Gå til innhold

Hytte i hjemkommune, er det lov å dra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest reglene som har kommet, og der forbys det å dra på hytte i annen kommune. Jeg har hytte i egen kommune, men jeg er nødt til å ta ferge for å komme dit. Tenker jeg bryter reglene om å ikke reise unødig om jeg drar dit da? Hva tenker dere? 

Anonymkode: 9ba7e...7a4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt innafor. En kollega av meg har hytte i samme kommune, og hun reiser ut dit til helga. Må også ta ferje. Hun er mer isolert på hytta enn hun er i sitt eget hjem. Hun er heller ikke syk. 

Anonymkode: 415a3...812

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke reglene er endret igejner det fullt ut lov å være på hytter i egen hjemkommune. Kongen var det for noen dager siden senest. 

Anonymkode: 0cec5...0c8

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Ja, det er lov i egen kommune.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet

I egen hjemkommune kan du dra.  Men selvsagt gjelder alle forordninger likevel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du ikke bryter reglene da du har sykeseng i samme kommune. Det er det de har valgt å legge vekt på. Om det er vanskelig fremkommelig og du skulle behøve ambulanse, kan det likevel være uønskelig at du og andre i samme situasjon drar, men forskriften handler jo om opphold i hjemkommune.

Anonymkode: 9d5fb...8e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, takk for svar. Jeg er redd for å bryte reglene. Jeg har også tenkt på at jeg blir et større problem om jeg blir syk og trenger hjelp når jeg er der enn om jeg blir syk når jeg er i byen.
Jeg er ikke syk enda, og for meg er det mindre sjanse for å bli smittet om jeg er på hytta, men det er jo litt egoistisk tankegang. 

Anonymkode: 9ba7e...7a4

• Opprett ny...