Gå til innhold

Skille angstsymtomer fra korona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er egentlig ikke så redd for viruset, men det preger jo såklart litt at folk dør. Jeg hadde influensa et par uker før korona var påvist i Norge, og har siden det hatt hoste og en ulyd i brystet til tider. Nå har jeg hatt flere dager med brystsmerter og litt kortpustet, samt en merkelig hodepine som synes som den sitter i hodebunnen, nesten som en strammende følelse.. jeg er hjemme med barn og synes isolasjonen er vanskelig+har hatt angstanfall med brystsmerter før, så regner med at det egentlig bare er stress... men det er jo litt skummelt og, tenk om jeg tror jeg ikke får puste av panikkanfall, også er det akutt korona??  Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, kanskje er det mange som ikke er dødssyke som også kjenner på liknende symptomer som kan roe ned huet mitt? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Wilmus skrev:

Jeg er egentlig ikke så redd for viruset, men det preger jo såklart litt at folk dør. Jeg hadde influensa et par uker før korona var påvist i Norge, og har siden det hatt hoste og en ulyd i brystet til tider. Nå har jeg hatt flere dager med brystsmerter og litt kortpustet, samt en merkelig hodepine som synes som den sitter i hodebunnen, nesten som en strammende følelse.. jeg er hjemme med barn og synes isolasjonen er vanskelig+har hatt angstanfall med brystsmerter før, så regner med at det egentlig bare er stress... men det er jo litt skummelt og, tenk om jeg tror jeg ikke får puste av panikkanfall, også er det akutt korona??  Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, kanskje er det mange som ikke er dødssyke som også kjenner på liknende symptomer som kan roe ned huet mitt? 

Skjønner godt hva du mener! Jeg ble forkjølet for noen dager siden, fikk da tung pust, litt brystsmerter, men jeg fant ut at det kun var angst:) det gikk bort da jeg holdt på med noe annet men kom tilbake kjapt da jeg satt meg bed og fikk tid å tenke på det! Så regner med det bare er angst da. Så hvis jeg en dag får korona så er jeg også redd for at jeg tenker at det sikkert bare er angst da og🤷🏼‍♀️Men merker det sikkert på en annen måte da

Anonymkode: 873e0...f8d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også plaget av angst. Kjenner det blir tungt å puste hver gang jeg kommer over en beskrivelse av symptomene...

Anonymkode: 68d18...752

AnonymBruker
Skrevet

du er ikke alene ❤ sliter med det samme selv. Det som er viktig er å finne ut når disse "symptomene" dukker opp eller om de er der konstant. Jeg trodde jeg hadde korona men merket at jeg kun fikk "symptomene" når jeg leste om korona eller kjente godt etter. Forsvant når jeg distraherte meg selv med andre ting. 

Anonymkode: 1c757...e83

AnonymBruker
Skrevet

Er i noenlunde samme båt. Jeg har en ganske konstant, svak smerte i brystet, som forverres når jeg sitter i ro. Men kjenner den også når jeg ligger. Mulig det skyldes muskelspenning som kommer av angst, hovedsakelig fordi jeg har lest for mye om corona. For et drøyt år siden hadde jeg en vesentlig mer intens variant av samme smerte, men da lokalisert på venstre side. Nå sitter den hovedsakelig midt på. Jeg er også kortpustet og begynner lett å tørrhoste når jeg f.eks. snakker. 

Av diverse grunner kan det likevel hende jeg har vært eksponert for viruset og er smittet, men symptomene mine er vesentlig svakere enn det mange andre her inne beskriver. 

Anonymkode: eb836...782

AnonymBruker
Skrevet

Får meg til å slappe litt av å vite at det er flere som meg i samme båt❤ All snakk om corona 24/7 gjør at jeg går med en konstant angst som gir meg muskelspenninger, tørr hals siden jeg svelger så mye og eventuelt pustevansker . 

Noe som også kan beskrives som korona symptomer. Dette kan fort bli en ond sirkel for mange som mistenker eller er sikre de har korona men som i relateten har angst pågrunn av media

Anonymkode: 1c757...e83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det helt likt.Har kjent en tung følelse i brystet de siste par dagene, men ellers har jeg ingen symptomer (litt tørr i halsen innimellom, men ikke vondt). Jeg har hatt panikkanfall før, og da var jeg sikker på at jeg hadde hjerteinfarkt, men jeg lærte meg å bli vant til det og slappe av når følelsen kom. Nå gjør det vondt i hele brystet.

Jeg sitter inne og jobber hjemmefra, så jeg har det helt fint, men typen må ut på jobb med folk som ikke tar dette her seriøst i det hele tatt. Vi har kranglet en del, siden jeg ikke vil at han skal på jobb, men han får null økonomisk støtte når han ikke får lobbet lenger. Jeg bytter på å være forståelsesfull og livredd. Vi har ikke stor nok leilighet til å holde avstand fra hverandre.

Anonymkode: c4a1a...3e5

• Opprett ny...