Gå til innhold

Venninne kaller koronaviruset for hysteri og er sur fordi mye stenges.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Blir så irritert. Da jeg forsøkte å forklare henne at dette er en alvorlig situasjon og at mange land har høye dødstall, følte hun at jeg angrep ytringsfriheten hennes. Nå har hun lagt ut et langt innlegg på facebook der hun klager over at alt stenges. Bør jeg forsøke å snakke til henne igjen for å få henne til å forstå alvoret? Kan være farlig hvis mange folk driter i situasjonen.

Anonymkode: 1caab...613

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hun annonserer jo at hun er en brekende tissefant ved å skrive noe sånt på facebook, så hun får nok høre det fra mange ;)

Anonymkode: 0eb9f...862

• Liker 8
Skrevet

Hadde revurdert om jeg ville ha ei så stokk dum venninne jeg, ikke for å være frekk, men... :P 

Angrep ytringsfriheten hennes du...:rulle:

• Liker 6
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ikke på samme måte som henne, men er ganske oppgitt og lei hele situasjonen selv. Synes det er kjempetrist at de som har gått bort har gjort det, og jeg vasker hender og hoster aldri på folk og følger alle forholdsreglene, holder oss hjemme. Men det hele virker ganske håpløst, når man kan være symptomfri og ikke vite at man smitter. Politi, vektere, butikkansatte blir ikke utstyrt med smittevern, så ja.. holder oss unna besteforeldre og andre gamle og syke, da. Og resten av verden. Men på jobb går man..

AnonymBruker
Skrevet

Da kan du vise dem denne. Det som er i rød skrift er for de som ikke gidder å lese hele.

FB_IMG_1584469878246.jpg

Anonymkode: 74542...cc2

Gjest Anonym Bruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir så irritert. Da jeg forsøkte å forklare henne at dette er en alvorlig situasjon og at mange land har høye dødstall, følte hun at jeg angrep ytringsfriheten hennes. Nå har hun lagt ut et langt innlegg på facebook der hun klager over at alt stenges. Bør jeg forsøke å snakke til henne igjen for å få henne til å forstå alvoret? Kan være farlig hvis mange folk driter i situasjonen.

Anonymkode: 1caab...613

Hun tar vel til "Vitet" når hun har sluttet med smukk, og tåteflaske :

AnonymBruker
Skrevet

Du får fortelle henne at takket være en god del antall fornuftige mennesker så er hun utsatt for mindre smitterisiko og at resten er opp til henne. 

Dette vennskapet hadde jeg ikke giddet å bruke tid på.

Anonymkode: c6b90...038

AnonymBruker
Skrevet

Hun har jo helt rett, så hadde jeg vært deg hadde jeg holdt munn!

Noen av oss har nemlig forstått at konsekvensene av det vi driver med nå, er verre en konsekvensene av kovid-19...

Anonymkode: ade3b...026

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør jeg forsøke å snakke til henne igjen for å få henne til å forstå alvoret? Kan være farlig hvis mange folk driter i situasjonen.

Det er jo hennes rett å få mene dette. Så får du heller agere deretter. 

Skrevet

Jeg er rimelig forbanna selv pga av alt er stengt. Ikke fordi jeg ikke skjønner de ulike tiltakene, men fordi det er mange som har behov for tilbud som nå er stengt, i forbindelse med både fysisk og psykisk helse. Jeg tror konsekvensene av å ha det stengt i lenger tid blir ikke bare for store for økonomien, men også for mange private psykisk sett.

Jeg er veldig irritert feks over at alt annet enn corona nedprioriteres. Psykisk helse og ensomhet hos folk blir ikke prioritert da støtte kontakt, og besøks venn er nå midlertidig stengt.  De som sitter der ensomme fra før, får det nå enda verre og sliter de med psyken fra før, så får de det garantert verre nå.

Jeg er irritert selv på staten fordi dem har tatt fra meg tilbudet om å kunne få privat ultralyd. Jeg har 4 svangerskap bak meg, hvor jeg har mistet i enten spontanabort eller missed abortion. På grunn av min tidligere erfaring er jeg derfor livredd. For meg hadde det derfor vært en betryggende faktor det å kunne dra på ultralyd, men det går jo ikke nå lenger. Nå plages jeg derfor psykisk hver eneste dag fordi jeg ikke har noen kontroll, og fordi jeg er livredd for å oppleve å miste enda engang. Jeg er også redd for å komme på ultralyd i uke 18 og finne ut at baby har vært dødt i i flere uker. Ikke vil jeg få noen time på sykehus heller til tidlig ultralyd da jeg har ingen medisinsk grunnlag for det.  Slik det er nå er tidlig ultralyd prioritert de med mistanke om feks spontan abort/ kjenner ikke lenger liv etc. Og tørr jeg si noe til fam om dette etter uke 12 om jeg ikke vet hvordan det går?

Jeg skjønner tiltakene, men jeg synes ikke at det er helt riktig at alt blir prioritert bort heller. Jeg er sikker på at vi får en økning i selvmord nå, pga depresjon og ensomhet. Det Er så lite fokus på hvordan dette påvirker mental helse, at jeg synes det er skammelig..

• Opprett ny...