AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Hva tenker dere om kundene i disse dager? Jeg føler så mye forakt! Folk flest er helt kule, men jammen er det mange idioter der ute! Her er noen: hele familien på tur! Ja, alle seks må være med på storsenteret. De kjeder seg jo så fælt. Anonymkode: f11f0...905 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Jobber i klesbutikk. Var på jobb til og med i går(permittert nå). Det er riktignok veldig lite folk, men mitt inntrykk er at de som går i butikker nå, er folk som egentlig ikke bryr seg(og majoriteten er utenlandske). De er ute for å få tiden til å gå virker det som. Anonymkode: 84570...b8a 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobber i klesbutikk. Var på jobb til og med i går(permittert nå). Det er riktignok veldig lite folk, men mitt inntrykk er at de som går i butikker nå, er folk som egentlig ikke bryr seg(og majoriteten er utenlandske). De er ute for å få tiden til å gå virker det som. Anonymkode: 84570...b8a Kan forøvrig lege til at vi ikke hadde en eneste person innom butikkene de site to timene før stenging i går. Bortsett fra 5 min før vi skulle stenge. Da kom en eldre dame inn. Spurte om jeg kunne hjelpe med noe. Neida, trengte ikke hjelp, presiserte at hun visste vi skulle til å stenge, men var så lenge siden hun hadde vært i butikker, så hun bare måtte bare få kikke litt 😮 Anonymkode: 84570...b8a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i klesbutikk. Var på jobb til og med i går(permittert nå). Det er riktignok veldig lite folk, men mitt inntrykk er at de som går i butikker nå, er folk som egentlig ikke bryr seg(og majoriteten er utenlandske). De er ute for å få tiden til å gå virker det som. Anonymkode: 84570...b8a Mange utlandske ungdommer. Anonymkode: f511a...a0e 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Det dere ikke skjønner er jo at det er vi som gjør at dere får lønn. Jeg var innom cubus på lørdag og damen i kassa var pisse sur på meg... Anonymkode: 2b3e3...0a4 11
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Ser mange gammle ute Anonymkode: f511a...a0e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det dere ikke skjønner er jo at det er vi som gjør at dere får lønn. Jeg var innom cubus på lørdag og damen i kassa var pisse sur på meg... Anonymkode: 2b3e3...0a4 For vår del var det et fåtall som handlet og da bare for småbeløp Anonymkode: 84570...b8a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i klesbutikk. Var på jobb til og med i går(permittert nå). Det er riktignok veldig lite folk, men mitt inntrykk er at de som går i butikker nå, er folk som egentlig ikke bryr seg(og majoriteten er utenlandske). De er ute for å få tiden til å gå virker det som. Anonymkode: 84570...b8a Jobber selv i bokhandel. Har greit med kunder. Er sånn sett takknemlig for at noen kommer slik at jeg har en jobb. Men de kan f.eks la være å tømme myntpungen sin. Fascinerer meg hvor mange eldre det er som henger rundt på kjøpesenter nå. Anonymkode: f11f0...905 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Jeg måtte innom et senter pga apotekvare og dro innom en liten interiørbutikk før jeg kjapt dro hjem igjen. Der inne gikk flere eldre i 60 åra og hosta hele tiden samt et par med en liten baby. Jeg fatter ikke hva de skulle der etter. Paret med babyen fjerna seg ikke engang fra de som hostet, og gjorde ikke forsøk på å holde over 1 meter med avstand. Egentlig burde den butikken vært stengt for det er umulig å passere hverandre der inne uten å komme under 50 cm. Jeg gikk 3 meter inn før jeg snudde og gikk ut igjen. Anonymkode: 91905...85b 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber selv i bokhandel. Har greit med kunder. Er sånn sett takknemlig for at noen kommer slik at jeg har en jobb. Men de kan f.eks la være å tømme myntpungen sin. Fascinerer meg hvor mange eldre det er som henger rundt på kjøpesenter nå. Anonymkode: f11f0...905 fordi de er ensomme, og alle eldretilbud er stengt tipper jeg Anonymkode: b28b4...9fe 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Jeg må på en butikk i morgen og kjøpe det siste jeg må ha på plass før fødsel, da det plutselig ble bestemt at fødselen skal settes igang om en uke (har ikke termin før etter påske, så det var uventet). Folk kan ha gode grunner, jeg skulle gjerne sluppet, for å si det sånn, men jeg har frem til nå vært veldig avslappet og hørt på alle de som har sagt at butikken er åpne etter fødsel også, så da må jeg jo bare bite i det sure eplet nå. Anonymkode: fec63...546 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Så vi sitter inne for å beskytte de eldre og svake mens de er ute å shopper og nyter stillheten på kjøpesentrene ? Anonymkode: 9816f...41c 17
