AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #21 Del Skrevet 17. mars 2020 35 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner at det er en overgang, men for en som har vært husbunden i mange år pga sykdom er det fascinerende å se at folk tror man ikke kan finne glede i andre ting enn fest, reising og kulturelle arrangementer. Jeg er så glad og har så mye fint i livet mitt selv om jeg ikke kommer meg ut av døra. 🤷🏼♀️ Anonymkode: f7669...eec Har du barn? Har du jobb? Hadde jeg bare gått hjemme alene hadde jo dette vært fantastisk. Men med barnehagebarn, skolebarn, hjemmeskole, hjemmekontor og full jobb er det et mareritt 😀 Anonymkode: 4847e...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #22 Del Skrevet 17. mars 2020 46 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde gledet meg til Cannes-festivalen, Grand Prix, Gay Pride, fotball-EM og masse konserter i sommer. Men hvis vi må isoleres i månedsvis blir jo dette en meget trist vår/sommer. Tenk om det blir veldig varmt, da kan vi vel ikke dra på stranda heller? Hvordan har dere tenkt å underholde dere selv (og ikke minst avkjøle dere i sommer), hvis vi fortsatt ikke får gå ut noe særlig eller reise? Jeg blir vel sittende og svette på balkongen og drikke meg dritings. Anonymkode: 70ef6...304 Vi har et stort land, vi har mange våger, viker, vann og elve banker. Sette opp telt, bade og kose oss. Trenger ikke gå på utendørs bad med 1000 andre. Anonymkode: 835b1...ffd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #23 Del Skrevet 17. mars 2020 Ja hva gjorde folket på før i tiden. Hjelpes så lite voksne folk er nå til dags. I gamle dager møttes folk ute, brant bål og noen spilte trekkspill. Hvis livet hele tiden består i å bli underholdt av andre, ja da er det ikke mye moro. Jeg er rystet over hvor avhengig folk er av at ANDRE må gjør det moro for en. Anonymkode: d0c0f...051 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #24 Del Skrevet 17. mars 2020 Siden jeg ble 17 så har jeg sjeldent hatt ferie, kun de siste årene at jeg har hatt noe ferie. Da har jeg brukt tiden på å ordne hjemme, så min sommer blir den samme som alltid. Anonymkode: e35c2...376 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #25 Del Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har et stort land, vi har mange våger, viker, vann og elve banker. Sette opp telt, bade og kose oss. Trenger ikke gå på utendørs bad med 1000 andre. Anonymkode: 835b1...ffd Ingen slike her i nærheten, nei. Og husk, det er ikke liv å forlate kommunen. Jeg føler meg heldig som har en liten hageflekk, men føler med de som må sitte innestengt i små leiligheter. Anonymkode: 3694c...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #26 Del Skrevet 17. mars 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hva gjorde folket på før i tiden. Hjelpes så lite voksne folk er nå til dags. I gamle dager møttes folk ute, brant bål og noen spilte trekkspill. Hvis livet hele tiden består i å bli underholdt av andre, ja da er det ikke mye moro. Jeg er rystet over hvor avhengig folk er av at ANDRE må gjør det moro for en. Anonymkode: d0c0f...051 Går også an å ha forståelse at sommeren kan bli tung, spesielt for oss som bor alene. Jeg klarer meg veldig greit med hjemmekontor nå, men om dette skal fortsette i flere mnd så blir det en trist sommer. Er ikke avhengig av andre for å underholde meg selv, men ser for meg at sommeren blir trist om jeg skal være låst til leiligheten i flere måneder og ikke kan møte venner eller familie. Anonymkode: 70ef6...304 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #27 Del Skrevet 17. mars 2020 8 minutter siden, Bente1234 skrev: Satser på jeg får dritten å bli immun og leve som før👍🏻 Trodde dette var noe man kan få flere ganger eller har de gått bort fra det igjen? Anonymkode: e35c2...376 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #28 Del Skrevet 17. mars 2020 Det går ikke an at det er som nå, i mer enn 2 uker... Allerede nå er jo folk dritlei!! Anonymkode: 052ff...703 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. mars 2020 #29 Del Skrevet 17. mars 2020 Det blir vel utstrakt bruk av balkongen i år da, om det skal bli noe farge i fjeset på meg. Vanligvis har jeg ikke tålmodighet og ork til å tilbringe timesvis i solen, så jeg hurtigbruner meg med solarium istedet en periode. Men det blir ikke snakk om å legge seg i noe solarium i år (de er vel stengt uansett?), hvis det fortsetter sånn som dette nå. Jeg tipper at svært mange vil drite i myndighetenes råd og retningslinjer når sommersola og varmen kommer. Da stimler vel folk sammen på badestrendene likevel, og så vil vi se en kjempetopp i antall smittede i sommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #30 Del Skrevet 17. mars 2020 Corona blir ikke borte selv om det «dør» ut i Norge pga isolasjonen som pågår nå. Det vil hele tiden komme ny smitte fra utlandet når grensene åpnes. Det finnes 1,5 milliarder kinesere, og de bor omtrent oppå hverandre! Det sier seg selv at smittespredningen ikke er over i Kina! Her er det underrapporterte tall så der holder og haugevis av uregistrerte tilfeller. Verden er blitt så global at en smitte som finnes på andre siden av kloden i dag, kan være i Norge i morgen. Anonymkode: 38e9f...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #31 Del Skrevet 17. