Gå til innhold

er det rart å bestille mat på nettet nå`?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte mat på døra, og den kommer på morgenen den 19. Angret litt nåfordi jeg synes i grunn det er litt flaut. Er det egentlig vanlig å bestille på nett, hva tenker du at de folka som leverer tenker ?Måtte bestille leveranse som kommer mellom 06-08 om morgenen siden alle andre tidspunkte var allerede tatt. 

Er litt redd for at leveranse-mannen tenker at jeg er litt rar siden jeg gjør det. Er i hjemmekarantene, og kunne jo spurt familie om å kjøpe mat men jeg liker ikkeå mase på folk, så tenkte at jeg liksågodt kunne bestille på nettet.

Anonymkode: 0b98f...053

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemlevering av mat er helt vanlig. Ingen tenker noe over at du også bruker den type tjeneste. 

• Liker 7
Skrevet

Helt vanlig det. Vi gjør vår matvarehandling primært via nett, gjerne via meny.no.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det er flaut?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å handle mat på nett er veldig vanlig. Og i disse tider er det EKSTREMT vanlig :) skjønner ikke at det skal være flaut 

Anonymkode: 288dd...362

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flaut?? 

Anonymkode: c460f...8f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å handle mat på nett er veldig vanlig. Og i disse tider er det EKSTREMT vanlig :) skjønner ikke at det skal være flaut 

Anonymkode: 288dd...362

Ja. Folk har en oppfarning om at disse varene blir levert visusfrie og steriliserte.

Anonymkode: 84d00...78b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestilte mat på døra, og den kommer på morgenen den 19. Angret litt nåfordi jeg synes i grunn det er litt flaut. Er det egentlig vanlig å bestille på nett, hva tenker du at de folka som leverer tenker ?Måtte bestille leveranse som kommer mellom 06-08 om morgenen siden alle andre tidspunkte var allerede tatt. 

Er litt redd for at leveranse-mannen tenker at jeg er litt rar siden jeg gjør det. Er i hjemmekarantene, og kunne jo spurt familie om å kjøpe mat men jeg liker ikkeå mase på folk, så tenkte at jeg liksågodt kunne bestille på nettet.

Det er helt vanlig å bestille mat levert på døra.

Hva er det du tror de som leverer tenker når de setter varene dine foran døren din tidlig på morgenen?

Den som leverer vet jo hvor mye hen har å levere den dagen, og noen må være første stopp på leveranserute. Både Meny og Kolonial er nærmest sprengt om dagen, så du er ikke helt alene om å bestille levert på døra.

Anonymkode: f176b...c18

• Liker 2
Skrevet

Rart? Flaut? Hvorfor i alle dager tenker du det? 

Han som leverer er bare glad han har en trygg jobb. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er kjempeflott og veldig fornuftig av deg. :)

Anonymkode: 9f00f...1d9

• Liker 1
Skrevet

Meny har forsøkt «rekruttert» meg som kunde lenge. Fikk også mail om å teste nettbutikken før de startet her jeg bor. Så dette er ikke rart. Dette har de gjort en stund, og nå er det mulig å hake av for at det må settes utenfor døra. 

Fikk levert litt varer i dag ☺️

Skrevet

Jeg bestiller ofte mat på døra. Bare gode erfaringer, men de kan jo gå tom for korona-papir. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden alle leveringstidspunktene var tatt, så sier vel det litt om hvor vanlig det er, og derfor hvor lite flaut det er. 

Jeg kan ikke skjønne at det skal være flaut å benytte seg av en tjeneste som finnes...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier alltid å velge tidspunkt som er utenfor «normalen», virus eller ei!!

Anonymkode: 07d26...0da

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde benyttet meg av det for lengst, hvis det ikke hadde vært så dyrt. Hater å handle.