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vi sitter inne for å beskytte de eldre og svake mens de er ute å shopper og nyter stillheten på kjøpesentrene ? Anonymkode: 9816f...41c Hahaha Konge De eldre er luringer. Det er de som fant opp hele korona hysteriet bare for å shoppe i stillheten Anonymkode: 50aaa...2e6 13
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må på en butikk i morgen og kjøpe det siste jeg må ha på plass før fødsel, da det plutselig ble bestemt at fødselen skal settes igang om en uke (har ikke termin før etter påske, så det var uventet). Folk kan ha gode grunner, jeg skulle gjerne sluppet, for å si det sånn, men jeg har frem til nå vært veldig avslappet og hørt på alle de som har sagt at butikken er åpne etter fødsel også, så da må jeg jo bare bite i det sure eplet nå. Anonymkode: fec63...546 TS. Syns det er helt innafor å handle det man trenger. Man må bare oppføre seg som om vi er midt i en pandemi når man gjør det. Lykke til med fødselen! Anonymkode: f11f0...905 1
Jacuzzi Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 Hvis man er helt frisk, vasker hender før man går hjemmefra, ikke tar seg i ansiktet og ikke puster eller tar på et annet menneske, går det faktisk helt fint å bevege seg rundt i en butikk. Det virker som om enkelte folk tror man er smittsom kun i kraft av sin egen eksistens og at smitte kan teleportere mellom mennesker. Det stemmer faktisk ikke. Dråper må være involvert. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 9 minutter siden, Jacuzzi skrev: Hvis man er helt frisk, vasker hender før man går hjemmefra, ikke tar seg i ansiktet og ikke puster eller tar på et annet menneske, går det faktisk helt fint å bevege seg rundt i en butikk. Det virker som om enkelte folk tror man er smittsom kun i kraft av sin egen eksistens og at smitte kan teleportere mellom mennesker. Det stemmer faktisk ikke. Dråper må være involvert. Enig! Problemet er jo at man er vitne til masse uvettig oppførsel hele tiden - slett ikke alle gjør som du nevner. Ønsker ikke stengte butikker selv, men at alle gjør sitt beste. Ikke minst av hensyn til oss som jobber, men også alle andre de møter på sin vei. Ts Anonymkode: f11f0...905 1
Emmelise Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så vi sitter inne for å beskytte de eldre og svake mens de er ute å shopper og nyter stillheten på kjøpesentrene ? Anonymkode: 9816f...41c Var kjapt innom Panduro i Drammen i helga, faktisk ganske tidlig på dagen. Det var SMEKKFULLT på kafeen på kjøpesenteret. Ikke en eneste sjel under 60. Så.. tja. tenker de eldre hygger seg litt ute nå som det ikke er masse andre som maser rundt dem med hylende unger og whatnot. 3
ItchyBitchySpider Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: fordi de er ensomme, og alle eldretilbud er stengt tipper jeg Anonymkode: b28b4...9fe Men hvorfor skal vi andre ha hjemmekontor, hjemmeskole og isolere oss for å spare de eldre når de selv går rundt og utsetter seg for smitte??? 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 Jeg får første uføretrygd etter flere år på sosialpenger. Jeg er ikke syk og tar mine forbehold, men jeg håper det er åpent på fredag så jeg kan få bruke litt penger i en elektronikk-butikk og en klesbutikk. Nå når det er så lite folk generelt, og butikken er åpen, synes jeg det bør være lov å handle. Er butikken stengt når jeg kommer dit, legger jeg meg ikke ned og griner. Jeg kan handle på nett, men det er noe med det å få lov til å leve litt igjen på min måte (resten av helgen ligger jeg lavt). Anonymkode: 230ba...83a 1
Okapi Skrevet 17. mars 2020 #20 Skrevet 17. mars 2020 Mange av de eldre tenker vel at de har levd lenge nok, og at det ikke er så krise om de stryker med. Noe skal man jo dø av etterhvert uansett. 1
Anbefalte innlegg