid-19, så vet ikke jeg hvor smitten kommer fra, og det er ganske mange som potensielt kan føre smitten videre hvis viruset smitter før symptomer. DET er skremmende!!!

Anonymkode: 1d383...71c

Men samboeren din har ikke blitt syk?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bortsett fra dødeligheten i Italia på 6,7% eller hva det nå er så har hun antakelig rett. Dødeligheten er så høy der fordi de bare har kapasitet til å teste de som er så syke at de må på sykehus, og fordi de ikke har respiratorer nok til at personer over 60 kan få. Bjørg Marit Andersen som tidligere var smittevernoverlege på Ullevål sykehus har sagt mye av det samme.

Anonymkode: d51aa...b53

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår virkelig ikke poenget med å sende slike debatter med parter som sier nesten det helt motsatte av hverandre, og kjenner jeg blir litt forbanna. Skremme folk med slik informasjon som gjør at man blir enda mer forvirra og redde.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra dødeligheten i Italia på 6,7% eller hva det nå er så har hun antakelig rett. Dødeligheten er så høy der fordi de bare har kapasitet til å teste de som er så syke at de må på sykehus, og fordi de ikke har respiratorer nok til at personer over 60 kan få. Bjørg Marit Andersen som tidligere var smittevernoverlege på Ullevål sykehus har sagt mye av det samme.

Anonymkode: d51aa...b53

Vi vil heller ikke ha nok når vi når samme andel smittede og alvorlig syke som i Italia. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men samboeren din har ikke blitt syk?

Nei, men inkubasjonstiden er 0-14 dager, med et gjennomsnitt på 11-12 dager i følge national geographic. Jeg har vært syk i 8-9 dager. Og han kan være smittebærer uten symptomer. 
Det eneste jeg vet med sikkerhet er at ingen jeg har vært i kontakt med før jeg ble syk har vært syke når jeg har vært i kontakt med de.

Men to stykker jeg møtte noen dager før jeg ble syk ligger nå rett ut med samme symptomer som meg. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AllahBallah skrev:

Vil nå si at hun dama fremstår mye mer troverdig, enn de to tafatte «vi er så flinke - vi gjør mer enn de fleste andre land - det er ikke noen kraftig økning - det er ikke noen eksponensiell økning».

Kanskje ikke så rart at hun er desperat, hvis hun har bedre øyne til å se realiteten, enn disse andre optimistene.

Det er jo lederne i landet sin jobb å fremstå som fattet og rolig. Selv om de muligens er klar over at dette faktisk går til helvete.

Men selv hun legen holdt igjen, fikk jeg inntrykk av.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes hun har et godt poeng. Jeg ligger hjemme med press i brystet, tørrhoste, orker ikke gjøre noen ting.. syk på andre uken nå. Startet med høy feber, sår hals, hodepine. Har hatt press i brystet hele veien, men det har blitt verre og ikke bedre. 
Jeg blir ikke testet. Det betyr at ingen jeg har vært i kontakt med er i karantene. Jeg holder meg selvfølgelig hjemme, men siden vi ikke vet hva dette er så må samboer på jobb, han skal ikke i karantene med mindre jeg får påvist covid-19. Han risikerer å dra med seg smitte hjemmefra til jobben, og hvis det blir utbrudd på jobben hans så vil det gå utover matforsyningen til store deler av Norge. 
Jeg er helg enig med legen på Debatten om at de burde teste alle som er syke for å få til en bedre smittesporing. 

For hvis jeg har covid-19, så vet ikke jeg hvor smitten kommer fra, og det er ganske mange som potensielt kan føre smitten videre hvis viruset smitter før symptomer. DET er skremmende!!!

Din samboer må jo fortelle sin arbeidsgiver at han krever å få andre oppgaver nå, eller at han faktisk tar ut ferie. Ja, jeg vet det høres ut som en situasjon vi ikke burde være i at folk må ta ut ferie for å skjerme andre mot potensiell smitte, men derom hans arbeidsgiver får fakta om din situasjon og ikke er villig til å sette ham på bakken i 14 dager, så tar de ikke ansvar. 

Anonymkode: 8ebef...ecb

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler folk som er veldig redde fra før å droppe å se programmet i hvert fall. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Norge har tatt grep før Italia. Konsekvenser blir deretter. 

Anonymkode: e6d92...68e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg anbefaler folk som er veldig redde fra før å droppe å se programmet i hvert fall. 

Det skal være sikkert og visst.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lederne i landet sin jobb å fremstå som fattet og rolig. Selv om de muligens er klar over at dette faktisk går til helvete.

Men selv hun legen holdt igjen, fikk jeg inntrykk av.

Fikk litt komiske-Ali vibber av disse mennene...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men inkubasjonstiden er 0-14 dager, med et gjennomsnitt på 11-12 dager i følge national geographic. Jeg har vært syk i 8-9 dager. Og han kan være smittebærer uten symptomer. 
Det eneste jeg vet med sikkerhet er at ingen jeg har vært i kontakt med før jeg ble syk har vært syke når jeg har vært i kontakt med de.

Men to stykker jeg møtte noen dager før jeg ble syk ligger nå rett ut med samme symptomer som meg. 

Huff, helt tragisk at du ikke blir testet. Er det vanskelig å puste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din samboer må jo fortelle sin arbeidsgiver at han krever å få andre oppgaver nå, eller at han faktisk tar ut ferie. Ja, jeg vet det høres ut som en situasjon vi ikke burde være i at folk må ta ut ferie for å skjerme andre mot potensiell smitte, men derom hans arbeidsgiver får fakta om din situasjon og ikke er villig til å sette ham på bakken i 14 dager, så tar de ikke ansvar. 

Anonymkode: 8ebef...ecb

Han har fått beskjed av arbeidsgiver om å være til jobb med mindre han får symptomer eller jeg får påvist smitte. De forholder seg til anbefalingene til helsemyndighetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...