AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Som overskriften sier, er det mulig, har ingen hoste/nese, bare en tung, litt ubehagelig følelse der lunger er, kan jeg ha det da? Har hatt det i 3 dager ca hadde «vanlig» influensa i uke 8 Og ja, jeg er hjemme med mine to barn Anonymkode: f7ee6...152
Ivy Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Skal ikke si det ikke er mulig, men de 2 største symptomene om det har tatt skikkelig tak i deg er feber og tørrhoste. Om du har hatt dette i 3 dager og du ikke sliter med pusteproblemer så tror jeg kjangsen er liten. Foreslår du kontakter lege istedenfor å spørre her om du er usikker.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Får prøve korona telefonen, de har vel hørt det meste Anonymkode: f7ee6...152
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Flere studier tyder på at ca 90% har ingen eller minimale symptomer. Så ja det er fullt mulig. For alt vi vet har halve befolkninga hatt det allerede Anonymkode: 4105f...f18 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Ja, det kan man. Anonymkode: b030f...a19 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Hvor smittefarlig er man hvis man ikke hoster eller nyser? Jeg har vondt i halsen og har litt pustebesvær, men har ikke andre symptomer. Føler meg også litt slapp. Anonymkode: a9df5...1c5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Prøvde korona telefonen, det er ikke helsepersonell som svarer, så han kunne ikke svare meg 😅 stadig hjemme😊 ts Anonymkode: f7ee6...152
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Man kan føle seg frisk og likevel ha corona. Sånn er det med mange andre virus også. Man kan være bærer og smitte andre og likevel ikke være syk selv. Nordmenn har i snitt sesonginfluensavirus i seg hvert 8. år, så jeg har nok hatt det viruset minst 3 ganger til nå, men jeg har aldri hatt symptomer på influensa. Jeg hadde i hele forrige uke antydning til sår hals og hadde et par dager med rennende nese, og tenker at det faktisk kan være corona Anonymkode: a2896...a42 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan føle seg frisk og likevel ha corona. Sånn er det med mange andre virus også. Man kan være bærer og smitte andre og likevel ikke være syk selv. Nordmenn har i snitt sesonginfluensavirus i seg hvert 8. år, så jeg har nok hatt det viruset minst 3 ganger til nå, men jeg har aldri hatt symptomer på influensa. Jeg hadde i hele forrige uke antydning til sår hals og hadde et par dager med rennende nese, og tenker at det faktisk kan være corona Anonymkode: a2896...a42 Urk forferdelig med influensa og, jeg hadde det nå i uke 8, og så for 4 år siden, jobber med barn så har vel lett for å vasse i bakterier😂 Anonymkode: f7ee6...152
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 De sier jo nå at om du tror du er forkjøla så er det mest sannsynlig corona, for det smitter helt vilt mye lettere. De vet egentlig lite om symptomer, da de regner med at mange ikke får noe særlig symptomer i det hele tatt. Nå hadde de bla funnet ut at mangel på lukte- og smakssans kan være et symptom, da flere meldte om slike symptomer i tillegg til andre symptomer, med positiv coronatest. Anonymkode: 3c2e2...156 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Urk forferdelig med influensa og, jeg hadde det nå i uke 8, og så for 4 år siden, jobber med barn så har vel lett for å vasse i bakterier😂 Anonymkode: f7ee6...152 Jeg "vasser i bakterier" jeg også, men har likevel ikke hatt symptomer på influensa. Ikke at det er så aktuelt uansett fordi influensa ikke er en bakterie. Jeg vasser også i virus jeg da. Anonymkode: a2896...a42
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Jeg har mange symptomer som kommer og går, vondt i halsen, tung i brystet, svimmel, slapp og fryser/svetter. I forgårs var vondt i halsen-dagen, i går tung i brystet-dagen. Hoster bittelitt innimellom og bittelitt snufsete. Men jeg kvalifiserer ikke til mild forkjølelse engang! Derfor er jeg overbevist om at alt er psykisk, innimellom alt dette er jeg 100 % frisk. Særlig er jeg pigg om morgenen når jeg står opp og helt til jeg begynner å lese avisene og KG-trådene om corona. Jeg tenker på dette 80-90% av tiden og drømmer sikkert om det om natta (mareritt). Er det noen flere der ute? Anonymkode: f47ec...fe9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som overskriften sier, er det mulig, har ingen hoste/nese, bare en tung, litt ubehagelig følelse der lunger er, kan jeg ha det da? Har hatt det i 3 dager ca hadde «vanlig» influensa i uke 8 Og ja, jeg er hjemme med mine to barn Anonymkode: f7ee6...152 Det høres ut som meg, og jeg går ut ifra at det ikke er Corona siden jeg ikke har andre symptomer. Influensaen jeg hadde for noen uker siden var uvanlig tøff å komme gjennom, og tror tungpustheten fra lungene er ettervirkninger av den. Om du får feber o.l. er det noe annet. Anonymkode: c7a29...3c0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg "vasser i bakterier" jeg også, men har likevel ikke hatt symptomer på influensa. Ikke at det er så aktuelt uansett fordi influensa ikke er en bakterie. Jeg vasser også i virus jeg da. Anonymkode: a2896...a42 Det er jeg fullt klar over, vet og at virus muterer så det slutter ikke her Anonymkode: f7ee6...152
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jeg fullt klar over, vet og at virus muterer så det slutter ikke her Anonymkode: f7ee6...152 Hva mener du med dette? Anonymkode: a2896...a42
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med dette? Anonymkode: a2896...a42 At korona er ett virus ikke bakterie, at jeg skrev at jeg vasser i bakterier er bare noe en sier. og mutering av virus, virus muterer hele tiden, det kan mutere seg til å bli sterkere eller svakere, jeg har til eksempel vaksine mot svineinfluensa, men kommer den til Norge igjen så vil ikke den vaksinen fungere, for den har mutert, den er nå en svineinfluensa.02 samme er med vanlig influensa, du må ta ny vaksine hvert år om du vil slippe å risikere å få den. så satser på av korona blir mindre smittsom🤞🏻 Anonymkode: f7ee6...152
Anbefalte innlegg