Gå til innhold

Når folk spør etter penger...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er opprettet div sider der spørsmålet er om noen kan hjelpe de som ikke selv kommer seg på butikken.

Flott tiltak da mange trenger hjelp, og mange er villige til å hjelpe.

Noen går litt lenger enn andre, som idag så var det ei som lurte på om hun kunne be om penger 😳 Kommentarer var bl.a at hun måtte søke på Nav, men da svarte hun at hun ikke hadde rukket det. Noen eier ikke skam og  er villig til å misbruke andres velvilje. 

Anonymkode: cf3b9...f6b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Be om penger til hva da?

Anonymkode: 04808...2c0

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Be om penger til hva da?

Anonymkode: 04808...2c0

Det skreiv hun ikke, bare at alle pengene som kom i forrige uke gikk til husleie, men det hadde den vel gjort uansett, korona eller ikke.

Hun fikk ihvertfall beskjed om å søke på nødhjelp og kontakte de organisasjonene som deler ut mat.

Det er jo så flott at mange hjelper til, men ille om det utnyttes. Jeg har fått inntrykk av at de som hjelper ikke skal gjøre det gratis, at drivstoff og andre utgifter skal dekkes av den som får hjelp. 

• Liker 1
Gjest Chroma
Skrevet

Det er helt på trynet at korona skal brukes til å tigge penger, iallfall om det ikke er strengt nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, Chroma skrev:

Det er helt på trynet at korona skal brukes til å tigge penger, iallfall om det ikke er strengt nødvendig. 

Enig, men det vil vel alltid være noen som utnytter enhver situasjon for egen vinning. 

Gjest Chroma
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, men det vil vel alltid være noen som utnytter enhver situasjon for egen vinning. 

Ja, det ser man lett akkurat nå på snap. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Chroma skrev:

Ja, det ser man lett akkurat nå på snap. 

Hva skjer på snap ?

Anonymkode: cda7f...19b

Gjest Chroma
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skjer på snap ?

Anonymkode: cda7f...19b

En «kjent» person som tigger penger. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hvertfall noen personer jeg ikke kommer til å gi hverken mat eller penger, Korona eller ei.. Hvorfor? De får betalingskort på 3000 til mat og andre utgifter HVER uke, og bruker mesteparten til alkohol, hasj og tobbakk. Nav betaler husleia, og har også gitt de en slags gjeldsplan der de får hjelp til å betale ned gjeld de har opparbeid på ren toskeskap. 

Så vær så snill og ikke bit på alle "Vi har ikke penger"  historier helt ukritisk.

Anonymkode: 25ec1...f51

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skreiv litt feil info tidligere her. Hun fikk ikke penger i forrige uke, men den 20. Altså trygdet, men det kom ikke som noen overraskelse.

Jeg tenker, hvorfor tigge om penger nå? Det er vel ikke noe nytt at personen er blakk. Dette skjer nok hver mnd, men nå har nok personen oppdaget at det dannes grupper som hjelper andre, men personen har misforstått, det er ikke økonomisk hjelp som tilbys.

Så at det var en mann som gikk 5 på og ba om nr til hun som tigget sånn at han kunne vippse. Hun takket og skreiv at hun hadde sendt han mld. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Chroma skrev:

En «kjent» person som tigger penger. 

Hvem?

Anonymkode: f0bfa...1b0

Gjest Chroma
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem?

Anonymkode: f0bfa...1b0

Talla/Tallatroll. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg skreiv litt feil info tidligere her. Hun fikk ikke penger i forrige uke, men den 20. Altså trygdet, men det kom ikke som noen overraskelse.

Jeg tenker, hvorfor tigge om penger nå? Det er vel ikke noe nytt at personen er blakk. Dette skjer nok hver mnd, men nå har nok personen oppdaget at det dannes grupper som hjelper andre, men personen har misforstått, det er ikke økonomisk hjelp som tilbys.

Så at det var en mann som gikk 5 på og ba om nr til hun som tigget sånn at han kunne vippse. Hun takket og skreiv at hun hadde sendt han mld. 

Det er ikke bare enkelte på trygd som holder på slik. Man har de andre også som bruker hele lønna på festing i helgene og spanderer vilt rundt seg i fylla.

Anonymkode: 25ec1...f51

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er opprettet div sider der spørsmålet er om noen kan hjelpe de som ikke selv kommer seg på butikken.

Flott tiltak da mange trenger hjelp, og mange er villige til å hjelpe.

Noen går litt lenger enn andre, som idag så var det ei som lurte på om hun kunne be om penger 😳 Kommentarer var bl.a at hun måtte søke på Nav, men da svarte hun at hun ikke hadde rukket det. Noen eier ikke skam og  er villig til å misbruke andres velvilje. 

Nå har de jo gjort det enda enklere å få nødpenger på fattigkassen så da burde de heller gå der

• Liker 1
  • Opprett ny...