Anonymkode: e1fb2...9f0

AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg synes det er litt egoistisk om du ikke bor et område som ikke er spesielt rammet av corona enda.
Dersom du bor i en by som er preget av corona, så synes jeg det er egoistisk av deg å benytte slike tjenester i dag. Siden det bør være forbeholdt de som er i karantene/isolasjon, som er i risikogruppen som eldre og kronisk syke osv. Altså de som ikke har andre muligheter og som helst ikke bør være i butikken.

Ingen ønsker å bli syke og alle ønsker å holde seg unna smitte. Men, du må husk at slike tjenester vil være direkte nødvendig for noen! Og om alle skal ta den enkleste veien, så vil de til slutt bli overbelastet og det vil gå utover de svakeste.
Så tenk deg litt om, er du frisk og symptomfri og ikke er i risikogruppen. Dra på butikken! Forhold deg til de retningslinjene vi har fått av myndighetene, pass på hygiene, hold dine kroppvæsker inni kroppen og ikke ta på deg selv. Så er det tusen ganger bedre enn å benytte deg av en tjeneste av latskap og frykt, en tjeneste andre folk er avhengig av.

Anonymkode: 8c18c...43b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har handlet på meny og fått det levert på døra i flere år. Jeg er kronisk syk, og har ikke bil. Da er det svært praktisk å få varer levert på døra. Er jo virkelig ikke noe flaut med det. Nå velger jeg at de skal levere varer utenfor døra, siden jeg er i risikogruppen.

Anonymkode: 6de0e...cbc

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tenk deg litt om, er du frisk og symptomfri og ikke er i risikogruppen. Dra på butikken!

Hun sier jo at hun er i karantene. 

Ellers synes jeg de fleste bør handle på nett, faktisk. Tryggere for de som jobber i butikk, det sikrer jobber for flere (utkjøring og pakking) og tryggere for kunden. 

Anonymkode: 64554...716

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg synes det er litt egoistisk om du ikke bor et område som ikke er spesielt rammet av corona enda.
Dersom du bor i en by som er preget av corona, så synes jeg det er egoistisk av deg å benytte slike tjenester i dag. Siden det bør være forbeholdt de som er i karantene/isolasjon, som er i risikogruppen som eldre og kronisk syke osv. Altså de som ikke har andre muligheter og som helst ikke bør være i butikken.

Ingen ønsker å bli syke og alle ønsker å holde seg unna smitte. Men, du må husk at slike tjenester vil være direkte nødvendig for noen! Og om alle skal ta den enkleste veien, så vil de til slutt bli overbelastet og det vil gå utover de svakeste.
Så tenk deg litt om, er du frisk og symptomfri og ikke er i risikogruppen. Dra på butikken! Forhold deg til de retningslinjene vi har fått av myndighetene, pass på hygiene, hold dine kroppvæsker inni kroppen og ikke ta på deg selv. Så er det tusen ganger bedre enn å benytte deg av en tjeneste av latskap og frykt, en tjeneste andre folk er avhengig av.

Anonymkode: 8c18c...43b

TS er i hjemmekarantene i følge henne/ham selv: 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i hjemmekarantene, og kunne jo spurt familie om å kjøpe mat men jeg liker ikkeå mase på folk, så tenkte at jeg liksågodt kunne bestille på nettet.

Anonymkode: f176b...c18

AnonymBruker
Skrevet

Det har aldri vært "rart" å bestille mat på nettet. Og enda mindre "rart" er det i disse dager, spesielt for noen som er i karantene. Og om det skulle finnes noen som reagerer på det, er det i alle fall ikke de som kjører ut maten! 😂 

Anonymkode: 3a084...2d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jobb og frisk men vurderer levering på døra fordi jeg ikke vil utsette meg for smitte. Ingen smitta som er kjent her men jeg føler likevel for å ta forhåndsregler som gjør meg mer avslappa. Men vet ikke om det finns noen som er smitta uten å vite det. 

Anonymkode: c0ebe...2b4

• Opprett ny...