Gå til innhold

Handle hobbysaker etc nå før det stenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er som de spår at det er 2 mnd til barnehagene og skolene åpner, da har vi begrenset med utstyr for å aktivisere hjemme. Vi tegner, maler, trolldeig, finner pinner ute i naturen, printer ut fargeark osv, så det går ikke på kreativitet. Jeg bare vet vi vil trenge litt hjelpemidler etterhvert. Inntil nå har jeg ikke vært på et offentlig sted så jeg kjenner det er fryktelig vanskelig for meg å skal dra på storsenteret for å dra på panduro etc. Samtidig ser jeg folk i butikker, masse barn på lekeplasser og bare tenker hva faen feiler det dere. Er det da dust av meg å dra og kjøpe litt aktivitetsleker nå før eventuelt Norge stenger alt? Eller kjøpe på nett? (men da må jeg nok hente det på butikken.) 

Anonymkode: 68a35...834

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er som de spår at det er 2 mnd til barnehagene og skolene åpner, da har vi begrenset med utstyr for å aktivisere hjemme. Vi tegner, maler, trolldeig, finner pinner ute i naturen, printer ut fargeark osv, så det går ikke på kreativitet. Jeg bare vet vi vil trenge litt hjelpemidler etterhvert. Inntil nå har jeg ikke vært på et offentlig sted så jeg kjenner det er fryktelig vanskelig for meg å skal dra på storsenteret for å dra på panduro etc. Samtidig ser jeg folk i butikker, masse barn på lekeplasser og bare tenker hva faen feiler det dere. Er det da dust av meg å dra og kjøpe litt aktivitetsleker nå før eventuelt Norge stenger alt? Eller kjøpe på nett? (men da må jeg nok hente det på butikken.) 

Har barna mulighet til å ut å leke slik man gjorde på 90 tallet? Kanskje de vil ha bedre av det enn å bli underholdt. 

Anonymkode: f16de...7ac

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har barna mulighet til å ut å leke slik man gjorde på 90 tallet? Kanskje de vil ha bedre av det enn å bli underholdt. 

Eh, du har fått med deg at det anbefales at barn ikke leker sammen? 

Anonymkode: fdc18...316

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er ute hver dag i 2-3 timer. Jeg er alene med 2 små siden mannen jobber, det er nødvendig for meg for å ha litt hjelpemidler, faktisk. Svar på spm istedet for å komme med spydigheter

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foreløpig er butikkene åpne, så jeg syns en kort tur bør være greit. Å bestille på nett er praktisk, men det er jo en risiko for å bli stående i kø for å hente pakka, så det er ikke sikkert det blir noe bedre.

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Ville reist dit alene uten barna hvis mulig. Kjapt inn og ut går nok fint. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro på Panduro. Sto og passet på som en hauk noen meter utenfor og løp inn og fant det jeg skulle ha når jeg kunne være alene (som kunde) i butikken. Men skriv liste før du drar, dette er ikke tiden for å gå rundt og koseshoppe :P

Anonymkode: f7a06...065

AnonymBruker
Skrevet

Nettbutikk - du skal handle en god del hobbysaker før pakken blir for stor for postkassa.

Dessuten, de fleste har vel også tilbud om hjemlevering nå? Altså at de leverer på døren.

Hilsen husbundet kroniker som shopper mye på nett :) 

Anonymkode: f89f5...ef3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Panduro skal jo holde nettbutikken åpen, regner med at andre hobbybutikker som har nettbutikk gjør det samme.

Anonymkode: a104a...cae

AnonymBruker
Skrevet

Bruk nettbutikken og få levert på døra. Hvis det er noe du er nødt til å kjøpe i dag og ikke kak vente på å få det levert, som f.eks. livsviktige medisiner, ringer du på forhånd/bruker nettløsningen og får de ansatte til å gjøre alt klart for deg. 

Anonymkode: e530e...cc9

Gjest Keikolina
Skrevet

Panduro er så grisedyrt, noen med andre alternativer?

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh, du har fått med deg at det anbefales at barn ikke leker sammen? 

På FHI eller helsenorge, husker ikke helt, står det at friske barn kan leke sammen i små grupper. Det sa også Erna under pressekonferansen for barn igår, 1-2 venner. 

Endret av Nerine_
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, om Søstrene Grene ikke har stengt sine fysiske butikker enda så er det jo mulig å få tak i ting der fortsatt. 

Hadde ikke ikea litt også? 

Biltema og Clas ohlson har litt tegne og male utstyr. Mulig slike hobbypakker også. 

Ser Europris også har nettbutikk.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Nerine_ said:

På FHI eller helsenorge, husker ikke helt, står det at friske barn kan leke sammen i små grupper. Det sa også Erna under pressekonferansen for barn igår, 1-2 venner. 

De presisterte helst søsken. Om man har 3-4 barn, og alle har 1-2 venner hver, så blir det plutselig litt mange å holde styr på med tanke på smitterisiko.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De presisterte helst søsken. Om man har 3-4 barn, og alle har 1-2 venner hver, så blir det plutselig litt mange å holde styr på med tanke på smitterisiko.

Men så har vel ikke flertallet av barnefamiliene i Norge 3-4 barn? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Nerine_ said:

Men så har vel ikke flertallet av barnefamiliene i Norge 3-4 barn? 

Var det dette som var poenget?

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det dette som var poenget?

Barn må få lov til å være barn oppi alt dette her. 1-2 venner en gang iblant må gå ann om denne skolesituasjonen fortsetter. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Nerine_ skrev:

Jeg oppfattet det som omden anonymebrukeren jeg svarte mente at TS skulle slippe ut barna og la dem leke fritt ute. Det er mulig jeg misforsto og hun bare mente å ta dem med ut i hagen eller noe.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Keikolina skrev:

Panduro er så grisedyrt, noen med andre alternativer?

adlibris - de selger mye annet enn bøker, kjøpt både garn og hobbysaker

Ellers har jeg innimellom handla hos sløyd detaljer og creative company. Siste er norsk nettbutikk, selv om navnet ikke høres helt sånn ut. Inspirasjonssiden deres liker jeg godt, for ideer til ting å lage :) 

Anonymkode: f89f5...ef3

• Opprett ny...