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff sommeren blir trist og ensom med andre ord Jeg har jo ingen, så er helt etterlatt til meg selv. Anonymkode: 70ef6...304 Hvis du allerede ikke har noen, hvordan kan da sommeren bli noe ensommere enn det du har hatt tidligere? Anonymkode: 167f2...8ab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #32 Del Skrevet 17. mars 2020 Det kunne vært verre. Hvordan tror du sommeren i 1943 var? Anonymkode: dfed1...476 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #33 Del Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Corona blir ikke borte selv om det «dør» ut i Norge pga isolasjonen som pågår nå. Det vil hele tiden komme ny smitte fra utlandet når grensene åpnes. Det finnes 1,5 milliarder kinesere, og de bor omtrent oppå hverandre! Det sier seg selv at smittespredningen ikke er over i Kina! Her er det underrapporterte tall så der holder og haugevis av uregistrerte tilfeller. Verden er blitt så global at en smitte som finnes på andre siden av kloden i dag, kan være i Norge i morgen. Anonymkode: 38e9f...033 Vaksine er nok redningen. Sommeren 2021 blir bra. Gjelder bare å gå i dvale og overleve frem til det. Anonymkode: dfed1...476 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bareine Skrevet 17. mars 2020 #34 Del Skrevet 17. mars 2020 Blir å tilbringe mye tid i sola hjemme på verandaen med god mat, musikk og familie.🌞 Og kanskje jobbe litt ekstra og tjene litt ekstra penger 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 17. mars 2020 #35 Del Skrevet 17. mars 2020 Hvorfor gjøre dette om til en elendighetskonkurranse? Mener ikke nødvendigvis her i tråden, men generelt. Det er liksom stikk hit og dit om manglende forståelse for å kombinere barn hjemme med jobb, det å være isolert fra før, det å være introvert og ekstrovert, hvem som har det verst, hvilke arbeidsoppgaver som er viktige og lista er lang. Alle er seg selv nærmest, men jeg tenker man kommer langt med å være raus og tålmodig rundt at denne situasjonen kan oppleves trasig og vanskelig for ulike folk, av ulike grunner. Vi har alle ulike perspektiver. Dette kan ikke sammenlignes med noe, og hvem skal måle om Anne (42) med to barn og hjemmekontor har det verst, om kollegaen til Anne har det verst, om bestemor som ikke får på dagsenter har det verst, eller om den som allerede er isolert på grunn av sykdom har det verst? Det er ikke rart at man kan lure på hvordan framtiden blir, sett fra sin egen situasjon. Om det nå gjelder for sommeren, om 10 år, eller i morgen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #36 Del Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen slike her i nærheten, nei. Og husk, det er ikke liv å forlate kommunen. Jeg føler meg heldig som har en liten hageflekk, men føler med de som må sitte innestengt i små leiligheter. Anonymkode: 3694c...e8d Jo du har lov å forlate kommunen. Du får bare ikke lov til å bli i kommunen du drar til. Anonymkode: ab958...adc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #37 Del Skrevet 17. mars 2020 Jobber i et samfunnskritisk yrke, så satser på å jobbe så mye som mulig. Kanskje dra på hytta om det er lov i sommer. Ellers blir det mye film, mat, YouTube og kvinneguiden. Blir nok en litt trist sommer, men man må jo bare gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 96d1b...2ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 17. mars 2020 #38 Del Skrevet 17. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du barn? Har du jobb? Hadde jeg bare gått hjemme alene hadde jo dette vært fantastisk. Men med barnehagebarn, skolebarn, hjemmeskole, hjemmekontor og full jobb er det et mareritt 😀 Anonymkode: 4847e...827 Jeg bor alene, men har sympati med de som har småbarn og hjemmekontor. Jeg er syk, men hoster ikke så det er nok ikke korona. Men jeg er lei, får ikke besøke familien min engang. Dvs. når jeg er frisk skal jeg ta meg friheter. Blir ingen tur til hytta i år, for dette varer nok fremover, ingen vet hvor lenge. Og min egen mor vil ikke prate med meg i telefonen engang, som om det er smittsomt. Hun er redd fordi jeg er syk, tenker ikke på at jeg sitter her alene. Meg, meg meg, men jammen har verden blitt rar. Nå må jeg ut fordi jeg glemte å hamstre, har heldigvis sparepenger som kan brukes. Det er ikke synd på meg, men jeg er helt utmattet. Kan det være psykisk? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 17. mars 2020 #39 Del Skrevet 17. mars 2020 Nja, jeg hadde tenkt ferie i Norge uansett, om vi ikke kommer oss noe sted så går det greit, da blir vi hjemme. Håper jo at ting ordner seg og at vi i det minste kommer oss ut og for badet, men vi er omgitt av sjø så skal alltids finne et sted det vi kan sitte i fred. Blir det varmt og vi ikke kan gå ut så slenger jeg et mini badebasseng på terrassen så for vi fantasere om at vi er på Costa Rica eller månen, alt ettersom. Mer bekymret for barna som blir sittende hjemme uten nevneverdig kontakt med andre barn... Blir gruelig kjedelig for de hvis alt stopper opp til etter sommeren. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #40 Del Skrevet 17. mars 2020 Coronavirusene fantes før denne panikken og kommer til å finnes etterpå. Strengt tatt vet vi ikke om dette virkelig er en ny variant heller. Anonymkode: 670c6...bf9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg