AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #21 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror nok egentlig ikke at de fleste som får dette viruset får det på et sånt vis gjennom lufta ved at noen nøys flere timer før en selv gikk inn i rommet, men vi vet at viruset kan leve lenge på overflater og folk er nok ikke sånn supergod på å passe på hva de tar på og ikke ta seg i fjeset for eksempel, i tillegg til at de fleste vasker hendene i så kort tid og så dårlig at viruset fortsatt kan sitte på hendene etter man har vasket Men hvorfor tror du noe om dette, er du virusekspert? Det "politisk korrekte" er å tro at manglende håndvask er avgjørende for spredning, alle vil at det skal være slik. Men virus som sprer seg i voldsomt tempo må vel nødvendigvis spre seg gjennom lufta. Slik at om man er i samme rom som noen kan man bli smitta, selv om man vasker hendene. Anonymkode: b5fe4...d4e
Lille-pus Skrevet 17. mars 2020 #22 Skrevet 17. mars 2020 Jeg har en mistanke om at det er "den gamle damen som er redd for å bli smittet" som kommer til Debatten og Fredrik Solvang i kveld. Det ville være naturlig siden hun er referert i de fleste avisene i dag. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #23 Skrevet 17. mars 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Ytingen ble skrevet av "Bjørg Marit Andersen, professor dr med Tidligere avdelingsoverlege og smittevernoverlege ved OUS-Ullevål". Din kommentar ble på den andre siden skrevet av "ukjent anomym person på Internett. Sannsynligvis gått livets harde skole og er subsidiert av NAV. Kan mer om virus enn smittevernoverleger." Selvfølgelig spres korona gjennom luft. Det ville ikke vært så voldsomt smittsomt ellers. Anonymkode: b5fe4...d4e Anonymkode: ee075...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #24 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor tror du noe om dette, er du virusekspert? Det "politisk korrekte" er å tro at manglende håndvask er avgjørende for spredning, alle vil at det skal være slik. Men virus som sprer seg i voldsomt tempo må vel nødvendigvis spre seg gjennom lufta. Slik at om man er i samme rom som noen kan man bli smitta, selv om man vasker hendene. Anonymkode: b5fe4...d4e Det virker ikke som om at du leste innlegget mitt? Jeg har ikke skrevet at det er garantert sånn at ingen av de som er smittet ikke er smittet gjennom luften, men jeg har forklart hvorfor jeg har grunn til å tro at de fleste ikke er smittet på den måten. Hva du mener er politisk korrekt og derfor ikke greit å mene bryr jeg meg ikke om. Jeg kan heller ikke uttale meg her inne om hva jeg har av bakgrunn da det bryter med forumreglene. Anonymkode: 63004...659
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #25 Skrevet 17. mars 2020 Syns det er SYKT rart at ikke flere er smitta om dette er tilfellet... Ja, det er mange smittet, men er da ikke så mange med tanke på hvor mange mennesker vi er i landet. Anonymkode: f3f0c...296
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #26 Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er SYKT rart at ikke flere er smitta om dette er tilfellet... Ja, det er mange smittet, men er da ikke så mange med tanke på hvor mange mennesker vi er i landet. Anonymkode: f3f0c...296 Har du noen som helst anelse om hvor mange som er smittet...? Anonymkode: ac4f3...b83 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #27 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Syns det er SYKT rart at ikke flere er smitta om dette er tilfellet... Ja, det er mange smittet, men er da ikke så mange med tanke på hvor mange mennesker vi er i landet. Anonymkode: f3f0c...296 Du kan ikke bli smittet før noen i nærheten av deg er smittet. Så lenge det er få som er smittet så er sjansen lav for at noen i nærheten av deg er smittet. Jo flere som er smittet, jo flere nye vil smittes de neste dagene. Man må vite hva eksponentiell vekst er for å forstå hvordan det vil utvikle seg. Anonymkode: f3c6d...cf7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #28 Skrevet 17. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så korona smitter via luft, det kan henge i luften i 30 MINUTTER og bevege seg hele 4,5 meter. Dvs at om en koronainfisert hostet i et rom for 30 min siden og du går inn der, kan du bli smittet. Det er helt hinsidiges avgjort, dette er ikke noe en klarer å kontrollere eller hindre, alle vil få det. Jeg er redd. https://www.bt.no/nyheter/lokalt/i/zG1PqK/norske-myndigheter-oppdaterer-raadene-til-helsepersonell-for-aa-unngaa-lu Anonymkode: 78cdc...34a 3 timer i lufta https://www.nettavisen.no/livsstil/sa-lenge-kan-koronaviruset-overleve-i-luft-og-pa-metall-plast-og-papp/3423938124.html Anonymkode: 92361...87b
