Gå til innhold

Jeg har hjemmekontor, kan mannen ta omsorgspermisjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmekontor med tre barn som har hjemmeskole. Jeg må være tilstede for arbeidsgiver 7.5timer. Pga. dette får jeg ikke fulgt opp barnas hjemmeskole, jeg er kort og ufokusert når barna snakker til meg, og klarer ikke å følge opp skjermtid utenom skolearbeid.

Min mann jobber som håndverker og må på jobb. Kan han få permisjon med omsorgspenger fra jobben nå , selv om jeg er hjemme med hjemmekontor?

Anonymkode: 84647...cce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs på barnas alder, men vi har det slik. Begge har mulighet til hjemmekontor og hadde startet hjemmekontor før barnehagen stengte. Med to stk bleiebarn så går det ikke å jobbe samtidig. Forsøkte først at vi tok igjen på kvelden, men begge har jobber med kundekontakt/andre bedrifter og endte opp med å tilbringe masse tid i telefon med hylende barn eller tørke melkesøl mens vi svarte på mail. Det gikk ikke for noens del, minst av alt barnas. 

Så her valgte vi å la den med minst sjanse for permittering ta omsorgspensjon. Og den andre være effektivt tilstede. 

Da ble det lettere å aktivisere barna, ta de med på tur i fjæra og få byttet bleie når det trengs. 

Anonymkode: 352ba...beb

• Opprett ny...