Gå til innhold

Jeg er så forbanna på mannen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har begge mennesker i risikosonen i familien. I mange dager nå har jeg strevet for å unngå smitte, ved å bruke engangshansker og munnbind osv. Har holdt oss mest mulig inne. Så skulle vi ut å gå oss en tur. Han får plutselig øye på en bekjent og går rett bort og tar vedkommende i hånda??? Det verste var likevel at denne personen faktisk var syk og var tett i nesen. Denne personen burde for det første ha vært i karantene fordi ha var syk. Og mannen min som har sittet og hørt alle anbefalinger i dagevis er så tankeløs,
Vi har ikke en gang tatt i mot besøk av nær familie på grunn av dette, og så går han og dette. Jeg er så forbanna at jeg har ikke ord.

Det er jo helt nytteløst å gjøre tiltak for å hindre at de nære og kjære som absolutt ikke trenger å bli syke når folk holder på slik. Jeg hadde virkelig ikke ventet han skulle være så tankeløs.
Dagens utblåsing herfra.

Anonymkode: 5a1e6...5e0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo isolere seg nå da. Hva sier han selv?

Anonymkode: c4457...ee6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men han syke var jo enda dummere!

Anonymkode: 3e1f3...c5c

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Han får vaske henda grundig og håpe på det beste. Han må jo ha glemt seg bort, slik som Erna gjorde.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har begge mennesker i risikosonen i familien. I mange dager nå har jeg strevet for å unngå smitte, ved å bruke engangshansker og munnbind osv. Har holdt oss mest mulig inne. Så skulle vi ut å gå oss en tur. Han får plutselig øye på en bekjent og går rett bort og tar vedkommende i hånda??? Det verste var likevel at denne personen faktisk var syk og var tett i nesen. Denne personen burde for det første ha vært i karantene fordi ha var syk. Og mannen min som har sittet og hørt alle anbefalinger i dagevis er så tankeløs,
Vi har ikke en gang tatt i mot besøk av nær familie på grunn av dette, og så går han og dette. Jeg er så forbanna at jeg har ikke ord.

Det er jo helt nytteløst å gjøre tiltak for å hindre at de nære og kjære som absolutt ikke trenger å bli syke når folk holder på slik. Jeg hadde virkelig ikke ventet han skulle være så tankeløs.
Dagens utblåsing herfra.

Anonymkode: 5a1e6...5e0

Ja, dette var helt klart ubetenksom, men jammen er det fort gjort å glemme seg i disse tider. Vi har jo så innarbeidede rutiner og vaner at vi faller tilbake til dem så altfor ofte. 

Men, du skriver at dere ikke tar imot besøk av noen, og det er ingen av dere i husstanden som er i risikosonen, men andre familiemedlemmer? Da er du vel kanskje litt i overkant hysterisk med tanke på engangshansker og masker hvis dere knapt nok er ute av huset?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du synes det er kjipt, men er det virkelig grunn til å være forbanna? Sosiale koder sitter ekstremt hardt i oss. En lege på et stort sykehus rakk frem hånda til meg i dag, men tok seg i det da jeg bare smilte til ham. Også lo vi litt av hvor vanskelig den vanen er å snu. 

Anonymkode: f5bc3...da2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mannfolk, min har brukt 4 timer på shopping i dag. Riktignok bor vi på ett tettsted i nord, men likevel. Ble skikkelig sur da jeg sa han fikk vaske hendene når han kom hjem også🙄

Så nå er vi sure begge to😏

Anonymkode: f61c5...749

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vell en grunn til at de fleste som er smittet er menn 🤷‍♀️

Anonymkode: c93d7...a6b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vell en grunn til at de fleste som er smittet er menn 🤷‍♀️

Ja, de tar smellen for å skåne kvinner og barn.

Anonymkode: f688f...355

AnonymBruker
Skrevet

Du kan være heldig for at det bare var én hendelse. Han tok seg vel ikke til ansiktet etterpå og vasket hendene når han kom hjem

Min mann er derimot en jeg bekymrer med for skal bringe inn smitte 24/7. Han har hjemmekontor fra en jobb hvor han har mye kontakt med mennesker, og den siste uken har han vært ekstremt rastløs. Han er en ekstrovert, og jeg prøver å oppmuntre han til å få "dosen" sin gjennom Skype og god gammel telefoni. Men han må ut å sykle med kompiser (kjedelig alene), stikke innom én for å "hjelpe han med PC", han har hat uvanlig lange turer i butikken, og da vet jeg at har prater med folk.

Flink med hygienen, men å møte så mange mennesker hele tiden er en risk i seg selv...

Anonymkode: 4ee55...0f9

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de tar smellen for å skåne kvinner og barn.

det var en morsom vinkling 😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt poenget med å bli sur jeg da...hva skal det hjelpe? Glippen har jo allerede skjedd. Er jo ikke sånn at han går rundt og hilser og klemme på alle og enhver og drar med folk inn på kaffe.

Dere får holde dere unna familie de neste 2 ukene.

Anonymkode: 45cc6...7db

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det var en morsom vinkling 😂

😁

Skrevet (endret)

Ingen mennesker er feil frie, og det hender at selv den beste ikke tenker seg om. Nå får du bare håpe på det beste. 

Munnbind er forresten ikke anbefalt å bruke da omtrent alle bruker dem feil.

En i karantene, om han dere møtte var det har faktisk lov til å gå tur. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår situasjonen, men kanskje du skal formidle alvoret?

Anonymkode: 478b4...aca

Skrevet (endret)

Bruke hansker og/eller munnbind har jo mer eller mindre ingen effekt om du ikke har kontroll på labbene...  Har mannen "hånd-kontroll" så har det ingenting å si om han håndhilser (selv om det er litt unødvendig i disse tider). Om du skal hisse deg opp, så må det jo i så fall være fordi han ikke har en villeste ide om hvor han putter lankene sine senere.

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan være heldig for at det bare var én hendelse. Han tok seg vel ikke til ansiktet etterpå og vasket hendene når han kom hjem

Min mann er derimot en jeg bekymrer med for skal bringe inn smitte 24/7. Han har hjemmekontor fra en jobb hvor han har mye kontakt med mennesker, og den siste uken har han vært ekstremt rastløs. Han er en ekstrovert, og jeg prøver å oppmuntre han til å få "dosen" sin gjennom Skype og god gammel telefoni. Men han må ut å sykle med kompiser (kjedelig alene), stikke innom én for å "hjelpe han med PC", han har hat uvanlig lange turer i butikken, og da vet jeg at har prater med folk.

Flink med hygienen, men å møte så mange mennesker hele tiden er en risk i seg selv...

Anonymkode: 4ee55...0f9

#Utro

Anonymkode: c4457...ee6

• Opprett ny...