Gå til innhold

Tror du at coronavirus kom for en god grunn. Positive sider av korona....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare understreke at jeg på ingen måte er greta thunberg eller noe spesielt opptatt av kloden, utslipp og global oppvarming og alt det der. Men.....siden I går har jeg sittet å tenkt at koronaviruset enten har kommer for å utslette en del av jordas befolkning fordi vi liksom er for mange eller for  å "redde" naturen/kloden med betraktelig reduserte utslipp fra flytrafikk og fabrikker. 

Ellers er det fult mulig at koronaen er her for ingen av nevnte grunner men bare for å lage faenskap...

Ville bare lufte disse tankene her...

Anonymkode: f976c...db6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Viruset er ikke her av noen spesiell grunn. Det bare oppstod.

Endret av jabx
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at naturen eller kloden har sjel eller vilje, og derfor er det ingen "god grunn" til at det oppstod.

Litt kynisk sett er det positive sider ved at det har kommet. Det er veldig bra at utslippene av klimagasser går drastisk ned. Folk flyr ikke, og færre kjører bil til hytta og jobben. Kanskje lærer også folk at man kan ha det fint uten å kjøpe eller forbruke nytt hele tiden.

Enda mer kynisk kan man si at de fleste som dør er eldre og en utgift for samfunnet. Dog tror jeg ikke folk ønsker at de skal dø. Vi har alle noen å miste.

Anonymkode: d6c8f...b6e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker så absolutt at dette er naturens måte å "rydde litt i rekkene" på. Akkurat som ved alle andre naturkattastrofer.

Anonymkode: cab21...a18

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

En positiv ting med koronaviruset er at MDG sannsynligvis vil miste en stor del av velgermassen, og i alle fall ikke få en større andel velgere, nå som alle ser hvor ødeleggende inngrepene de ønsker faktisk er for samfunnet. Finanskrise og great depression, eller KANSKJE klare å påvirke klimaendringene ved å gi opp samfunnet slik vi kjenner det? Lett valg.

Anonymkode: bfc8a...cd8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk hatt i tankene at dette er menneskeskapt. Ikke for at vi skal bli færre mennesker, er ikke dødelig nok til det. Men for å rydde opp i klima på en måte. Vet ikke hvordan, men er mye vi ikke forstår på verdensbasis.

Anonymkode: 67bc6...a0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har faktisk hatt i tankene at dette er menneskeskapt. Ikke for at vi skal bli færre mennesker, er ikke dødelig nok til det. Men for å rydde opp i klima på en måte. Vet ikke hvordan, men er mye vi ikke forstår på verdensbasis.

Reagerer på at det ikke var like strenge tiltak under svineinfluensaen og andre epidemier. Hva er verre med dette? Var det samme under svineinfuensaen. Var ikke den også til og med verre for yngre, hvis jeg ikke husker helt feil?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Reagerer på at det ikke var like strenge tiltak under svineinfluensaen og andre epidemier. Hva er verre med dette? Var det samme under svineinfuensaen. Var ikke den også til og med verre for yngre, hvis jeg ikke husker helt feil?

Når svineinfluensaen kom hadde vi vaksine som omtrent ble tvunget på oss. Dessverre var ikke den testet ut godt nok på forhånd, og svært mange har fått skader de må leve med for resten av livet... Bl.a. har mange fått narkolepsi. Staten har betalt ut store summer i erstatning. 

Anonymkode: a99eb...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er i jevne mellomrom virus og pest som er farlig for mennesker og/eller dyr.

Anonymkode: eead9...089

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker så absolutt at dette er naturens måte å "rydde litt i rekkene" på. Akkurat som ved alle andre naturkattastrofer.

Anonymkode: cab21...a18

Samme tanke som deg.

Anonymkode: 3fb38...eab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når svineinfluensaen kom hadde vi vaksine som omtrent ble tvunget på oss. Dessverre var ikke den testet ut godt nok på forhånd, og svært mange har fått skader de må leve med for resten av livet... Bl.a. har mange fått narkolepsi. Staten har betalt ut store summer i erstatning. 

Anonymkode: a99eb...a04

Den vaksina var ikke nok til å ta det så med ro med tiltak i forhold til nå. Som du sier, den var ikke testet godt nok ut.

AnonymBruker
Skrevet

Viruset kom som et resultat av at vi spiser kjøtt.

