Gå til innhold

Kjeder du deg, og barna kjeder seg også? Hva gjør du da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal vi sitte i ro, og ha kontakt med færrest mulig. Nettopp fordi at jo flere som møtes, desto mer sprer viruset seg. Det vil vi absolutt forhindre! Våre gamle foreldre i 1940 ble bedt om å gå i krigen, vi blir bedt om å sitte i sofaen. Sitt i ro, bli der!!! Det klarer vi!!

Det fører til at mange av oss sitter hjemme.

Hva gjør du og dine for å ha det bra i hverdagen? Du har kanskje barn som er hjemme, eller du er kanskje ensom selv?

Jeg har voksne barn, og har en mann som jobber i forsvaret. Selv er jeg ufør, men er ikke i risikogruppen. Mine foreldre er i risikogruppen. Selv er jeg på butikken så sjeldent som mulig nå. Og møter kun 1 person i friluft for å gå tur med hunder. Der passer vi på minst 1 m avstand, helst mer.

Mannen min er på jobb, og han er i en stilling som ikke kan ha hjemmekontor. Dermed passer jeg ekstra på at han ikke drar med seg smitte til de andre som også MÅ være på jobb. Så jeg har isolert meg, og holder meg hjemme. Er kun i butikk så sjeldent som mulig. 

Jeg kjeder meg ikke. Jeg baker mer enn vanlig. Vasker hus, jeg tar litt om gangen. Følger med på nyheter, bruker streaming for å se serier, leser bøker. Jeg strikker, syr osv. Snakker med venner og familie på tlf. Har ikke personlig kontakt med barn, barnebarn eller foreldre. Heller ikke venner. Gjør det som skal til for å ha en innholdsrik hverdag selv om jeg ikke treffer andre. 

Det går helt fint! Jeg har det bra, selv om jeg MÅ være hjemme. Eller jeg MÅ egentlig ikke være hjemme, men jeg ER det fordi jeg vil begrense smitterisiko for mannen min og hans kolleger som er i en samfunnskritisk rolle. 

Så jeg ser at mange kjeder seg. Hvilke konsekvenser har det å kjede seg for dere? Er det bare at dere må underholde barna litt mer? Ja, da er dette en tid å lære barna litt mer selvstendighet, leke seg selv. Eller om du selv kjeder deg, så gjør noe innenfor husets 4 vegger som du har utsatt å gjøre. 

Tenker dere på at mange har samfunnskritiske jobber, og bør holde seg friske? 

Anonymkode: 0973d...5ff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjeder oss ikke enda. Er nok å gjøre. Er verre at jeg føler meg en smule ensom. Men det går okei. 

Vi gjør ting i huset, går i naturen når vi kan, spiller og ser film og bygger Lego. 

Anonymkode: 081a4...9c2

AnonymBruker
Skrevet

Vi har heldigvis stor enebolig, så guttene er i kjelleren, og vi voksne å junior er i hovedetasjen. Vi lever som normalt. Bare mindre kontakt med venner. Vi går tur.. mye tur siden det blir litt mye stillesitting på barna. Vi baker mye. Ser filmer og koser oss alle mann ☺️

Anonymkode: ba3dd...47a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjeder livet av meg. Er singel, barnløs og bor alene. Har stort sett spist av gammel mat i skapene (trengte nok en opprydning) og i fryseren (trengte å tømmes, da det har hopet seg opp diverse de siste åra).

Som sagt, kjeder livet av meg. Men det går greit. Har ikke noe særlig å gjøre på, men det går også greit. Ingen videre konsekvenser for meg eller noen andre, enten de er samfunnskritiske eller ei.

Anonymkode: e473e...ba7

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjeder oss ikke, ihvertfall ikke enda. Litt av dagen sitter guttungen med skolearbeid og jeg sitter i naborommet å jobber og mannen er på jobb. 

Ellers så lager vi god mat, griller ute og er mye ute i hagen når det er fint vær. Baker, tegner, ser på filmer, spiller spill, vasker og rydder, hopper på trampoline etc. Kreativiteten til både meg og guttungen har blomstret, så vi har ofte prosjekter på gang. Jeg bruker mye tid med guttungen..... 

Og noen ganger må jeg rett og slett ha litt pause da jeg er syk. Da får guttungen spille på pc og være sosial med venner via felles chat og telefonsamtaler og jeg får litt alenetid. Om han kjedee seg litt, så bare bra... Det lokker visst frem litt kreativitet vi ikke har sett så mye til før (shame on me 😂

Anonymkode: 7c82f...81d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det topp. God mat med god vin til nesten hver dag, får lest både faglitteratur og skjønnlitteratur, tar ansiktsmasker og peeling. Løser kryssord, baker, strikker, rydder i kjelleren og i klærne mine, har rundvasket kjøkkenet, prøver å lre meg italiensk, ser søple-TV og trener til YouTube. Har treff med venner på telefon, chat og FaceTime/skype. Lærer meg nye matoppskrifter, går tur sent på kvelden. Spiller candycrush og hayday og diverse escaperoom-spill, hører på en mengde podcasts og på musikk. 

Men jeg savner barna mine som bor langt unna og foreldrene mine. Jeg bor alene og tror det hadde vært lettere med barn og/eller kjæreste i hus. 

Anonymkode: 33b3c...a96

• Opprett ny...