Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peil på hvor mye jeg må betale ca i toll og avgifter når jeg har kjøpt noe fra utlandet med en verdi på ca 500kr?????

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

125 kroner i mva (25% av vareverdien hvis over 200 kroner) pluss et gebyr til posten som ligger på ca. 70 kroner. Altså ca 200 kroner ekstra.

Skrevet

Takker:) men blir det regnet av frakten også??eller bare av varens verdi uten frakt??

Skrevet

Toll regnes av kjøpesum + fraktverdien.

Spør du derimot de du har handlet av om de merker pakken med gave er grensen for å betale toll 1000,- og du vil slippe... Evnt vil sette en lavere verdi. Mange som gjør det og slipper toll.

Skrevet
Spør du derimot de du har handlet av om de merker pakken med gave er grensen for å betale toll 1000' date='- og du vil slippe... Evnt vil sette en lavere verdi. Mange som gjør det og slipper toll.[/quote']

Er grensa 1000 for gave? Strawberrynet merker jo alle pakkene som gave, men de blir likevel stoppet hvis de er over 200 kr...

Skrevet

Stoppa blir alle pakker uansett verdi (også under 200,-) fikk jeg beskjed om av posten. Men man må ikke betale toll av det mellom 200-1000,- dersom det er merket gave. :)

Skrevet
Stoppa blir alle pakker uansett verdi (også under 200' date='-) fikk jeg beskjed om av posten. Men man må ikke betale toll av det mellom 200-1000,- dersom det er merket gave. :)[/quote']

Hvorfor må man det på Strawberrynet sine da..? :klø:

Skrevet

Det vet jeg ikke :)

"Varer i gavesendinger av verdi under kr 1000,- kan leveres avgiftsfritt når varene innføres til bruk for vedkommende selv eller dennes familie. Fritaket gjelder ikke brennevin, vin og tobakksvarer (herunder sigarettpapir) og heller ikke masseforsendelser av varer fra utlandet til en eller flere adressater her i landet."

Fra http://www.toll.no/rundskriv/EKS/2003_484.html

Skrevet
"...og heller ikke masseforsendelser av varer fra utlandet til en eller flere adressater her i landet."

Der har vi det tenker jeg :wink:

Skrevet

Heisann, første post. :)

Mva betales kun av kjøpesum. frakt medregnes ikke. (skal hvertfall ikke medregnes)

grensen for gaver er 1000kr, du kommer ikke under denne grensen dersom varen er sendt fra et firma/nettbutikk, eller varen ikke faktisk er gavepakket. (den blir åpnet.)

:)

Skrevet

Det ser ut som det med frakt er litt opp og ned. Noen ganger er det mams av kjøpesum og frakt andre bare kjøpesummen. Anbefalte et sted å oppgi kjøpesummen å se hva som skjer.

På mat og klær er det en tollsats i tillegg.

Fikk beskjed om det med at moms var av kjøpesum + frakt i en mail jeg sendte tollvesenet ang endel spørsmål.

Jeg har fått flere "gifts" fra privatpersoner (ebay) i USA og pakkene mine har ikke vært åpnet (tror jeg da :o ), ser ikke sånn ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...