Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen "inside information" eller tanker om hva som vil skje med privatisteksamen? 😅 Har vært i kontakt med Privatistkontoret, men får bare beskjed om at de ikke vet noe enda.

Lurer mest på når jeg får beskjed om muntlig eksamensdato, antar at de vil finne en løsning så vi får tatt eksamen uansett (forhåpentligvis). Skulle få beskjed om dato for muntlig eksamen denne uken, men det ser ut til at det kan gå lenger tid.

Anonymkode: 73fe7...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Blir utsatt tenker jeg.

Endret av swaggie90210
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, swaggie90210 said:

Blir utsatt tenker jeg.

Ja, det er jo også en mulighet. Men jeg prøver å ikke tenke på det som et alternativ, før jeg har fått det bekreftet. Vanskelig å motivere meg til å øve når det gjerne ikke er noen eksamen å øve til... 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det er jo også en mulighet. Men jeg prøver å ikke tenke på det som et alternativ, før jeg har fått det bekreftet. Vanskelig å motivere meg til å øve når det gjerne ikke er noen eksamen å øve til... 😅

Lese jevnt og trutt, så blir det uansett ikke forgjeves. Håper det blir avholdt eksamen, tror de jobber hardt for å få til en løsning på det.

Anonymkode: b03ae...827

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skjønner jeg godt. Men det blir jo eksamen uansett en dag, så bedre å øve nå enn å stresse masse med det senere.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis privatistkontoret ikke vet, så er det antagelig ingen andre som gjør det heller.

Men det er jo uansett ikke sånn at hele utdannelsen din blir avlyst, så uansett hvor mye du leser så blir det jo ikke forgjeves. 

Anonymkode: f0575...ce6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Burde ikke være noe stort problem å avholde muntlig eksamen over videotelefon. Hvis jeg har forstått reglene korrekt får man i de aller fleste fag lov til å benytte seg av alle hjelpemidler (unntatt kommunikasjon) under eksamen, så det er relativt liten forskjell mellom det og en vanlig hjemmeeksamen så regner med at skriftlig eksamen vil bli omgjort til hjemmeeksamen i år. 

Anonymkode: 58de0...237

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta 4 fag som privatist nå denne våren (går på Sonans) og hvis eksamenene blir utsatt må det vel bli til høsten? Og da har jeg planlagt å ta 3 andre fag på Sonans! Det går ikke!

Anonymkode: 78425...4b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar folkens! Det er nok i utgangspunktet ikke noe poeng i å spekulere rundt hva som skjer - men klarer ikke helt å la vær 🙊 

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skal ta 4 fag som privatist nå denne våren (går på Sonans) og hvis eksamenene blir utsatt må det vel bli til høsten? Og da har jeg planlagt å ta 3 andre fag på Sonans! Det går ikke!

Anonymkode: 78425...4b8

Nei, det kan bli problematisk... Jeg skal ha eksamen i det eneste faget jeg mangler for å få vitnemål. Hvis jeg ikke får tatt eksamen nå får jeg ikke studert til høsten.

Men jeg skal ikke klage. Det er viktigere å ta tak for å ikke spre smitten 😊

Skulle likevel gjerne visst det om det er slik at eksamenen utsettes til høsten, for da har jeg andre ting jeg vil drive med enn å lese 😅 Privatistkontoret skrev til meg at Utdanningsdirektoratet jobber med å lage en plan om hva som skal gjøres med eksamen, så vi får nok beskjed snart.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Låner denne tråden:

Hvordan finner man dato for naturfagseksamen og samfunnsfageksamen? Skal ta disse som privatist. Kan man bestemme å ta eksamen på høst eller vårsemesteret? Jeg fant eksamensplaner for høst og vår inne på udir, men hverken naturfag eller samfunnsfag står oppført. 

Anonymkode: e2b74...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...