Gå til innhold

Italia hardt rammet. Tror det er på grunn av Sanremo festivalen i februar.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var den "kjente" eller "spesielle" (ikke så kjent for meg men...) festivalen i Italia i februar Hvor det var stooooore samlinger, masse truisme, kjendiser tilatede osv....

Lurer på om dette er grunner  til at Italia har fått så stort utbrudd at det er helt grusomt. 

Synes det er ille sånn som det har blitt i norge og men klarer ikke la vær å tenke på Italia og hvor forferdelig coronasituasjonen har blitt der ca 2500 døde pr dags dato. 😕

Anonymkode: 1a27f...ed4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hovedspredningen har vært i Lombardiaområdet, ikke San Remo. Hvis det hadde vært mye spredning i San Remo så ville vel Monaco og evt Nice hatt mange tilfeller også

Anonymkode: 04f1c...e22

AnonymBruker
Skrevet

Italia er et populært reisemål og det er mange festivaler og sammenkomster ila. et normalt år, jeg tror ikke San Remo-festivalen i seg selv er en viktig årsak.

Det handler vel heller om at dette er et sted der det er tilreisende og smitten sprer seg raskt; mange mennesker er mye ute, ofte sosiale, tett på hverandre (kyss på kinnet som hilsen) og generelt mye kontakt (marked der man handler mat, varer ligger åpent for berøring). Kort sagt er mange av tingene vi liker ved middelhavslandene årsak til hyppig smitte.

Dødelighet handler om en stor eldre befolkning, samt mange med dårlig helse (mye røyking; svake lunger) og et helsesystem som, spesielt i sør, er veldig dårlig. 

Anonymkode: ccaf8...d6d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var den "kjente" eller "spesielle" (ikke så kjent for meg men...) festivalen i Italia i februar Hvor det var stooooore samlinger, masse truisme, kjendiser tilatede osv....

Lurer på om dette er grunner  til at Italia har fått så stort utbrudd at det er helt grusomt. 

Synes det er ille sånn som det har blitt i norge og men klarer ikke la vær å tenke på Italia og hvor forferdelig coronasituasjonen har blitt der ca 2500 døde pr dags dato. 😕

Anonymkode: 1a27f...ed4

Forskere mener at viruset kan ha kommet til Italia via Tyskland, og ikke direkte fra Kina slik man først antok. (Reuters)

• Opprett ny...