Anonymkode: f1ec3...0a0

AnonymBruker
Skrevet

Noe må jo rydde  litt i sykehjemskøene tenker jeg

Anonymkode: 944e6...668

AnonymBruker
Skrevet

Renere luft en stund fremover pga mindre bil og fabrikk utslipp

Mange er flinkere med hygiene

Det blir vasket nøye nå de fleste steder ute i offentligheten også

Folk holder seg unna dem som hater for mye nærkontakt

Vi slipper endelig håndhilse på folk 

Hmmm...kommer ikke på noe mer nå

Anonymkode: 94a72...9c5

• Liker 3
Gjest HarryDotter
Skrevet

MDG er litt glemt. Det er det beste med situasjonen. Kanskje folk ser mer nå hvor til helvete det kan gå med landet vårt dersom vi ikke har god økonomi?

Greta Thunberg er også glemt. Takk Gud vi slipper å lese om 16 år gamle klimaeksperter hver eneste dag.

Så har vi fått sett hvor forkastelig håpløse  og lite empatiske vi nordmenn egentlig er. Så slipper man å gå å tro lenger at det er håp for oss om katastrofen inntreffer. Straks vanskeligheter står for døren handler det kun om egoisme.

Skrevet

Nei det er ingen spesiell grunn. 

Gjest Peanut
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Noe må jo rydde  litt i sykehjemskøene tenker jeg

Anonymkode: 944e6...668

Vel. Hvis viruset muterer så er det ikke bare der det «ryddes» opp. Da kan det bli mye verre. Bedre å bli kvitt det. 

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jorden har flere måter å rydde opp på. Istider, sykdommer, bakterier/virus, epidemier og pandemier er noen av tingene. 
Selvom det vil få store økonomiske konsekvenser og medføre så mye styr at det kanskje totalt sett ikke er verdt det vil vi jo kvitte oss med en del av de som drenerer oss for penger og ressurser. 

Uansett, og først vil jeg bare si det: Jeg er til vanlig ingen konspirasjonsteoretiker - overhodet ikke. Jeg har vel aldri trodd helt på noen konspirasjonsteorier overhodet - men akkurat dette viruset syns jeg virker litt "for godt til å være sant". Jeg er interessert i virus og kan en god del om det - og jeg syns det er litt snodig at dette viruset er så overlegent og i en helt annen divisjon enn andre/lignende virus. På en måte syns jeg ikke det er rart, men klarer ikke helt fri meg fra muligheten om at dette er et biologisk våpen som har kommet på avveie eller noe slikt, eller at det er menneskeskapt av andre grunner. Tror ikke helt og fullt på det, men anser det som en mulighet.

Anonymkode: 45b4f...651

Skrevet

Ja, man kan alltids finne positive sider ved enhver pandemi.

Miljømessig - nei, jeg tror ikke det. Utslipp kuttes umiddelbart, men det vil kompenseres for. Kina bremser en periode, men vil gire opp igjen.  Og de vil først og fremst nå sine økonomiske mål - de har ingen samvittighet overfor verdenssamfunnet. Så eventuelle miljøgevinster er en kortvarig glede. Kina skrur opp produksjonen så snart virushysteriet har lagt seg.

Jeg er ikke fremmed for tanken om at viruset er menneskeskapt. Det har i så fall økonomiske årsaker, en korrigering av aksjemarkedet. Det gir fullstendig mening. Men det er som alltid verdens rikeste som tjener på det, ikke middelklassen.

For Norge tenker jeg dette er en fin beredskapsøvelse. De fleste av oss har aldri opplevd denne type krisetilstand, med presset som oppstår når man må ta slike hensyn. Dersom vi skulle være utsatt for terror i fremtiden er dette en fin erfaring: du kan bli hjemme og jobbe og leve innenfor husets fire vegger, og du overlever. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke de ekle kineserne spist flaggermus og andre ekle dyr hadde aldri dette skjedd! Faen ta Kina! Ikke bare spiser de flaggermus og andre ekle dyr, de spiser faen meg hunder og katter også og ser på dyr som dritt og menneskers eiendom. Selvfølgelig ikke alle kinesere som er sånn, men mange. Og det markedet i Wuhan, fy faen, så jævlig! Stakkars dyr uansett om de er ekle flaggermus eller søte dyr. Hadde det styrtet en diger meteor over hele Kina hadde mye vært gjort ang virus og sånt... og nei, det er ikke noe jeg ønsker, er bare tanker. 

Anonymkode: b7bca...752

• Liker 1
  • Opprett ny...