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #29 Skrevet 17. mars 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det er SYKT rart at ikke flere er smitta om dette er tilfellet... Ja, det er mange smittet, men er da ikke så mange med tanke på hvor mange mennesker vi er i landet. Anonymkode: f3f0c...296 Hallo de tester jo ikke Anonymkode: 92361...87b 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #30 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, Lille-pus skrev: Jeg har en mistanke om at det er "den gamle damen som er redd for å bli smittet" som kommer til Debatten og Fredrik Solvang i kveld. Det ville være naturlig siden hun er referert i de fleste avisene i dag. Ser på det nå. Om det hun sier er riktig, kommer alt til å gå til helvete. Dette er det verste jeg har hørt. Anonymkode: ac4f3...b83
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #31 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser på det nå. Om det hun sier er riktig, kommer alt til å gå til helvete. Dette er det verste jeg har hørt. Hva sier hun da? Anonymkode: 726db...983
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #32 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ser på det nå. Om det hun sier er riktig, kommer alt til å gå til helvete. Dette er det verste jeg har hørt. Anonymkode: ac4f3...b83 Det er en annen "gammel dame" som er i studio, men ja, det er bildet av en antatt utvikling er ikke det minste trivelig. Anonymkode: de698...662
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #33 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva sier hun da? Anonymkode: 726db...983 Se selv. Anonymkode: ac4f3...b83
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #34 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er en annen "gammel dame" som er i studio, men ja, det er bildet av en antatt utvikling er ikke det minste trivelig. Anonymkode: de698...662 Det er et ragnarok uten like i vente. Anonymkode: ac4f3...b83 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #35 Skrevet 17. mars 2020 Jeg liker faktisk idéen om 14 dagers fullstendig isolasjon for absolutt alle utenom de ganske få i en smal gruppe av samfunnskritiske funksjoner. Det skulle ikke forundre meg om det faktisk hadde blitt mindre dyrt enn dagens off. fremgangsmåte. Billig ville være helt feil ord i enhver sammenheng her, men mindre dyrt. Anonymkode: de698...662
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #36 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker faktisk idéen om 14 dagers fullstendig isolasjon for absolutt alle utenom de ganske få i en smal gruppe av samfunnskritiske funksjoner. Det skulle ikke forundre meg om det faktisk hadde blitt mindre dyrt enn dagens off. fremgangsmåte. Billig ville være helt feil ord i enhver sammenheng her, men mindre dyrt. Anonymkode: de698...662 Jeg er enig. Det er en liten pris å betale i forhold til et 18 måneder langt helvete med landet og resten av verden i ruiner etterpå. Anonymkode: ac4f3...b83 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #37 Skrevet 17. mars 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se selv. Anonymkode: ac4f3...b83 Kan du ikke bare skrive det? Anonymkode: d2d63...343
Duftavsommerregn Skrevet 17. mars 2020 #38 Skrevet 17. mars 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et ragnarok uten like i vente. Fy faen dette blir ille, man snakker om 20.000 døde! Men denne doktoren, legen og forskeren som heter Ingebjørg sier 150.000 døde i Norge! Om dette stemmer kan dere bare tenke konsekvensene av dette. Dette viruset er så mye farlige for store menneskegrupper i dette landet en myndighetene sier. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #39 Skrevet 17. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare skrive det? Anonymkode: d2d63...343 Too much. Kan sees på nettet. Anonymkode: ac4f3...b83
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #40 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, Duftavsommerregn skrev: Fy faen dette blir ille, man snakker om 20.000 døde! Men denne doktoren, legen og forskeren som heter Ingebjørg sier 150.000 døde i Norge! Om dette stemmer kan dere bare tenke konsekvensene av dette. Dette viruset er så mye farlige for store menneskegrupper i dette landet en myndighetene sier. Jeg har ikke ord. Anonymkode: ac4f3...b83
Fremhevede innlegg