Gjest ravna-ikke innlogget Skrevet 10. september 2002 #1 Skrevet 10. september 2002 har dere meldt i fra noen ganger. bryr meg vanligvis ikke, for brannmuren fungerer jo, men denne ip'en har prøvd å scanne port 80 (på jakt etter webservere) ca 50 ganger nå. kan det være en orm på jakt etter nytt bo? blir jo litt irritert når de ikke gir seg! et annet lite "problem"; bruker zonealarm pro med cookiecontrol og popupstopper. de siste oppdateringene virker som at de har for høy sikkerhet, dvs at dagbladet f.eks ikke vil komme opp når jeg har på disse. kjører derfor med en litt eldre versjon, ettersom det ikke blir så praktisk å slå av disse funksjonene hver gang jeg vil inn på spesielle sider. noen som har erfart det samme?
Gjest Terje Skrevet 11. september 2002 #2 Skrevet 11. september 2002 I perioder blir jeg også portskannet fra samme person/ip mange ganger etter hverandre. Hvis du ikke har fast ip så kan det jo være en annen han er ute etter. På www.ripe.net kan du finne ut v hvem som eier ipen. Jeg bruker firewall fra www.kerio.com og jeg kommer inn på alle steder.
Gjest ravna Skrevet 12. september 2002 #3 Skrevet 12. september 2002 joda, vi har en fast ip (som etpar stykker deler). bruker visualroute til å finne ut hvem personene er, så det er ikke noe problem. har t.o.m hatt folk fra kina som tester porter.. tror jeg skal sende en mail til nettleverandørene til den verste snoken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå