Gå til innhold

Dem som jobber i helsevesenet fortjener høyere lønn

Anbefalte innlegg

Gjest Bukkenbruse
Skrevet

Nå ser vi hvor viktige helsepersonalet, butikk ansatte og vaskepersonalet er ved en krise som dette.

mer lønn til disse gruppene. Kan godt være flere grupper men kommer ikke på flere 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Når alt dette er over så håper jeg virkelig at alle i disse yrkene mottar en god bonus!! Aller helst bør jo lønnen økes permanent da. De står så utrolig på nå OG det har de søren meg gjort i lange tider. 

Anonymkode: 07965...35f

• Liker 1
Skrevet

De gjør en viktig jobb! Jeg er helt enig!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har ment på dette i lengre tid, og jeg synes det er så synd at Norge måtte få fullstendig krise for å måtte se det. Håper de får permanente goder etter dette heier over, det fortjener de virkelig

Stolt datter av helsefagarbeider og stolt søster til sykepleierstudent

Endret av Thjelp
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De gjør jo bare jobben sin! Det er det jobben går ut på. 

Ja, de gjør en god jobb, men nei, de fortjener ikke mer lønn for å gjøre jobben de er ansatt for å gjøre. 

Anonymkode: 9b6ab...3e5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Alle vil ha mere lønn. Du glemte politi, brannfolk, redningsmannskap, taxi og busssjåfører, togkondutører etc..

Anonymkode: 873b2...3c3

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de gjør en god jobb, men nei, de fortjener ikke mer lønn for å gjøre jobben de er ansatt for å gjøre. 

Selvsagt gjør de det! Risikerer de ikke mer enn andre liksom? Kompensasjon er fortjent! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Regner med du er en av de som tjener fett på en jobb som ikke er viktig i samfunnet. Som nå sitter i karantene-ferie og koser deg

Anonymkode: 265ad...21a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Bukkenbruse skrev:

Nå ser vi hvor viktige helsepersonalet, butikk ansatte og vaskepersonalet er ved en krise som dette.

mer lønn til disse gruppene. Kan godt være flere grupper men kommer ikke på flere 

Nei det gjør vi ikke.

Vær litt edruelig nå.

Ja vi på lik linje med mange andre yrkesgrupper er viktige i denne perioden vi er inne i nå, men vi har noe ikke alle har.

Vi har jobbtrygghet.

Anonymkode: 5a99e...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Selvsagt gjør de det! Risikerer de ikke mer enn andre liksom? Kompensasjon er fortjent! 

Nei.

Syns mer synd på de i lavlønnsyrker som nå ikke vet om de har jobb å gå til når dette er over. 

De som jobber i matbutikk, som ikke er bra betalt, løper større risiko pr.d.d

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette. Der ikke som om noen måtte melde seg frivillig til å være sykepleier. Blir helt kvalm av selvhøytideligeheten 

Anonymkode: 9853b...16c

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Syns mer synd på de i lavlønnsyrker som nå ikke vet om de har jobb å gå til når dette er over. 

De som jobber i matbutikk, som ikke er bra betalt, løper større risiko pr.d.d

Ja, helsearbeidere er jo heldige som har jobb frem til de dør! :ironi:

Helsearbeidere i førstelinje er mest utsatt, ingenting å diskutere engang. Selv om alle som ikke kan isolere seg løper større risiko, og sånn sett fortjener mer. Men hvis "nesten alle" stryker med, vil de som ikke gjør det velge og vrake i jobber

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv helsepersonell og er faktisk veldig fornøyd med lønna mi. Vi har hatt gode lønnsmessige stigninger de siste årene og har absolutt en fordel med tanke på å være sikret jobb. 

Det er heller de som tjener kvalmt mye som bør få minsket sine lønninger. 

Anonymkode: dcec1...84d

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i hjemmetjenesten. 4 hus vasket jeg i dag. Ikke snakk om noe smittefare da. Var innom minst 16 hus. Hva skal vi gjøre? Uten munnbind. Vi skal være kort inne hos brukere/pasienter, men 60 min rengjøringer er greit. Det synes ikke jeg!

Anonymkode: ce22b...d57

• Opprett ny...